Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-29@07:58:12 GMT

نقش ایموجی‌ها در شبکه‌های اجتماعی؛ شکلک‎های محبوب تلگرام را بشناسید+تصاویر

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۶۰۸۵۶۴/نقش_ایموجی_ها_در_شبکه_های_اجتماعی_شکلک_های_محبوب_تلگرام_را_بشناسید_تصاویر

نقش ایموجی‌ها در شبکه‌های اجتماعی؛ شکلک‎های محبوب تلگرام را بشناسید+تصاویر

خبرگزاری میزان- پایگاه دیلی میل نوشت که استفاده به‌جا از ایموجی‌ها در گفتگوهای شبکه‌های اجتماعی می‌تواند گفتگو را جذاب‌تر و شیرین‌تر کند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان،پایگاه دیلی میل نوشت: امروزه دیگر دوگانه فضای-مجازی و دنیای واقعی به این معنا که گویا فضای مجازی چندان اصیل نیست و ربط چندانی به «زندگی واقعی» و ملموس ندارد، نمی‌‎تواند گویای زندگی روزانه ما باشد، چرا که اکنون با ورود شبکه‌های اجتماعی دیگر دنیای مجازی «جزئی» از زندگی نیست و چه بسا زندگی شکلی «مجازی» به خود گرفته و به تمامی در فضای آن غرقیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همزمان با رشد روزافزون کاربران اینترنت و گوشی‌های هوشمند روزبه‌روز ارتباط‌های رودررو کم‌تر و گفتگوهای آنلاین بیشتر می‌شود؛ بی‌شک در هر نوع گفتگویی هرچه بیشتر طرف‎های گفتگو با ظرافت‎های ارتباطی و کلامی بیشتر آشنایی داشته باشند، گفتگویی لذت‌بخش‌تر و بی‌ابهام‌تر خواهند داشت.
یکی از ظرافت‎های گفتگوی آنلاین در شبکه‌های اجتماعی استفاده به‌جا از «ایموجی‌ها» یا همان شکلک‎های مختلف پیام‌رسان‎های اجماعی است که تا حد زیادی می‌توانند کم‌وکاستی‌های این شکل جدید ارتباطی را جبران کنند، یعنی مسئله چگونگی بیان احساسات در پیام‎های ردوبدل‌شده؛ ایموجی‌ها را می‌توان همان «زبان بدن» نامید که خود جزئی اصلی در ارسال پیام به مخاطب است.

«پرفسور ویویان ایوانز» موضوع «ایموجی‌ها» و میزان تأثیر آن‌ها در گفتگوهای آنلاین را بررسی کرده و یافته‌های خود را در کتابی به نام «رازورمز ایموجی‌ها The Emoji Clde» گردآوری کرده‌ است.
پرفسور ایوانز ضمن تأکید بر اهمیت ایموجی‌ها در بیان شفاف‌تر پیام‎های گوینده می‌گوید: استفاده از ایموجی‌ها موجب می‌شود که پیام ما وضوح بیشتری پیدا کند و به مخاطب کمک کنیم که با ابهام کمتری پیام مدنظر ما را دریافت کند و مجبور به تفسیر نباشد.

در بخشی از کتاب ایوانز درباره بی‌میلی افراد به استفاده از ایموجی‌ها در گفتگوهای آنلاین می‌نویسد که این افراد به اهمیت ایموجی‌ها آگاه نیستند و بر این امر آگاهی ندارند که تا چه حد یک پیام بدون ایموجی می‌تواند بدفهمی و سوء‌تفاهم شود.
در عین حال نویسنده که بیشتر داده‌های تحقیق خود را از الگوهای ارتباطی مردم انگلیس جمع‌آوری کرده می‌افزاید: استفاده بیش از حد از ایموجی‌ها نشان‌دهنده محتاط‌ بودن فرد است همچنانکه انگلیسی‌ها بنا به طبع محافظه‌کاری و محتاط‌بودن بیشتر از ایموجی‌ها استفاده می‌کنند.
جدول زیر درصد استفاده از ایموجی‌ها و همچنین فراوانی استفاده از انواع ایموجی‌ها در کشورهای مختلف را نشان می‌دهد.
از سوی دیگر از سودمندی‎های استفاده از ایموجی‌ها ورود به مسائل چالشی بدون هیچ پیامدی است، مثلا بنا به شکل کارتونی‌بودن و فانتزیبودن شکلک‌ها به سختی می‌توان کسی را تهدید یا به کسی توهین کرد؛ اگر کسی شکلک یا ایموجی عصبانی را برای کسی بفرستد پیامد آن همانند پیامد تهدید و خشونت فیزیکی نیست.
این کتاب همچنین به پژوهشی در انگلیس اشاره می‌کند که به تازگی نزدیک به ۹۰ میلیون پیام ردوبدل‌شده بین ۳ میلیون نفر تجزیه‌تحلیل شده که نشان‌دهنده تفاوت‎های بین زنان و مردان در ایموجی‌های مختلف است و اینکه جنس مذکر و مؤنث به چه ایموجی‌هایی بیشتر گرایش دارند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۸۵۶۴/نقش_ایموجی_ها_در_شبکه_های_اجتماعی_شکلک_های_محبوب_تلگرام_را_بشناسید_تصاویر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: