Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@23:08:38 GMT

رییس هیات دوچرخه سواری تهران: فدراسیون بدون دلیل ورزشکاران ما را محروم کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۶۰۶۲۷۶/رییس_هیات_دوچرخه_سواری_تهران_فدراسیون_بدون_دلیل_ورزشکاران_ما_را_محروم_کرد

رییس هیات دوچرخه سواری تهران: فدراسیون بدون دلیل ورزشکاران ما را محروم کرد

رییس هیات دوچرخه سواری تهران با گلایه از فدراسیون گفت: بدون اینکه کمیته فنی یا انضباطی تشکیل شود، از حضور رکابزنان ما در مسابقات کوهستان قهرمانی کشور ایران جلوگیری شد.

امید سراجی در گفت و گو با ایسنا دربارهاینکه در مسابقات دوچرخه سواری کوهستان قهرمانی ایران اجازه رکاب زدن به دو ورزشکار تهرانی داده نشد، بیان کرد: به صورت رسمی و کتبی به هیات اعلام نکردند دلیل اجازه ندادن به شرکت ورزشکارانمادر مسابقات کوهستانقهرمانی ایران چه چیز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارشنبه هفته گذشته ساعت ۱۱ شب به صورت شفاهی به فراز شکری و احسان سلیمانی اعلام کردند که روز پنجشنبه نمی توانند در مسابقه شرکت کنند و این باعث شد که تیم تهران هیچ امتیازی کسب نکند.

او ادامه داد: من شنبه هفته جاری با فدراسیون مکاتبه کردم که چرا اجازه رکاب زدن به ورزشکاران ما را ندادند اما تاکنون پاسخی از سوی فدراسیون دریافت نکردهایم. به هر حال من هم باید به اداره کل ورزش و جوانان تهران پاسخگو باشم چراکه برای اعزام این ورزشکاران هزینه شده اما آنها بدون اینکه رکاب بزنند به تهران برگشتند.

سراجی در مورد اینکه احتمال دارد این اتفاق مربوط به تست سلامت باشد، تصریح کرد: برداشت ها مشخص است که به چه دلیل نگذاشته اند رکاب بزنند. کمیته سلامت در فدراسیون تشکیل شد که از ورزشکاران تست خون و ادار گرفته شود و خود من به شدت از این برنامه حمایت کردم و یکی از راه های خیلی خوب برای مبارزه با دوپینگ استاما اینکه ما را به این شکل و بدون انجام مکاتبه تحت فشار بگذارند خیلی سخت است.

سراجی با اشاره به امتیازی که فراز شکری برای حفظ جایگاهش در صدر رنکینگ آسیا از دست داد، تاکید کرد: به این راحتی نباید ورزشکارانی که برای ایران افتخارآفرینی می کنند را زیر سوال ببریم. هفته پیش خود سایت فدراسیون اعلام کرد فراز شکری در رنکینگ آسیا اول است. اکنون به جای حمایت ۱۱۰ امتیازی که امکان داشت با قهرمانی در ایران به دست آورد و برای حفظ جایگاهش در آسیا به دردش می‌خورد را گرفتیم و به چه دلیل این اتفاق افتاد؟ اگر چیزی مصرف کرده که باید او را به فدراسیون پزشکی ورزشی معرفی کنند. اگر هم تغییرات هورمونی وجود داشته که باید توسط کارشناس های مخصوص خود بررسی شود.

او ادامه داد: من شنیده‌ام که این کار توسط پزشک فوق تخصص غدد بررسی شده البته دقیق از این موضوع اطلاع ندارم اما اگر این اتفاق افتاده باشد این بررسی باید توسط یک فیزیولوژیست ورزشی انجام می گرفت؛ چرا که می داند تغییرات هورمونی در ورزشکار به چه نحو است. من این را قاطعانه بگویم یک فرد ورزشکار به دلیل تمرینات سنگینی که انجام می دهد صبح که از خواب بیدار می شود تفاوت هورمونالش با یک فرد عادی آنقدر زیاد است که شاید یک پزشک عادی دستور بستری شدن او را بدهد زیرا سطح کورتیزول خونش بالا است . در حقیقت باید مانند کاری که وادا انجام داده یک شناسنامه بیولوژیک برای ورزشکار درست کنند و به تناوب تست‌های خونی از ورزشکار گرفته می‌شود و آن را آنالیز کنند هم چنین فاکتورهای دیگر را نیز بررسی کنند.

رییس هیات دوچرخه سواری تهران با بیان اینکه وظیفه دارد از حق ورزشکارانش دفاع کند، تصریح کرد: بدون اینکه رییس هیات را در جریان بگذارند، اجاره رکاب زدن به ورزشکار را نداده‌اند. حداقل یکی دو روز زودتر اعلام می‌کردند تا ورزشکار جایگزین بفرستم. من به عنوان رییس هیات وظیفه دارم از حق ورزشکارم دفاع کنم و بر چه اساسی اجازه رکاب زدن به دوچرخه سواران ما را ندادند. آیا کمیته انضباطی یا فنی تشکیل شده بود؟ هیچ کمیته انضباطی تشکیل نشد و مستنداتی ارائه نکردند حتی مکاتبه ای هم نداشتند فقط ساعت ۱۱ شب به ورزشکار ان گفتند که آن‌هانمی توانند در مسابقه فردا شرکت کنند. البته تنها ورزشکاران ما نبودند و ۱۴ رکابزن دیگر هم بودند. این کاری که فدراسیون انجام می دهد بسیار خوب است اما به شرطی که یکبار آزمایش گرفتن معیار عملکرد ما نباشد . هنوز می گویم چرا باید بدون تشکیل کمیته فنی یا انضباطی فرد را از مهمترین مسابقه داخلی محروم کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۲۷۶/رییس_هیات_دوچرخه_سواری_تهران_فدراسیون_بدون_دلیل_ورزشکاران_ما_را_محروم_کرد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: