Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@08:58:58 GMT

آغاز صدور پروانه ماهیگیری با قلاب در رودخانه های مازندران

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۶۰۷۶۶۸/آغاز_صدور_پروانه_ماهیگیری_با_قلاب_در_رودخانه_های_مازندران

آغاز صدور پروانه ماهیگیری با قلاب در رودخانه های مازندران

ساری - مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از آغاز صدور پروانه ویژه صید ماهی با قلاب در رودخانه‌های استان خبر داد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست در راستای بهره برداری پایدار و خردمندانه از آبزیان و نیز کمک به جوامع محلی که معیشت آنان وابسته به بهره‌برداری سنتی از این موجودات است و همچنین بهره‌گیری از مشارکت صیادان قانونمند در حفاظت از تنوع زیستی همراه با بهره برداری اصولی از آن‌ها، دستورالعمل صدور پروانه ویژه صید ماهی با قلاب در رودخانه‌های استان را از خردادماه جاری به مدت دو ماه اعلام کرد که الزامی است متقاضیان در پایان اعتبار مجدداً پروانه خریداری کنند

وی یادآور شد: بهای پروانه صید با قلاب ۲۰۰ هزار ریال است که در مقابل ارائه فیش بانکی، به نام صیاد صادر می‌شود و تعداد مجاز صید، روزانه ۱۰قطعه به ازای هر پروانه تعیین شده است و به ازای هر واحد ابزار مجاز صید (مانند چوب و چرخ، چوب ماهیگیری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) یک پروانه قابل صدور است و هر ماهیگیر در طول هر دوره یک ماهه، حداکثر مجاز به اخذ دو پروانه در هر استان است که پروانه صادره صرفاً در حوزه استحفاظی استان صادر کننده پروانه دارای اعتبار است.

به گفته ابراهیمی، صید ماهی از مصب رودخانه‌ها تا ۵۰۰ متری آن (به طرف رودخانه) و همچنین در سایر نقاطی که توسط سازمان آب منطقه‌ای رسماً ممنوع اعلام شده است، مجاز نیست.

به گزارش مهر، صید آزاد ماهیان شامل ماهی آزاد دریای خزر و قزل آلای خال قرمز و ماهیان خاویاری ممنوع است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۷۶۶۸/آغاز_صدور_پروانه_ماهیگیری_با_قلاب_در_رودخانه_های_مازندران را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: