Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@14:16:30 GMT

وزیر جهاد کشاورزی: مدیران پرونده سرمایه‌گذاران را پاسکاری نکنند/ ایجاد انقلاب کشاورزی با تولید «اسید هیومیک»

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۶۴۸۶/وزیر_جهاد_کشاورزی_مدیران_پرونده_سرمایه_گذاران_را_پاسکاری_نکنند_ایجاد_انقلاب_کشاورزی_با_تولید_اسید_هیومیک

وزیر جهاد کشاورزی: مدیران پرونده سرمایه‌گذاران را پاسکاری نکنند/ ایجاد انقلاب کشاورزی با تولید «اسید هیومیک»

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، امروزه توسعه مبتنی بر دانایی و افزایش بهره‌وری در کشورهای پیشرفته حرف نخست را در مسیر پیشرفت می‌زند و سالهاست توسعه مبتنی بر سرمایه و نیروی انسانی فاقد کارآفرنی و نوآوری در این کشورها منسوخ شده است.

ایران اسلامی نیز که یکی از کشورهای بزرگ دنیا در حوزه کشاورزی و تامین مواد غذایی است سالهاست به دنبال روش‌های نوین برای توسعه کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی پایدار است که تولید کودهای ارگانیک و غیرشیمیایی یکی از مهم‌ترین این میانبرهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز و با حضور وزیر جهاد کشاورزی آئین افتتاح فاز نخست کارخانه تولید «اسید هیومیک» شهرستان گنبدکاووس با سرمایه‌گذاری بالغ بر 35 میلیارد تومان برگزار شد.

وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم با اشاره به اینکه حضور در گنبدکاووس که مهد وحدت و برادری است آن هم در عید ولایت و امامت یک افتخار بزرگ و تاریخی برای من خواهد بود، اظهار کرد: بنده توفیق خدمتگزاری به مردم گنبدکاووس را در دهه 60 در قالب جهاد سازندگی آن زمان در کنار افراد بزرگی از جمله شهید کریمی برادر فرماندار فعلی گنبدکاووس دارم.

محمود حجتی با بیان اینکه امروز و بعد از 30 سال وقتی به گنبدکاووس و منطقه محروم داشلی‌برون نگاهی می‌اندازیم متوجه حجم خدمات و برکات انقلاب اسلامی می‌شویم، افزود: این رشد و توسعه نسبی هرچند باید متناسب با شان و جایگاه مردمان خوب این منطقه ارتقا یابد اما به نسبت قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی با تقدیر از مدیران و مسؤولان شهرستان گنبدکاووس و استاندار گلستان در جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حوزه کشاورزی که محور توسعه این استان نیز محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح تولید اسید هیومیک در شهرستان گنبدکاووس می‌تواند تحول و انقلاب عظیمی در تولیدات کشاورزی منطقه و کشور به ویژه در حوزه افزایش بهره‌وری ایجاد کند.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه امروزه کودهای شیمایی علاوه بر هزینه بالا موجب از بین رفتن مواد مغذی و آسیب به خاک می‌شوند، ادامه داد: این درحالی است که کود مبتنی بر اسید هیومیک ارگانیک بوده و به عنوان یک ریزمغذی می‌تواند مواد معدنی و مورد نیاز خاک را در اختیار گیاه قرار دهد.

حجتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ما نوکر مردم هستیم و همواره پشتیبان سرمایه‌گذاران و کارآفرینان خواهیم بود، تصریح کرد: امروز سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خودشان هزاران مشکل در مسیر سرمایه‌گذاری را تجربه می‌کنند و انتظار ما این است که مدیران اجرایی خود مشکلی در مقابل سرمایه‌گذاران نباشند.

وی با انتقاد از برخی مدیران که پرونده‌های سرمایه‌گذاران را از این اتاق به اتاق دیگری و میان خود پاسکاری می‌کنند، گفت: امروز و در شرایطی که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌تواند بزرگترین کمک به دولت برای ساخت و آبادانی بیشتر کشور باشد همه باید از سرمایه‌گذاران با تمام قوا حمایت کنیم.

استاندار گلستان نیز در این آئین با اشاره به اینکه خوشحالیم در چهل سالگی انقلاب با افتتاح پروژه‌ای عظیم و بزرگ به مدد بخش کشاورزی میهن عزیزمان آمده‌ایم، اضافه کرد: صمیمانه به عنوان نماینده عالی دولت در استان گلستان از سرمایه‌گذاران شرکت کاسپین کود که به صورت یک زنجیره کامل در بخش کشاورزی و طیور به کمک دولت و مردم آمده‌اند تشکر می‌کنم.

سید مناف هاشمی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی در زمره نخستین برکات افتتاح این پروژه است، افزود: امیدواریم بتوانیم با حمایت بخش خصوصی در شرایطی که همه دشمنان به دنبال ضربه زدن به معیشت مردم هستند گام‌های بزرگی در زمینه توسعه اقتصادی و معیشتی منطقه و کشورمان برداریم.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در آئین افتتاح فاز نخست کارخانه تولید اسید هیومیک این شهرستان با اشاره به اینکه گنبدکاووس یکی از قطب‌های بزرگ کشاورزی کشور است، گفت: شهرستان ما رتبه نخست تولید گندم در کشور و رتبه‌های برتر اول تا سوم را در تولید غلات و بسیاری از محصولات استراتژیک دیگر به دست آورده و تامین این مواد غذایی در کشور را برعهده گرفته است.

عبدالقدیر کریمی با تاکید بر اینکه تولید اسید هیومیک در گنبدکاووس می‌تواند تحول عظیمی را در افزایش بهره‌وری و تولیدات کشاورزی این شهرستان و استان گلستان ایجاد کند، تصریح کرد: امیدواریم سهم تولیدات گنبدکاووس که در حال حاضر بالغ بر 700 هزار تن در سال است با افتتاح این پروژه در کوتاه مدت به بالای یک میلیون تن در سال برسد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۴۸۶/وزیر_جهاد_کشاورزی_مدیران_پرونده_سرمایه_گذاران_را_پاسکاری_نکنند_ایجاد_انقلاب_کشاورزی_با_تولید_اسید_هیومیک را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: