Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-29@13:13:54 GMT

قتل عام خانوادگی در اراک / از صدور حکم قصاص تا اظهارات عجیب قاتل در دادگاه

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۶۰۷۶۳۹/قتل_عام_خانوادگی_در_اراک_از_صدور_حکم_قصاص_تا_اظهارات_عجیب_قاتل_در_دادگاه

قتل عام خانوادگی در اراک / از صدور حکم قصاص تا اظهارات عجیب قاتل در دادگاه

خبرگزاری میزان- 22 دی ماه سال گذشته در پی تیراندازی در استان مرکزی و کشته شدن 6 نفر از اعضای دو خانواده، قاتل فراری در همان شب دستگیر و در 17 اسفند ماه جلسه محاکمه تشکیل شد. به گزارش خبرنگار گروه حقوقی قضایی خبرگزاری میزان، 22 دی ماه سال گذشته در پی تیراندازی در استان مرکزی و کشته شدن 6 نفر از اعضای دو خانواده، قاتل فراری در همان شب و در استان مرکزی دستگیر و کیفرخواست پرونده در کمتر از بیست روز صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از دستگیری عامل تیراندازی و قتل اعضای دو خانواده در اراک، مطالبی بر اساس همین دستور کار در برخی صفحات اجتماعی منتشر شد مبنی براینکه این قاتل قاچاقچی مواد مخدرمحکوم به اعدام بوده و با مرخصی وی موافقت شده است، جدای از بی پایه و اساس بودن این ادعا باید گفت این فرد اصلا سابقه قاچاق مواد مخدر در پرونده قضایی خود ندارد.
فرشید طاهری دادستان عمومی و انقلاب اراک در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در خصوص مشارکت این فرد در قتلی در سال گذشته گفت: سال گذشته یک درگیری بین این شخص و فرد دیگری رخ داد که تنها ضربه‌ای به سر مقتول آن حادثه وارد شد ولی حسب نظریه پزشکی قانونی و شهود حاضر در صحنه صدمه وارده منجر به قتل نشد و مقتول با ضربه چاقوی برادرزاده وی کشته شد.
وی تصریح کرد: این فرد به اتهام شرکت در نزاع دسته جمعی منجر به قتل تحت پیگرد قانونی بوده و به دلیل شرکت در این ضرب و شتم در زندان به سر می‌برده و با وثیقه برابر با جرم انجام شده از زندان بیرون آمده و حسب دادنامه صادره از شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان مرکزی نامبرده به تحمل حبس و پرداخت دیه ضربه وارده محکوم شده است؛ با توجه به اعتراض نامبرده و عدم قطعیت حکم صادره و مطابق موازین قانونی نامبرده با قرار وثیقه تا قطعیت رای در دیوان عالی کشور موقتا آزاد شده است.
وی در رابطه با افراد کشته شده و ارتباط قاتل با این افراد عنوان کرد: خانواده اول مربوط به یکی از پرسنل نیروی انتظامی است که سال گذشته در جریان دستگیری این فرد همکاری داشته است. این مامور نیروی انتظامی به همراه خواهر، مادر و برادرش صبح روز گذشته به دست این قاتل به قتل رسیده اند و یک نفر از افراد این خانواده نیز در بیمارستان بستری است.
دادستان عمومی و انقلاب اراک در پایان خاطرنشان کرد: این فرد اصلا قاچاقچی مواد مخدر و محکوم به اعدام نبوده است.
حسینی طاهری دادستان عمومی و انقلاب اراک از دستگیری عامل تیراندازی و قتل اعضای دو خانواده در اراک طی چند ساعت بعد خبر داد و گفت: متهم که قصد فرار به تهران را داشت به منظور دریافت پول سر قرار حاضر شده بود و هنگام دریافت پول، توسط مامورین نیروی انتظامی دستگیر شد.
در 11 بهمن ماه نیز کیفرخواست عامل تیراندازی و قتل اعضای دو خانواده در اراک صادر و پرونده به دادگاه کیفری یک ارسال شد.
سلطانی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی 17 اسفند ماهاز صدور حکم پرونده قتل عام خانوادگی در اراک خبر داد و گفت: دادگاه رسیدگی به این پرونده برگزار شد و بنده به عنوان نماینده دادستان به منظور دفاع از کیفرخواست در جلسه دادگاه حاضر شدم.
وی در تشریح جزئیات این حکم تصریح کرد: متهم ردیف اول پرونده به اتهام مباشرت در شش فقره قتل عمدی مرد و زن مسلمان به مجازات شش بار قصاص نفس در ملاء عام محکوم شد که این حکم در محل جنایت اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین دادگاه بابت حمل و نگهداری سلاح متهم را به هفت سال حبس و در خصوص اخلال در نظم و آسایش عمومی به یکسال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم کرد.
سلطانی تصریح کرد: متهم ردیف دوم پرونده به اتهام معاونت در دو فقره قتل عمد، به 50 سال حبس و بابت اتهام خرید و نگهداری سلاح به 5 سال حبس و 2 سال تبعید محکوم شد.
معاون دادستان اراک گفت: رای صادره در دادگاه کیفری یک، قابل اعتراض در دیوان عالی کشور است.
عامل قتل عام خانوادگی اراک: اگر قربانیان زنده شوند باز هم آنها را خواهم کشت!
رئیس شعبه یک دادگاه کیفری استان مرکزی در تشریح محاکمه عامل قتل عام خانوادگی در اراک گفت: متهم ردیف اول «ع.ص» در دادگاه اعلام کرد که اگر قربانیان حادثه زنده شوند باز هم آنان را خواهم کشت که این مطلب ناشی از عدم پشیمانی متهم بود.

در همین زمینه: تعداد قربانیان تیراندازی به اعضای دو خانواده در اراک به 6 نفر رسید/ قاتل همچنان متواری است/ برادر قاتل دستگیر و مشارکت وی در قتل در دست بررسی است+تصویر متهم فراری
در همین زمینه:عامل تیراندازی و قتل اعضای دو خانواده در اراک دستگیر شد
در همین زمینه:دادستان اراک: عامل تیراندازی اراک قاچاقچی نیست / این فرد محکوم به اعدام نبوده است
در همین زمینه:رسیدگی فوق‌العاده به پرونده تیراندازی مرگبار در اراک
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۷۶۳۹/قتل_عام_خانوادگی_در_اراک_از_صدور_حکم_قصاص_تا_اظهارات_عجیب_قاتل_در_دادگاه را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: