Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@15:19:10 GMT

پنجشنبه ای با سه شهید کهگیلویه و بویراحمدی متولد هفتم اردیبهشت

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۶۰۶۳۰۹/پنجشنبه_ای_با_سه_شهید_کهگیلویه_و_بویراحمدی_متولد_هفتم_اردیبهشت

پنجشنبه ای با سه شهید کهگیلویه و بویراحمدی متولد هفتم اردیبهشت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، شهید موسی بردی نیا متولد هفتم اردیبهشتماه سال 1342 است و 23 شهریور ماه سال 67 به شهادت رسید.

شهید موسی بخردی نیا شهید در روستای منصورآباد دشتروم در خانواده ای فقیر و مذهبی چشم به جهان گشود دوران تحصیلات خود را تا پایان دوره راهنمایی در تنگاری دشتروم به سر برده برای طی دوره متوسطه راهی شهر یاسوج شد به علت فقر مادی شدید از ادامه تحصیل باز ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید بخردی در وصیت نامه اش اینگونه نوشته است: من از امت حزب الله مخصوصا خانواده خودم عاجزانه می خواهم که به شایعه های دشمنان اسلام گوش ندهید و بدانید که وعده های خداوند حتمی است.

شهید حمداله جماعتی در هفتم اردیبهشت سال 1341 در خانواده ای فقیر و مذهبی در روستای امیرالمومنین چشم به جهان گشود.نسبت به پدر و مادرش احترام زیادی قائل بود.مطیع و فرمانبردار آنها بود.شجاعتی وافر داشت.وقتی که در جبهه پاسگاه زید بود، دشمن همه جا را محاصره کرد..دستور رسید که فرار کنند، اما شهید گفت: می ایستم و شهید می شوم سرآنجام تاریخ 12 تیر ماه سال 63 در جبهه حق علیه باطل به شهادت رسید. مادر شهید جماعتی می گوید به شهید گفتم این دفعه از رفتن صرف نظر کند به خطر مقدم نرود که در پاسخ مادر گفت:من سرباز امام زمان (عج)هستم و باید این راه مقدس را ادامه دهم تا امام از ما خشنود شود و وصیت کرده بود که با همسایگان مهربان بوده همیشه قیامت را مدنظر قرار دهید.

شهید اله خواست پرگانی هفتم اردیبهشت و سال 46 متولد شد و در تاریخ 4 تیر ماه سال 67 در جبهه حق علیه باطل به شهادت رسیددوره ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سرگذاشت . سال 1365 در رشته فرماندهی سپاه وارد دانشگاه امام حسین (ع) شد درحالی که همزمان با آن در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه مشهد و آموزش خلبانی نیروی هوایی سپاه نیز قبول شده بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۳۰۹/پنجشنبه_ای_با_سه_شهید_کهگیلویه_و_بویراحمدی_متولد_هفتم_اردیبهشت را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: