Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@16:54:23 GMT

امامزاده اسماعیل فیروزکوه را بیشتر بشناسیم

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۶۰۸۶۴۴/امامزاده_اسماعیل_فیروزکوه_را_بیشتر_بشناسیم

امامزاده اسماعیل فیروزکوه را بیشتر بشناسیم

حجت الاسلام عطاالله اسفندیار مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترتگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در مورد امامزاده اسماعیل این شهر ابراز داشت:امامزاده اسماعیل طبق قول مشهور از نوادگان امام موسی کاظم (ع)است.این امامزاده شریف در این شهرستان کرامات زیادی داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حدود 100 سال پیش که قسمتی از کوه مجاوره بقعه ریزش می کند، قسمتی از مقبره ایشان تخریب و پیکر این امامزاده، بدون هیچ گونه تجزیه ای آشکار می شود.از همان زمان نیز مردم ارادت بیشتری به ایشان پیدا کرده اند.

وی ادامه داد:مساحت امامزاده اسماعیل نزدیک به 500 متر است و 12 زایر سرا در آن برای خدمت رسانی به مردم وجود دارد.حجت الاسلام اسفندیار همچنین در مورد میزبانی این امامزاده از مردم در قالب طرح آرامش بهاری در ایام نوروز افزود:در میان 40 بقعه متبرک این شهرستان تنها این امامزاده در طرح آرامش بهاری به مردم خدمت رسانی می کند.به دلیل اینکه سایر امامزاده ها مسیرهای صعب العبوری دارند.در لحظه سال تحویل نزدیک به هزار نفر در محوطه امامزاده حضور داشتند و شرایط ویژه مذهبی در صحن امامزاده اسماعیل حاکم بود.

وی در ادامه ابراز داشت:همچنین در این روزهای ابتدایی سال روزانه به طور متوسط هزار نفر در این بقعه متبرک حضور داشتند.همچنین دو مشاور مذهبی نیز به مردم در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی به گفتگو می نشینند.

وی همچنین در انتها خطرنشان ساخت:با توجه به اینکه این امامزاده از آب و هوای خوبی برخوردار است مردم در روز طبیعت به این بقعه متبرک می آیند و در کنار تفریح از امکاناتی که برای آنها فراهم آمده است استفاده می کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۸۶۴۴/امامزاده_اسماعیل_فیروزکوه_را_بیشتر_بشناسیم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: