Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@07:31:45 GMT

انواع سردرد و بدترین نوع سردردرا بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۷۶۷۹/انواع_سردرد_و_بدترین_نوع_سردردرا_بشناسید

انواع سردرد و بدترین نوع سردردرا بشناسید

 
سردرد، براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی درد شایعی است که تقریبا هر فردی گاهی آن را تجربه می‌کند. سردرد‌های مکرر، اما می‌تواند حاکی از نوعی اختلال سردرد باشد. در ادامه با چهار نوع از بدترین نوع سردرد‌ها و راه‌های درمان آن‌ها آشنا می‌شوید.



سردرد خوشه‌ای
در این نوع سردرد که از هر هزار نفر یک نفر را مبتلا می‌کند یک سمت سر، اطراف یا پشت یک چشم دچار دردی شدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتقان بینی، تورم، تعریق، قرمزی چشم و افتادگی پلک از شایع‌ترین نشانه‌های این نوع سردرد است. بو‌های شدید مثل بوی بنزین و عطر می‌تواند محرک سردرد خوشه‌ای باشد. استنشاق اکسیژن خالص، مصرف مسکن و استفاده از اسپری بینی از راه‌های درمان این سردردهاست.



میگرن

سردرد میگرنی نیز یک سمت سر را درگیر می‌کند. این سردرد متوسط تا شدید درد ضربان‌داری است که معمولا دو تا ۷۲ ساعت طول می‌کشد. شایع‌ترین علائم شامل تاری دید، حساسیت به نور، استفراغ، تهوع و سرگیجه و پیش علائم شامل دیدن جرقه‌های نور و سوزن سوزن شدن یک طرف صورت، بازو‌ها و پاهاست. مسکن‌ها، کورتیکواستروئید‌ها و دارو‌های ضدتهوع برخی درمان‌های سردرد‌های میگرنی است.



سردرد‌های آلرژیک یا سینوسی
این نوع سردرد زمانی اتفاق می‌افتد که سینوس‌ها دچار التهاب شوند. یک واکنش آلرژیک ممکن است عامل سردرد سینوسی باشد که درد در ناحیه جلویی سر و سینوس‌ها را شامل می‌شود. شایع‌ترین علائم شامل تب، تورم صورت، ترشحات بینی سبز یا زردرنگ و آبریزش بینی است. مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، آنتی‌هیستامین‌ها، ضد احتقان‌ها و اسپری‌های استروئیدی بینی از راه‌های درمان این نوع سردردهاست.



سردرد‌های ناشی از فشار خون
پرفشاری مزمن خون می‌تواند عامل بروز سردرد باشد. این نوع سردرد معمولا متوسط تا شدید است و دوطرف سر را درگیر می‌کند. با توجه به این‌که این نوع سردرد‌ها براثر بالا رفتن فشار خون بروز می‌کند، نوعی شرایط اورژانسی به شمار می‌آید. مصرف بتابلاکرها، دارو‌های فشار خون و دارو‌های مسکن بدون نسخه به درمان موقت این سردرد‌ها کمک می‌کند.   منبع: سیمرغ 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۷۶۷۹/انواع_سردرد_و_بدترین_نوع_سردردرا_بشناسید را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: