Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@09:08:39 GMT

طرح‌ حرفه آموزی و حفاظت از آب و خاک برای مقابله با حاشیه نشینی در لرستان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۶۰۶۸۸۳/طرح_حرفه_آموزی_و_حفاظت_از_آب_و_خاک_برای_مقابله_با_حاشیه_نشینی_در_لرستان_اجرا_می_شود

طرح‌ حرفه آموزی و حفاظت از آب و خاک برای مقابله با حاشیه نشینی در لرستان اجرا می‌شود

معاون دادگستری لرستان گفت: طرح‌های حرفه آموزی و حفاظت از آب و خاک برای مقابله با حاشیه نشینی در استان لرستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمد تقی شاکرمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اجرای طرح‌های حرفه آموزی و حفاظت از آب و خاک برای مقابله با حاشیه نشینی در استان اظهارداشت: این طرح به منظور پیشگیری از رشد و گسترش مناطق جدید حاشیه نشین اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح حرفه‌آموزی و حفاظت از آب و خاک برای مقابله با حاشیه نشینی جهت توانمندسازی جامعه روستایی اجرایی می‌شود افزود: این طرح با هدف پیشگیری از مهاجرت در هفت استان کشور از جمله در استان لرستان اجرا می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان عنوان کرد: طرح مذکور برای توانمند سازی جامعه روستای در سه هزار روستای هدف گذاری شده است که در وهله نخست در این هفت استان 700 روستا و سپس در همه روستا اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: طرح‌های‌های حرفه آموزی و حفاظت از آب و خاک برای مقابله با حاشیه نشینی به پیشنهاد اداره کل وضعی قوه قضائیه و با همکاری با دستگاهای مرتبط اجرا می‌شود.

شاکرمی تصریح کرد: این طرح با همکاری وزارت نیرو، سازمان میراث فرهنگی، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، بنیاد برکت با اولویت مدیریت منابع آب و خاک، حرفه‌آموزی، توسعه صنایع دستی و گردشگری بومی و روستایی اجرا می‌شود.

قاضی شاکرمی عضو شورای قضایی استان لرستان نیز به اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از حاشیه نشینی اشاره کرد و اظهارداشت: برای جلوگیری از گسترش مناطق جدید حاشیه نشینی در استان اقداماتی مختلفی از جمله جلوگیری از تخریب، تصرف املاک و زمین‌های دولتی و ملی از طریق صیانت از این زمین‌ها توسط مالکان دولتی انجام شد.

وی افزود: برای پیشگیری از حاشیه نشینی اقداماتی دیگری از قبیل ایجاد کمربند سبز، جلوگیری از تفکیک و تعییر کاربری غیر قانونی زمین‌های،کنترل و مهار فعالیت‌های عوامل و عناصر تسهیل کننده پدیده حاشیه نشینی مانند مشاوران املاک غیر قانونی یا مشاورزن املاک قانونی که دارای فعالیت‌های غیر قانونی هستند در دستور کار قرارگرفته است.

انتهای پیام/

R41450/P1336/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۸۸۳/طرح_حرفه_آموزی_و_حفاظت_از_آب_و_خاک_برای_مقابله_با_حاشیه_نشینی_در_لرستان_اجرا_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: