Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@01:42:38 GMT

شهرستانی که از نبود شبکه آبفا رنج می برد/ اتمام طرح جمع آوری فاضلاب تانیمه آبان ماه امسال

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۶۰۸۵۱۶/شهرستانی_که_از_نبود_شبکه_آبفا_رنج_می_برد_اتمام_طرح_جمع_آوری_فاضلاب_تانیمه_آبان_ماه_امسال

شهرستانی که از نبود شبکه آبفا رنج می برد/ اتمام طرح جمع آوری فاضلاب تانیمه آبان ماه امسال

با تبدیل هرکدام از این خانه های ویلایی شهرک بهارستان کرج به 8 تا 10 واحد و افزایش جمعیت در این منطقه، همچنین نبود زیرساختهای لازم معادلات شهری به هم ریخته و مشکلاتی را برای اهالی و مسئولان به وجود آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، شهرک بهارستان در انتهایی ترین نقطه رجایی شهر کرج تا یک دهه پیش ساختاری یک دست از خانه های ویلایی با متراژکوچک و آب و هوای بسیار عالی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اکنون با تبدیل هرکدام از این خانه های ویلایی به 8 تا 10 واحد و افزایش جمعیت در این منطقه همچنین نبود زیرساختهای لازم معادلات شهری به هم ریخته و مشکلاتی را برای اهالی و مسئولان به وجود آورده است.

این شهرک از شهرک های شمالی شهرستان کرج به دلیل قرارنداشتن در طرح تصویب مطالعات فاضلاب کرج،سالهاست در حوزه فاضلاب و زیست محیطی مشکلاتی را برای اهالی ومسئولان ایجادکرده و به دنبال اقدامات مسئولان به منظور رفع این مشکل50درصد از طرح جمع آوری فاضلاب این منطقه انجام شده و به پیش بینی مسئولان تانیمه آبان ماه امسال به اتمام برسد.

یکی از این مشکلات که سالها است زندگی را برای اهالی آن سخت کرده بوی فاضلاب جاری در جوی های این منطقه است. البته این معضل فقط برای اهالی شهرک بهارستان نیست و دامن اهالی باغستان غربی را نیز گرفته است. چرا که فاضلاب این شهرک نه فقط در جوی های این محل بلکه در رودخانه دلمبر که در قسمت غرب این شهرک قراردارد و از باغستان غربی عبورکرده و تا حصارک امتداد دارد سرریز می شود و این مشکل مشترک اهالی شهرک بهارستان و باغستان غربی است.

به گفته مسئولان زمین این شهرک به دلیل سخت و غیرقابل نفوذبودن از ابتدا قادر به جذب فاضلاب نبود و فاضلاب آن در رودخانه دلمبر رها می شد. این معضل مدتهاست بین شهرداری منطقه 6 و شرکت آب وفاضلاب استان مورد بررسی است.

چشم امید اهالی برای رفع معضل فاضلاب شهرک به مسئولان

یکی از ساکنان شهرک بهارستان می گوید:حدود15سال است در این منطقه زندگی می کنم و این سالهای اخیرهر سال تصمیم می گیرم از این منطقه نقل مکان کنم اما از طرفی برای جابجایی شرایط مالی مناسبی ندارم از طرفی هم روی حساب قول مسئولان که این مشکل حل می شود باز امیدوارم که روزی این بوی تعفن از شهرک حذف می شود. توران جمشیدی می افزاید: این شهرک مکانی دنج و مناسب برای زندگی است و به دلیل تازه ساز بودن آپارتمان ها ساختار زیبا و یک دستی از شهرک سازی دارد اما بوی فاضلاب محل خیلی آزاردهنده است به ویژه در برخی ساعات شبانه روز که شدیدتر می شود. وی در ادامه می گوید: زمانیکه من در این محل خانه خریدم این مشکل وجود نداشت و به مرورزمان مشکل به وجود آمد و هرسال حادتر شد باور کنید وقتی مهمانی به خانه مان می آید خجالت می کشیم و معذب هستیم .

حدود 50درصد از طرح فاضلاب اجرا شده است

مدیرآب وفاضلاب شهرستان کرج در این باره اظهار می کند:شبکه اصلی انتقال فاضلاب شهرک بهارستان با قطر400 و600 میلی متر و طول تقریبی 1700 متر تعریف شده که حدود50 درصد از کار اجرا شده است.

علی مجد نسب می گوید: علیرغم اینکه طرح فاضلاب طرح ملی است اما به دلیل شرایط خاص شهرک بهارستان این رقم را که در قرارداد600میلیون تومان برآورد شده وبا توجه به مشکلات مالی موجود مبلغ قابل توجهی است، از منابع مالی و اعتبارات جاری تامین می کنیم.

زمان تصویب طرح فاضلاب کرج شهرک بهارستان مصوبه نداشت

مجدنسب در ادامه می افزاید: هدف از این طرح رفع معضل حاد زیست محیطی است که فاضلاب شهرک بهارستان در منطقعه ایجاد کرده است.

مدیر آب وفاضلاب شهرستان کرج در تشریح چرایی وجود این معضل در شهرک می گوید: علت اساسی آن این است که این شهرک در طرح جامع شهرکرج وجود نداشت و وقتی که طرح مطالعات فاضلاب کرج مصوب شد،شهرک بهارستان مصوبه نداشت و بعداز تصویب طرح فاضلاب کرج به پروژه اجرایی اضافه شد و با توجه به اینکه در اهداف طرح این منطقه نه در مطالعات دیده شده بود و نه بارهیدرولیکی آن محاسبه شده بود این معضل به وجود آمده است.

پیش بینی اتمام طرح فاضلاب در نیمه آبان ماه

مجدنسب می گوید: اهتمام بر این است که تا قبل از بازگشایی مدارس طرح فاضلاب این شهرک جمع آوری و به اتمام برسد. اما با توجه به اینکه هر سال از 20شهریور تا نیمه مهرماه به دلیل بازگشایی مدارس طرح های عمرانی متوقف می شود با احتساب این مسئله امکان به تعویق افتادن اتمام این طرح وجود دارد.

وی در ادامه بیان می کند: در صورت توقف عملیات برای ازسرگیری طرح زمان بیشتری صرف می شود چرا که وقتی کارگاه یکماه متوقف می شود کادراجرایی از هم می پاشد و برای اجرای دوباره و جمع آوری نیرو و هماهنگی با پلیس راهور و اقدامات لازم دیگر،زمان بیشتری می برد ولی در نهایتتلاش بر این است که حداکثر در نیمه آبان ماه این طرح جمع آوری شود.

طرح فضای سبز حاشیه رودخانه در گرو ساماندهی فاضلاب

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 6 در این باره اظهار می کند: به دلیل بوی نامطبوع در بعضی نقاط باغستان غربی که منشا آن فاضلاب رها شده شهرک بهارستان در رودخانه بود و موجب نارضایتی اهالی شده بود چندبار با شرکت آب وفاضلاب مکاتبه داشتیم تا برای رفع این معضل و مکانیزه کردن آن اقدام کنند.

حشمت الله عزیزی با بیان اینکه طرح تبدیل حاشیه رودخانه دلمبر به فضای سبز و پارک در دست اقدام است می گوید:با توجه به اینکه آب این رودخانه فصلی است واز بالا جریان دارد، شاید در بخش ازطرح این رودخانه به عنوان دریاچه مصنوعی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد اما اکنون با توجه به وجود فاضلاب در این رودخانه نمی‌توان اقدامی انجام داد تا مشکل فاضلاب شهرک بهارستان برطرف شود.

خدیجه ستارزاده

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۸۵۱۶/شهرستانی_که_از_نبود_شبکه_آبفا_رنج_می_برد_اتمام_طرح_جمع_آوری_فاضلاب_تانیمه_آبان_ماه_امسال را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: