Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@07:10:08 GMT

شهرداری کرمانشاه نیازمند سازمان تربیت بدنی مستقل است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۶۰۸۹۸۶/شهرداری_کرمانشاه_نیازمند_سازمان_تربیت_بدنی_مستقل_است

شهرداری کرمانشاه نیازمند سازمان تربیت بدنی مستقل است

رئیس هیئت ووشو استان کرمانشاه گفت: شهرداری کرمانشاه نیازمند سازمان تربیت بدنی مستقل است.

سید رامین مؤذنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه اولین طرحی که در شوراهای اسلامی آینده باید در نظر بگیریم راه‌اندازی سازمان تربیت بدنی مستقل از سوی شهرداری و کمک به ارتقای همه رشته‌های ورزشی استان است اظهار داشت: با راه‌اندازی این سازمان جوانان شهر کرمانشاه در ورزش بیش از پیش خواهند درخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت ووشو استان کرمانشاه با اشاره به اینکه موضوعات استانی در کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر و روستا رسیدگی می‌شود گفت: در رابطه با موضوع ورزش یکی از مسائلی که اهمیت دارد و بزرگترین کمبود سازمان تربیت بدنی مستقل است.

مؤذنی با بیان اینکه شهرداری باید سازمان تربیت بدنی مستقلی راه‌اندازی کند بیان کرد: این سازمان باید همه امور ورزشی شهرستان را تحت پوشش قرار دهد و این سازمان بودجه، کارمند و امکانات مستقل خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه باید یک حوزه کلان‌نگری در همه حوزه‌های ورزشی در استان به وجود آید گفت: این سازمان به ارتقای همه رشته‌های ورزشی کمک می‌کند و در این سازمان تنها به یک رشته خاص توجه نمی‌شود.

رئیس هیئت ووشو استان کرمانشاه با بیان اینکه ما به این امر نیاز داریم که جوانان کرمانشاهی در تیم ملی بازی کنند گفت: در این صورت از سوی کمیسیونها به جوانان ورزشی مبالغی پرداخت می‌شود و با احتساب اینکه جمعیت زیادی از شهر در این رشته‌های ورزشی بازی می‌کنند این امر موجب درآمدزایی برای جوانان کرمانشاهی و زمینه‌های سرمایه‌گذاری برای استان فراهم را می‌کند.

وی اشاره به اینکه اهمیت و ضرورت موضوع شوراها در قانون اساسی مورد تأکید قرار گرفته است گفت: تأثیرگذاری شوراها حتی در مواردی بیشتر از مجلس شورای اسلامی برای امور شهرها اهمیت دارد و مجلس که وظیفه قانون‌گذاری در مباحث کلان را بر عهده دارد اما شوراها به عنوان یک پارلمان شهری وظیفه خدمات‌رسانی به شهرها را بر عهده دارند.

مؤذنی افزود: اگر اعضای کمیسیون‌های شهری وظایف قانونی خود را به درستی انجام دهند به طور قطع آن شهر رشد و توسعه خوبی پیدا و در کشور بهترین جایگاه را پیدا می‌کند ولی متأسفانه این امر در شورای شهر کرمانشاه تاکنون رخ نداده است زیرا آیتمها و معیارهایی که برای انتخاب افراد در نظر گرفته شده عامل عقب‌ماندگی کرمانشاه است.

رئیس هیئت ووشو استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تمرکز اصلی بنده در شورای شهر موضوع گردشگری و فرهنگی است گفت: این حوزه گردشگری یک دریای عظیم است که بالاترین امکانات خدادادی را در شهر کرمانشاه فراهم کرده و این شهر دارای آثار باستانی متعدد و طبیعت زیبای گردشگری است و خیلی از این امکانات برای مردم شناخته شده نیست.

وی با اشاره به نعمت خدادادی رودخانه قره‌سو در شهر کرمانشاه افزود: متأسفانه این رودخانه محل ریختن زباله‌ها شده در حالی که در شهر اصفهان زاینده رود با اینکه نابود شده بود اما همان رودخانه اکنون با تلاش مسئولان آباد شده و رودخانه قره‌سو که یکی از پرآب‌ترین رودخانه‌های کشور است اکنون به این وضع اسفناک رها و هیچ استفاده اقتصادی و تولیدی از آن نمی‌شود.

مؤذنی با بیان اینکه اگر موضوع گردشگری در کشور فعال شود به‌طور قطع موضوع فرهنگی و اقتصادی نیز تقویت می‌شود بیان کرد: تقویت این موضوع در رفع معضلات بیکاری بسیار تأثیرگذار است و در شرایط کنونی به دلیل بی‌توجهی به صنعت گردشگری در سایر حوزه‌ها عقب مانده‌ایم.

وی صنعت گردشگری را در بسیاری از کشورها صنعت اول و تأثیر‌گذار دانست و اظهار کرد: کشورهای آسیای شرقی با وجود اینکه امکانات چندانی ندارند اما با رونق همین صنعت گردشگری توانستند کشور را از رکود و بیماری نجات دهند.

رئیس هیئت ووشو استان کرمانشاه افزود: رونق صنعت گردشگری با وجود هزینه پایین، سرعت درآمدزایی را افزایش و زمینه رونق تولید داخلی و اشتغالزایی در کشور را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات اقتصادی ارتباط زیادی با موضوعات فرهنگی دارد عنوان کرد: رفع مشکلات فرهنگی بسیار زمان‌بر است و به برنامه‌ریزی بلندمدت نیاز دارد.

مؤذنی با اشاره به ضرورت تدوین یک طرح کلان مدون و پنج ساله برای چشم‌انداز توسعه شهری کرمانشاه اظهار کرد: مزیت این طرح این است که تمام نمایندگان شوراهای شهر موظف به اجرای این طرح در این بازه زمانی هستند و اینطور نباید باشد که با ورود افراد جدید به شورای شهر این طرح متوقف بلکه افراد موظف به اجرای آن هستند.

وی کار ویژه اساسی شورای شهر را یک نهاد خدماتی عنوان کرد و افزود: این نهاد خدماتی باید هر گونه امکانات خدماتی، رفاهی، آسایش و دغدغه‌های رفاهی جامعه را تأمین کند.

رئیس هیئت ووشو استان کرمانشاه گفت: در شورای شهر نباید تفکر جناحی و سیاسی راه داشته باشد و باید شورای شهر به گونه‌ای باشد که تا جایی که می‌تواند خدمات رفاهی و آسایش را برای جامعه فراهم کند و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه افرادی که در شورای شهر هستند بدون واسطه با مردم ارتباط داشته باشند.

وی با بیان اینکه دغدغه‌های هر محله و منطقه شهری تنها در سایه ارتباط با مردم آن منطقه محقق می‌شود افزود: اگر هر یک از این کمیسیونها بر اساس شرح وظایف خود پای‌کار باشند مسیر ترقی و توسعه شهر فراهم می‌شود.

مؤذنی با اشاره به بسترها و ظرفیتهایی که اکنون در شهر کرمانشاه فراهم است گفت: اکنون در استان کرمانشاه امکانات زیرساختی فراوانی در حوزه‌های مختلف فراهم است اما متأسفانه برنامه‌ریزی صحیح هیچگاه در رابطه با مدیریت صحیح منابع در استان فراهم نشده است.

وی با اشاره به ناکارآمدی شورای شهر کرمانشاه در دوره چهارم افزود: در مورد دلایل ناکارآمدی شورای شهر قبلی و اینکه چرا یک کار برجسته تاکنون در شورا صورت نگرفته همه اینها نشان دهنده این بوده که وحدت و همدلی در شوراها و کمیسیونهای قبلی شوراهای شهر کرمانشاه در دوره های قبل فراهم نبوده تا یک برنامه مدون و اصولی طراحی شود.

رئیس هیئت ووشو استان کرمانشاه اظهار کرد: تدوین یک طرح و چشم‌انداز پنج ساله یا 6 ساله برای کلانشهر کرمانشاه ضرورت اساسی دارد.

انتهای پیام /

R41380/P1361/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۸۹۸۶/شهرداری_کرمانشاه_نیازمند_سازمان_تربیت_بدنی_مستقل_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: