Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@11:37:18 GMT

چرا تیمور لنگ به قم آسیب زیادی نرساند +تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۶۵۸۶/چرا_تیمور_لنگ_به_قم_آسیب_زیادی_نرساند_تصاویر

چرا تیمور لنگ به قم آسیب زیادی نرساند +تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اوژن فلاندن خاورشناس فرانسوی در سفرنامه خود که در رابطه با ایران نوشته، شهر قم، آرامگاه حضرت معصومه را توصیف کرده است. پاسکال کوست همراه او در این سفر، تصاویری از آثار باستانی را ثبت کرده است.

در قسمتی از این کتاب اوژن در رابطه با حمله تیمور لنگ به ایران نوشته و توضیح داده است که چرا او به شهر قم آسیب زیادی نرساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او این موضوع را گونه بیان کرده است:

زمان حمله تیمور لنگ به ایران او به قم چندان آسیب نرساند که شاید از برکت فاطمه (س) باشد.

ژان-باتیست اوژن ناپلئون فلاندن در ۱۵ اوت ۱۸۰۹ در ناپل به دنیا آمد و در ۲۹ سپتامبر ۱۸۸۹ در تور درگذشت. او را به عنوان  نقاش و معمار و خاورشناس و سیاستمدار فرانسوی می شناسند.  فلاندن در سال ۱۲۱۷ خورشیدی برابر با ۱۸۴۰ میلادی همزمان با حکمرانی  محمدشاه قاجار به همراه پاسکال کوست که حرفه او معماری بود به ایران آمد. آنان برای تهیه گزارش‌ و تصویرهایی از آثار باستانی ایران به کشور ما آمدند. به خاطر هماهنگی‌ها و سفارش‌های لازمه در همه جا از حمایت دربار و حاکمان محلی برخوردار بوده‌اند. سفر فلاندن و کوست بیشتر از دو سال طول می‌کشد و محصول آن علاوه بر «گزارشی» دربارهٔ آثار باستانی ایران، کتابی چند جلدی به نام «سفر به ایران» است که در سال ۱۸۵۱ در پاریس منتشر می‌شود.

آنها تقریباً تمامی آثار تاریخی و باستانی سراسر ایران (به جز خراسان و حاشیه دریای خزر) را مورد بازدید قرار دادند و از تمام بناهای ارزشمند طراحی و نقاشی خلق نمودند، از جمله: بوشهر، زنجان، قزوین، اصفهان، شیراز، تهران، آذربایجان، کرمانشاه، همدان و بروجرد و نیز ویرانه‌های تخت جمشید، بیشاپور، بیستون، کنگاور، نهاوند و فیروزآباد.

در ادامه این توضیحات پاسکال کوست که فنلاندن را در این سفر همراهی می‌کرد تصویری از بارگاه مرقد حضر معصومه(س) را ترسیم کرد است:

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۵۸۶/چرا_تیمور_لنگ_به_قم_آسیب_زیادی_نرساند_تصاویر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: