Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@22:59:35 GMT

معاون سابق سازمان تربیت‌بدنی: می‌خواستند بازیکنی را در ورزشگاه شلاق بزنند

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۶۰۸۹۱۸/معاون_سابق_سازمان_تربیت_بدنی_می_خواستند_بازیکنی_را_در_ورزشگاه_شلاق_بزنند

معاون سابق سازمان تربیت‌بدنی: می‌خواستند بازیکنی را در ورزشگاه شلاق بزنند

اتفاقات این چنینی هم رخ داده که مثلا یک قاضی حکمی درباره یک ورزشکار داده که می‌خواست آن حکم را در ورزشگاه اجرا کند می‌خواست او را در ورزشگاه شلاق بزند اما وظیفه من این بود که ورود کنم و اجازه ندهم این کار رخ بدهد. در آن زمان آقای میرمحمدصادقی، سخنگوی قوه قضاییه بود و محبت کرد و اجازه نداد که این کار صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه اعتماد نوشت: «سال‌هاست حرف و حدیث‌های زیادی درباره توصیه‌هایی از نهادهای بالادستی برای تعیین نتیجه این بازی مطرح می‌شود که هیچ کدام از این مسائل تا به حال به طور رسمی تایید نشده است. یکی از کسانی که از نزدیک چند سالی دربی‌های پایتخت را زیر نظر داشت، سعید فائقی، معاون وقت رییس سازمان تربیت‌بدنی بود. او که در زمان معاونتش در سازمان تربیت‌بدنی دربی‌های جنجالی زیادی برگزار شد، حالا در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد به بررسی آن بازی‌ها پرداخته است.

در دوره معاونت شما در سازمان تربیت‌بدنی حدود ١٠ دربی برگزار شد. سخت‌ترین دربی در دوران مدیریت شما که نگرانی زیادی برای آن وجود داشت مربوط به کدام بازی است؟

تنها دربی که نگرانی زیادی درباره آن داشت مربوط به سال ٧٨ بود که دو روز قبل از آن حادثه کوی دانشگاه رخ داده بود. بازی قرار بود در جریان جام حذفی برگزار می‌شد در نهایت هم پرسپولیس برنده دربی شد. در آن زمان آقای هاشمی طبا از دولت تماس گرفتند و گفتند که دولت نگران است و بهتر است وقتی بازی مساوی شد، بازی مستقیما به پنالتی کشیده شود اما من گفتم ما پیش از بازی اعلام نکرده‌ایم که بازی به پنالتی کشیده می‌شود و الان هم نمی‌شود این کار را بکنیم. این یعنی در آن زمان رییس دولت وقت که آقای خاتمی بود نسبت به این بازی ابراز نگرانی کرده بود.

یعنی به شما توصیه نکردند که بازی بهتر است تمام شود یا بدون پیروزی یک تیم به پایان برسد؟ همیشه بحث از بالا دستور آمد مطرح می‌شود.

نه اصلا چنین توصیه‌ای به ما نکردند. بازی جام حذفی بود و باید یک تیم برنده می‌شد. در زمان معاونت ما، فدراسیون فوتبال حتی یک اخطار هم از فیفا دریافت نکرد. چرا که می‌دانستیم اگر دخالت کنیم فیفا برخورد می‌کند. ما بیشترین رعایت را به لحاظ بین‌المللی انجام می‌دادیم. اگر کوچک‌ترین دخالت را در امور فدراسیون فوتبال انجام می‌دادیم به تبع آن با محرومیت‌های زیادی مواجه می‌شدیم. حتی اگر می‌خواستیم رییس فدراسیون را تغییر بدهیم تمام موارد قانونی را رعایت می‌کردیم. یعنی یا یک مصوبه مجمع درست می‌کردیم که مثلا این تغییر مدیریت در مجمع اتفاق افتاده است یا از رییس فدراسیون خواهش می‌کردیم که خودش استعفا بدهد تا فیفا به این مسائل ورود نکند. شاید خیلی‌ها بگویند فقط به خاطر درگیری‌ها بود که ما داور خارجی می‌آوردیم بلکه فقط این نبود؛ یکی از دلایلش هم همین مسائل بین‌المللی بود که می‌خواستیم همه بدانند تمام اصول بین‌المللی را رعایت می‌کنیم.

آیا رییس دولت اصلاحات نسبت به مسائل فوتبالی ورود می‌کردند؟

رئیس دولت اصلاحات گفته بودند درباره دو فدراسیون با من مشورت کنید. آن فدراسیون‌ها هم کشتی و فوتبال بود. حتی یادم است برای فدراسیون فوتبال که قرار شد تغییراتی انجام بدهیم لیست ٥ یا ٦ نفره را آقای هاشمی طبا پیش رئیس دولت اصلاحات برد تا نظر او را بپرسد. در نهایت رئیس دولت اصلاحات اعلام کردند نظر من روی صفایی فراهانی است.

در دربی سال ٧٨ و بعد از حوادث کوی دانشگاه که به آن اشاره کردید حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد به طور مثال عنوان شده از دولت فشار آوردند تا این بازی لغو شود اما آقای صفایی فراهانی پافشاری کردند تا بازی برگزار شود. این مساله را تایید می‌کنید؟

آقای آیت‌اللهی، استاندار وقت تهران نظرشان این بود که بازی برگزار نشود و به تعویق بیفتد. ایشان به عنوان استاندار تهران و رییس شورای تامین چنین نظری را داشتند. اما ما که در حوزه ورزش بودیم نظرمان بود که مساله را سیاسی نکنیم و اجازه دهیم فوتبالی پیش برود. حتی تعهد دادیم که اگر این مسابقه را برگزار کردیم و عواقبی داشت، مسئولیتش با ما است. ما اعتقاد داشتیم بازی باید برگزار شود که این کار را انجام دادیم.

یکی از دربی‌های جنجالی که در زمان شما انجام شد همان بازی‌ای است که پرسپولیس ٩ نفره شد و بازی جنجال زیادی داشت؛ آیا توصیه‌ای واقعا بود که بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد؟

آن روز هم یکی از روزهای ویژه و خاص بود. آقای پروین عصبانی بود و می‌خواست تیم را بیرون بکشد. یعنی بازی نیمه کاره به پایان برسد. روی نیمکت اتفاقاتی رخ می‌دهد و داخل زمین هم کارهایی می‌شود. در نتیجه من خودم بین دو نیمه با داور صحبتی انجام دادم و گفتم که رعایت کن و ببین اوضاع چگونه است. یعنی سکوها در حال تحریک شدن است. یعنی سابقه‌ای از این بازی را به داور بازی گفتم. با آقای پروین هم صحبت کردم و گفتم که تیم را بیرون نیاور چرا که بازی به جنجال کشیده می‌شود. اینها توصیه‌های شخصی من بود نه اینکه کسی به من گفته باشد. صحبتی هم با آقای فتح‌الله‌زاده داشتم اما آقای فتح‌الله‌زاده استنباطش از حرف‌های من این بود که ما گفتیم بازی را غیرعادی به پایان ببرید در صورتی که من چنین حرفی نزدم. در صورتی که من فقط گفتم بازی درگیرانه نشود. شما اگر ١٠ بار هم آن بازی را نگاه کنید از نظر فوتبالی آن بازی هیچ مشکلی نداشت. استقلال با اینکه تیم حریف ٩ نفره بود فشار زیادی آورد اما به گل نرسید. پرسپولیس هم چند فرصت خوب داشت ولی نتوانست گل بزند. ما هیچ‌وقت نخواستیم بازی یک طرفه تمام شود یا نتیجه بازی را تعیین کنیم.

یکی دیگر از دربی‌هایی که خیلی جنجال داشت همان تساوی ٢ بر ٢ بود که به درگیری بازیکنان انجامید و حتی چند بازیکن بازداشت شدند و عنوان شد شما برای حل مشکل‌شان به دادسرا رفتید.

یک جایی وظیفه ما این است که از بازیکن و ورزشکارمان حمایت کنیم. اینکه من از بازیکنم حمایت کرده باشم ارتباطی به آبی و قرمز ندارد. این وظیفه من است که از بازیکنم دفاع کنم. مثلا اتفاقات این چنینی هم رخ داده که مثلا یک قاضی حکمی درباره یک ورزشکار داده که می‌خواست آن حکم را در ورزشگاه اجرا کند می‌خواست او را در ورزشگاه شلاق بزند اما وظیفه من این بود که ورود کنم و اجازه ندهم این کار رخ بدهد. در آن زمان آقای میرمحمدصادقی، سخنگوی قوه قضاییه بود و محبت کرد و اجازه نداد که این کار صورت بگیرد. حتی مشکلی هم برای مجاهد خضیراوی پیش آمد که من در دادگاه تجدید نظر پیگیر کارهایش بودم. ای کاش زودتر کارهایش را پیگیری می‌کردم.

در زمان دولت اصلاحات ایشان نظری درباره انتخاب اعضای هیات‌مدیره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس می‌دادند؟

رئیس دولت اصلاحات نسبت به فوتبال حساس بودند. او به‌ شدت به فوتبال علاقه‌مند بود. حتی یادم است زمانی که از استرالیا برگشتیم رئیس دولت اصلاحات علاقه‌ داشتند بازیکنان ملی‌پوش به دیدارشان بروند. اما من مخالفت کردم چرا که کشتی ما در آن زمان قهرمان جهان بود و وزنه‌برداری ما هم قهرمان داشت. هنوز آنها با رییس‌جمهوری دیدار نکرده بودند. من هم فکر کردم با این وجود رفتن فوتبالی‌ها پیش رییس‌جمهور کمی بی‌احترامی به سایر ورزش‌هاست. اما آقای هاشمی طبا گفتند وقتی آقای رییس‌جمهور ابراز تمایل کرده نباید ما مخالفت کنیم.

اینکه گفته می‌شود آقای خاتمی طرفدار یکی از باشگاه‌ها بودند را شما تایید می‌کنید؟

نه اصلا اینچنین نبود. آقای خاتمی نه پرسپولیسی بود نه استقلالی.

وقتی اسم دربی می‌آید نخستین چیزی که به ذهن‌تان می‌آید چیست؟

وقتی اسم دربی می‌آید یاد بازی سال ١٣٧٣ می‌افتم. قبل از آن بازی واقعا تنم می‌لرزید الان هم تنم می‌لرزد چون به تازگی مسوولیت گرفته بودم و شاید سخت‌ترین حادثه ورزشی زندگی من بود. در آن زمان ما کمی حرفه‌ای نبودیم و طاقت‌مان کم بود. الان که نگاه می‌کنم می‌بینم می‌شد خیلی عادی با آن برخورد کرد. کار به جایی رسیده بود که حتی من وسط بازی قرص نیتروگلیسیرین زیر زبانم می‌گذاشتم. یعنی در تمام بازی‌ها من این قرص را خوردم.

به عنوان سوال پایانی می‌خواهیم درباره دربی ٨٥ صحبت کنیم پیش‌بینی‌تان از این بازی چیست؟

شرایط تا اینجا به نفع پرسپولیس است یعنی هر طوری که نگاه می‌کنیم بازی به نفع پرسپولیس خواهد شد. اما شاید در فاصله تا بازی استقلالی‌ها هم کاری انجام دهند و بتوانند نتیجه را به نفع خودشان تمام کنند.

ارسال به تلگرام برچسب ها: سعید فائقی بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی ‌گزارش خطا 0 فیلم زیباترین پرنده جهان شیر شاگرد راننده ورزشکار فنردار تاثیر کله پاچه بر رانندگی ایرانی ها زنده شدن ماهی منجمد شده حادثه دلخراش در اثر آزادکردن ناشیانه پلنگ سگ پارکورباز وسيله جالب براى دستگيرى ماشينهاى فرارى خطر گلوله خوردن هنگام رقص فیلمبرداری با مخلفات آکروباتیک شعبده بازی بندیکت کامبربچ، بازیگر نقش شرلوک هولمز ورزشکار پرنده صیدی که دست صیاد را رها نمی کند عنکبوت ماهی خوار دراز کباب! قهرمانی شنا بدون دست زنگ ورزش دوست داشتنی ردبول خوردن در شرایط سخت دستکش ضدضربه برای کارگران نابغه تخریب ساختمان نظر شما نام: ایمیل: * نظر: تعداد کاراکترهای مجاز:1200 \ پربازدید ها روز هفته ماه سال روحانی چاقو خورده در مترو تهران جان سپرد حضرت آقای یزدی! مخالفت با تصمیمات شما، مخالفت با اصل نظام نیست آخرین رده بندی ارزش پاسپورت کشورها؛ جمهوری اسلامی ایران در رتبه 89 جهانی در کنار نپال، سودان و سریلانکا قاتل 10 نفر در فهرج کرمان اعدام شد (+عکس) تیراندازی مرگبار در شیراز/ مقتول یک روحانی است/ قاتل با او نسبت خانوادگی داشت مسافرانی که دوست دارند در هواپیما کنار پنجره بنشینند چه شخصیتی دارند؟ آغاز فروش فوری محصولات ایران خودرو ویژه آبان (+جدول) حزب «مسعود بارزانی» تاریخ کناره‌گیری او از قدرت را اعلام کرد تولید خودروی های برقی و هیبریدی توسط ایران خودرو / زمان ورود اولین خودروی جدید و قیمت تجاوز سریالی به زنان و دختران تهرانی در پوشش مسافرکش/ زندگی متجاوز در خودروهای سرقتی (+عکس) ناگفته های پدر اهورا از قتل فجیع کودک ۲.۵ساله/ مادر اهورا را تیرماه طلاق دادم، نمی توانست صیغه شود تجاوزهای مکرر شوهرعمه به دختر نوجوان در طول یک سال مدرسه جنجالی ارومیه به آتش کشیده شد (+عکس) / مقامات: تعرض جنسی به دختر دانش آموز صحت ندارد / سرایدار مدرسه بازداشت شد / دستگیری تعدادی از مهاجمان به مدرسه محتوای لپ تاپ زن داعشی: از فیلم جنسی تا دستور پخت غذا و سخنرانی رهبران القاعده دیدار بشار اسد با تیم فوتبال سوریه حاشیه‌ساز شد (+عکس) درگذشت سید مصطفی خمینی و 4 مرگ مشکوک دیگر/ طبیعی یا غیر‌طبیعی زندان داعش در استادیوم شهر آزاد شده رقه / اتاق رختکن برای زندان انفرادی، زمین فوتبال برای گردن زدن (+عکس) یادگاری‌های سیاه داعش در رقه (+ عکس) حمله رستوران ها به رستورانی که پرسپولیسی ها در آن قلیان کشیدند (+عکس) بقایی با زنبیل قرمز به دادگاه رفت (عکس) ترکیه: مرز زمینی با کردستان را با هماهنگی بغداد و تهران می‌بندیم مرگ کودک 3 ساله بعد از تجاوز ناپدری / بازداشت مادر و ناپدری (+عکس) آقای قرائتی! عذرخواهی کنید لطفا و حداقل دل جویی... ناگفته های پدر اهورا از قتل فجیع کودک ۲.۵ساله/ مادر اهورا را تیرماه طلاق دادم، نمی توانست صیغه شود ثبت نام وام 4 میلیونی بازنشستگان از شنبه تجاوزهای مکرر شوهرعمه به دختر نوجوان در طول یک سال قاضی متهم پرونده کهریزک: به دانشجویان کالباس دادیم/ در سال 88 فرزند شهید را آزاد می کردیم/ سعید امامی سفارشم را کرد/ در دوران مدرسه گروه خودسر تشکیل دادیم/ بعد از تعلیق، عضو کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس شدم مدرسه جنجالی ارومیه به آتش کشیده شد (+عکس) / مقامات: تعرض جنسی به دختر دانش آموز صحت ندارد / سرایدار مدرسه بازداشت شد / دستگیری تعدادی از مهاجمان به مدرسه بازیگر معروف ترکیه‌ای در اصفهان (+عکس) محتوای لپ تاپ زن داعشی: از فیلم جنسی تا دستور پخت غذا و سخنرانی رهبران القاعده ترکیه: مرز زمینی با کردستان را با هماهنگی بغداد و تهران می‌بندیم مرگ کودک 3 ساله بعد از تجاوز ناپدری / بازداشت مادر و ناپدری (+عکس) آقای قرائتی! عذرخواهی کنید لطفا و حداقل دل جویی... ناگفته های پدر اهورا از قتل فجیع کودک ۲.۵ساله/ مادر اهورا را تیرماه طلاق دادم، نمی توانست صیغه شود ثبت نام وام 4 میلیونی بازنشستگان از شنبه تجاوزهای مکرر شوهرعمه به دختر نوجوان در طول یک سال قاضی متهم پرونده کهریزک: به دانشجویان کالباس دادیم/ در سال 88 فرزند شهید را آزاد می کردیم/ سعید امامی سفارشم را کرد/ در دوران مدرسه گروه خودسر تشکیل دادیم/ بعد از تعلیق، عضو کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس شدم مدرسه جنجالی ارومیه به آتش کشیده شد (+عکس) / مقامات: تعرض جنسی به دختر دانش آموز صحت ندارد / سرایدار مدرسه بازداشت شد / دستگیری تعدادی از مهاجمان به مدرسه بازیگر معروف ترکیه‌ای در اصفهان (+عکس) محتوای لپ تاپ زن داعشی: از فیلم جنسی تا دستور پخت غذا و سخنرانی رهبران القاعده وبگردی یک کروکودیل نگهبان معبدی در هند (+عکس) از پل هری پاتر در اسکاتلند دیدن کنید (+عکس) نیسان ماکسیما 2018 با تغییراتی کوچک معرفی شد (+عکس) 3 راهکار برای افزایش رضایت مشتری معجزه ماسک ها برای رفع لک های پوستی هواپیمایی کره شمالی چگونه است؟ (فیلم) اولین تیم پرسپولیس در تاریخ دربی تهران (عکس) این خودرو 100 سال بدون سوخت گیری حرکت می‌کند (عکس) مقایسه و خرید آنلاین بلیط هواپیما مهمترین نکات برای فروش خودروهای دست دوم تورهای لحظه آخری تور دهلی + آگرا + جیپور آبان 96 تور پاتایا 10 آبان 96 تور دهلی + آگرا + جیپور آبان و آذر 96 تور قشم 12 آبان 96 تور مالزی 10 و 11 آبان 96 فناوری و IT همه آنچه که باید در مورد «گلکسی اس۹» سامسونگ بدانید استفاده از اپلیکیشن‌های اندروید بدون دانلود ممکن شد توصیه کارشناسی: «گلکسی اس۷» را به‌جای «آیفون ۸» بخرید بررسی اسپیکر قابل حمل خوش قیمت(+عکس) لینکلن نویگیتور ۲۰۱۷ (عکس) آخرین اخبار پربحث ترین عناوین عناوین بوش پدر و آزار جنسی زنان از روی ویلچر! معاون سابق سازمان تربیت‌بدنی: می‌خواستند بازیکنی را در ورزشگاه شلاق بزنند رکوردشکنی بانوی تیرانداز کشورمان در رقابت‌های جوانان جهان این دارو خطر دیابت را افزایش می دهد نهنگ آبی کیلویی چند؟ برای «جواد درخشان» که امشب شهری سوگوارش است معرفی مدل جدید مزدا در ژاپن (+عکس) رونمایی از پلاک منزل پدری حسن روحانی (عکس) وضعیت مرز مهران دو هفته مانده به اربعین (عکس) دیدنی های امروز لطفا ترمز دستی را بکشید…  (۳۲ نظر) چرا روحانی نمی‌تواند  (۳۰ نظر) چای خوری اردوغان در خانه یک پیرزن (+عکس)  (۲۷ نظر) حضرت آقای یزدی! مخالفت با تصمیمات شما، مخالفت با اصل نظام نیست  (۲۶ نظر) سید حسن خمینی در مسیر "عمو مصطفی"  (۲۰ نظر) «به بابات نگو می‌کُشدت»  (۱۷ نظر) آخرین رده بندی ارزش پاسپورت کشورها؛ جمهوری اسلامی ایران در رتبه 89 جهانی در کنار نپال، سودان و سریلانکا  (۱۳ نظر) مطبوعات نمی‌میرند، حرفه‌ای‌ها می‌مانند  (۱۱ نظر) عکس ترامپ شخصیت برگزیده مجله تایمز (عکس) سقوط بالگرد در دریاچه غرب تهران (عکس) زلزله اندونزی با 92 کشته (عکس) مسابقات رالی خانوادگی در کیش (عکس) زندگی هیلاری کلینتون در یک نگاه (عکس) زنان ترامپ (عکس) چهره هیلاری کلینتون قبل و بعد از انتخابات (عکس) داخل برج ترامپ‎ (عکس) مرز آمریکا و مکزیک (عکس) کلنگ زنی معدن مس تکنار شهرستان بردسکن خراسان رضوی (عکس) صفحه اول | عصر ایران۲ | درباره عصرایران | تماس با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | نظرسنجی | آب و هوا | اوقات شرعی | كليه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است. طراحی و تولید: "ایران سامانه"

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۸۹۱۸/معاون_سابق_سازمان_تربیت_بدنی_می_خواستند_بازیکنی_را_در_ورزشگاه_شلاق_بزنند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: