Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@03:12:14 GMT

مانور زلزله در شاهرود برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۶۰۶۳۶۱/مانور_زلزله_در_شاهرود_برگزار_می_شود

مانور زلزله در شاهرود برگزار می شود

شاهرود - فرماندار شاهرود بابیان اینکه مانور زلزله در سطح شهرستان برگزار می شود، گفت: هدف از اجرای این مانورها ایجاد آگاهی و حساسیت بخشی در جامعه است.

محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه مانور زلزله هشتم آذر ماه جاری در شاهرود برگزار می شود، ابراز داشت: با توجه به اینکه در کشور حادثه خیزی زندگی می کنیم و بروز انواع بحران ها از قبیل سیل، زلزله و طوفان پیش بینی نشده هستند لذا با برگزاری این گونه مانورها می کوشیم تا حساسیت سازی را در بستر جامعه بیشتر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال های گذشته حوادث و خسارت هایی که در کشور به وقوع پیوست عمدتا مالی بود و تنها حادثه جانی را می توان به زلزله بم اشاره کرد لذا فراگیری آموزش های عمومی را تا سال یک هزار و ۴۰۰به طور جد پیگیری می کنیم که برای افزایش این آمادگی برگزاری مانورهای زلزله از طریق آگاه سازی مردم و حساس سازی جامعه امری اجتناب ناپذیر است.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه درباره جانمایی مدارس باید کارشناسی همه جانبه صورت گیرد، ابراز داشت: آموزش عملی مانور زلزله در همه مدارس شهرستان برگزار خواهد شد چراکه آگاهی بخشی به دانش آموزان در مواقع بحران امری ضروری است که باید در خصوص جانمایی محلات و مدارس ارزیابی های بیشتری صورت گیرد.

هاشمی بابیان اینکه ایجاد شهری در سایه به عنوان مکان امن در حاشیه شهرها بسیار حائز اهمیت است،  تصریح کرد: باید با هوشیاری و ایجاد یک مکان امن احتمال وقوع هر نوع حادثه را مد نظر قرار داد و حتی در شرایطی باید امکانات پذیرایی از مسافران را نیز در شهرستان پیش بینی کرد.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی موثر در اجرای مانور باید حضور چشمگیر داشته باشند و این مانورها را به صورت جدی دنبال کنند، گفت: آیا سالن مدیریت بحران شهرداری در هر لحظه آماده اسکان مسافران است و دستگاه های اجرایی و امکانات شهر برای مواقع ضروری تا چه میزان برای مواجه با بحران آمادگی کامل دارند؟ که همه این موارد به صورت تخصصی در شهر باید مورد بررسی قرار گیرد.

فرماندار شاهرود استفاده از ظرفیت ارزشمند اولیا و مربیان برای حضور و جانمایی در مانور زلزله بسیار مهم برشمرد و افزود: ارسال پیامک های اطلاع رسانی از سوی دستگاه های اجرایی و حفظ خونسردی باید مد نظر قرار گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۳۶۱/مانور_زلزله_در_شاهرود_برگزار_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: