Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@01:13:07 GMT

اهواز| کشور با سونامی مهندس مواجه است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۶۰۶۶۹۹/اهواز_کشور_با_سونامی_مهندس_مواجه_است

اهواز| کشور با سونامی مهندس مواجه است

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز با یک سونامی مهندس مواجه هستیم که در دولت‌های گذشته و تاکنون نگاه آموزش عالی بیشتر متمرکز بر کمیت است. ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، منوچهر شیبانی امروز در مجمع بسیج مهندسین کشور در اهواز ضمن بیان اینکه در کشور در زمینه مهندسی ساختمان مشکل وجود دارد، اظهار داشت: برای برخی پروژه‌ها یک مهندس مشاور 80 میلیون تومان هزینه دریافت می‌کند ولی حتی چند دقیقه نیز کسی این مشاور را ملاقات نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تاکید بر این موضوع که سازمان نظام مهندسی برای اعتلای مهندسی ساختمان و ارتقای کیفیت ساخت و ساز ایجاد شده، افزود: موجودی یک نظام مهندسی 600 میلیارد تومان باشد اصلا حسن نیست بلکه ایراد و اشکال است؛ یک نهاد حرفه ای به جای پرداختن به وظایف خود به یک نهاد بروکراتیک تبدیل شده است.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: امروز با یک سونامی مهندس مواجه هستیم همچنین در دولت‌های گذشته و تاکنون نگاه آموزش عالی بیشتر متمرکز بر کمیت است که این کمیت باعث توسعه برخی از مراکز آموزشی و واحدهای دانشگاهی شد اما قطعا کیفیت لازم حاصل نشد.

وی گفت: در کشور به طور روز افزون با فارغ التحصیلان جدید مواجه هستیم همچنین در بسیاری از سازمان‌های نظام مهندسی کشور اکثریت اعضاء فاقد پروانه اشتغال هستند.

شیبانی گفت: باید در حوزه مهندسی ساختمان انتقاد پذیر باشیم این در حالی که توان مهندسی بسیار بالا در ایران داریم اما شهرهای بی قواره، بی‌هویت و مشکل‌زا در کشور وجود دارد.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پایان عنوان کرد: معتقد هستیم که مهندسان کشور ما در بخش ساختمان از نظر دانش آکادمیک جزو بهترین‌های دنیا هستند همچنین از نظر مهارت‌های مهندسی در جایگاه بالایی قرار داریم.

انتهای پیام/ش

R41468/P1377/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۶۹۹/اهواز_کشور_با_سونامی_مهندس_مواجه_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: