Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@20:16:52 GMT

پیش بینی اعزام 400 نیروی کار به آلمان درسال 96

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۶۰۸۶۴۲/پیش_بینی_اعزام_۴۰۰_نیروی_کار_به_آلمان_درسال_۹۶

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران گفت: با رایزنی های انجام شده و کار مشترک با اتاق بازرگانی ایران و آلمان اعزام حدود 300 – 400 نیروی کارماهر به آلمان در سال 96 پیش بینی شده است.

حسن کرباسی در گفت و گو با جام جم آنلاین درباره برنامه اعزام نیروی کار در سالجاری اظهار داشت: در سال 96 کار مشترکی را با اتاق بازرگانی ایران و آلمان دنبال می کنیم تا بتوانیم یک مقدار از نیاز بازار کار آلمان را با اعزام نیروی کار ماهر پاسخ دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه آلمان در زیر شاخه های آی تی،نرم افزار، عمران و بخشی از رشته های فنی و مهندسی و پزشکی نیرو پذیر است گفت: البته نیروهایی که اعزام می شوند باید سطح مهارت خود را ثابت کنند و مدرک زبان المانی را در سطح B2 دریافت کنند. با نیروهای اعزامی ابتدا قرارداد موقت بسته می شود که دراین دوره دستمزد کمتری دریافت می کنند، اما وقتی توانایی خودرا اثبات کرند دستمزد بیشتری دریافت می کنند.

کرباسی ادامه داد: آلمان با توجه به بازار گسترده ای که دارد نیروی کار نیاز دارد ولی اینکه چه نسبت از نیاز را از ایران یا سایر کشورها جذب کند بستگی به مهارت افراد دارد. انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران و اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی این موضوع را پیگیری می کند تا از فرصتی که در کشور آلمان هست استفاده کند.

وی افزود: منتظر خبرپذیرش از دو دستگاه دولتی آلمان هستیم که اتاق بازرگانی ایران وآلمان درحال پیگیری آن است و با دریافت آن خبر توافقنامه همکاری منعقد خواهیم کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران در پاسخ به این پرسش که اعزام چه تعداد نیرو به آلمان پیش بینی می شود گفت: فکر می کنیم تا پایان سال 96 بتوانیم حدود 300 – 400 نیرو اعزام داشته باشیم ولی این به شرطی است که نیروهای کار سطح زبان B2 را گذرانده باشند و گواهی آن را از موسسات مورد تایید سفارت آلمان اخذ کنند. البته درحال رایزنی هستیم که سهمیه ای را در موسسات مورد تایید آلمان برای آموزش زبان بگیریم.

وی همیچنین درباره تعداد اعزام نیروی کار در سال 95 گفت: در سال 95 تقریبا هزار 800 نفر تا پایان ماه دی اعزام رسمی داشتیم ودرپی توافقی که برای نیروی اعزام کار به ایرلند صورت گرفت ، پرونده های آن تشکیل شده است که اگر این آمار را هم به آمار سال 95 اضافه کنیم تعداد نیروهای اعزام شده به خارج از کشور در سال گذشته به حدود 2 هزار و 100 نفر می رسد.

کرباسی ادامه داد: نیروهای اعزامی به ایرلند منتظر دریافت روادید هستند که حدود 300 نفری می شوند. افرادی که برای ایرلند اعزام می شوند برای کار در مشاغلی چون آشپزی ، هتل داری و گردشگری اعزام می شوند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران با اشاره به اینکه طبق قانون فقط کاریابی های بین المللی دارای پروانه از وزارت کار می توانند اعزام نیروی کار داشته باشند گفت: برای افزایش اعزام ها باید تعامل بین گروهها و دستگاههای مختلف ایجاد شود که متاسفانه این تعامل وجود ندارد و باید یک برنامه ریزی جدی در این زمینه صورت گیرد .

وی افزود: افزایش اعزام نیروی کار به خارج از کشور تعامل بین وزارت کار ، وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت را می طلبد و از طرف دیگر می بینیم که متاسفانه در برنامه ششم توسعه هیچ جایگاهی برای توسعه صنعت اعزام نیروی کار دیده نشده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۸۶۴۲/پیش_بینی_اعزام_۴۰۰_نیروی_کار_به_آلمان_درسال_۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: