Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@12:00:41 GMT

مهمترين عناوين خبري ايرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۹۱۰۱/مهمترین_عناوین_خبری_ایرنا_از_شامگاه_سه_شنبه_تا_صبح_چهارشنبه

مهمترين عناوين خبري ايرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- اعلام برگزاري مراسم روز دانشجو در روز 16 آذر با حضور رئيس جمهوري در يکي از دانشگاه هاي کشور، پاسخ معنادار ظريف به بيانيه شرم آور رئيس جمهوري آمريکا در حمايت از حاکمان سعودي، محکوميت حادثه تروريستي روز سه شنبه شهر کابل از سوي سخنگوي وزارت امورخارجه، دفاع بي شرمانه ترامپ از آل سعود با ناديده گرفتن جنايت بن سلمان، درخواست تحريم عربستان از سوي دمکرات هاي کنگره آمريکا پس از بيانيه ترامپ در حمايت از سعودي ها و گزارش واشنگتن پست از دوران سياسي رو به افول ترامپ مهمترين خبرهاي 12ساعت گذشته ايرنا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اخبار داخلي
**********
* تهران - ايرنا - معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم از برگزاري مراسم روز دانشجو در روز 16 آذر با حضور رياست جمهوري در يکي از دانشگاه هاي کشور خبر داد.
* تهران- ايرنا- وزير خارجه ايران در واکنش به بيانيه رئيس جمهوري آمريکا در تطهير حاکمان سعودي از قتل روزنامه نگار منتقد، با شرم آور خواندن اين بيانيه نوشت: شايد مسئول آتش سوزي (جنگ) کاليفرنيا هم ما هستيم.
* تهران- ايرنا- سخنگوي وزارت امور خارجه ايران حادثه تروريستي شهر کابل را که باعث کشته و زخمي شدن ده ها تن از مردم، علما و روحانيون شد، به شدت محکوم و ضمن تسليت به دولت و ملت افغانستان با خانواده قربانيان اين جنايت شوم و نابخشودني ابراز همدردي کرد.
* سمنان- ايرنا- رئيس جمعيت هلال احمر کشور گفت: آمريکا با رويکرد خصمانه و تحريم هاي مختلف از جمله غذا و دارو مردم ايران اسلامي را براي ضربه زدن نشانه گرفته است.
* تهران- ايرنا- غلامرضا غفاري معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري اطلاعات وجود هرگونه فهرستي از افراد ممنوع السخنراني در دانشگاه‌هاي کشور را تکذيب کرد.
* ساري- ايرنا- رئيس مرکز توسعه مکانيزاسيون وزارت جهاد کشاورزي گفت که دولت تدبير و اميد تاکنون بيش از 6 هزار و 500 ميليارد تومان براي مکانيزاسيون کشاورزي کشور سرمايه گذاري کرده است.
* تهران- ايرنا- حسين جابري انصاري دستيار ارشد وزير خارجه در امور ويژه سياسي و مذاکره کننده ارشد ايران در مذاکرات بين المللي صلح سوريه درباره برنامه هاي دور جديد نشست بين المللي صلح با استفان ديميستورا نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل متحد در امور سوريه گفت وگو کرد.
* مسکو- ايرنا- وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه ايران و روسيه پيشرفت هاي خوبي در پروژه هاي مشترک داشته اند، گفت: نگاه دو طرف و شرايط مشابه فرصت متفاوتي را فراهم کرده است تا بتوانيم با انرژي قوي تر پروژه هاي مشترک را ادامه دهيم.
* مسکو- ايرنا- وزير راه و شهرسازي ايران براي مذاکره براي توسعه حمل و نقل ريلي و توسعه همکاري ها در چارچوب راه گذر شمال و جنوب به روسيه سفر کرد.
* تهران- ايرنا- وزير علوم، تحقيقات و فناوري با صدور 9 حکم جداگانه، روساي 9 دانشگاه کشور را منصوب کرد.
* زنجان- ايرنا- وزير جهاد کشاورزي گفت: با احداث اولين واحد توليد فرآورده هاي جانبي از تفاله کارخانجات روغن کشي زيتون در شهرستان طارم، از اين فرآورده در صنعت داروسازي، آرايشي و بهداشتي و حتي به عنوان خوراک دام استفاده خواهيم کرد.
اخبار خارجي
**********
* نيويورک- ايرنا- رئيس جمهوري آمريکا روز سه شنبه با صدور بيانيه اي مطبوعاتي با دفاع بي شرمانه از آل سعود و رد دخالت شاه و وليعهد عربستان در قتل جمال خاشقچي، ايران را به بي ثباتي در منطقه متهم کرد.
* تهران- ايرنا- تعدادي از اعضاي دمکرات مجلس نمايندگان و سناي آمريکا با انتقاد از بيانيه ترامپ در حمايت از حاکمان سعودي، خواستار تحريم عربستان و قطع کمک هاي واشنگتن به اين کشور شدند.
* تهران- ايرنا- روزنامه واشنگتن پست در نوشتاري با عنوان پايان دوره ترامپ به چگونگي پايان يافتن دوره رئيس جمهوري آمريکا در صحنه سياسي اين کشور پرداخته است.
* تهران- ايرنا- ديده بان حقوق بشر اعلام کرد که انتخابات پارلماني بحرين هفته آينده در فضاي سياسي توام با سرکوب برگزار خواهد شد و انتخاباتي آزاد نخواهد بود.
* نيويورک- ايرنا- ديپلمات پيشين آمريکا در عربستان بيانيه ترامپ در حمايت از سعودي را آبکي و گزافه دانست و گفت: رئيس جمهوري آمريکا ارزيابي سازمان هاي امنيتي خود را درباره نقش وليعهد سعودي در قتل خاشقچي ناديده گرفت و با اتهام هاي بي اساس عليه ايران، بي اعتبار کردن سيا را توجيه کرد.
* تهران- ايرنا- دو نهاد بين المللي حقوق بشر عربستان را متهم به شکنجه و آزار جنسي فعالان حقوق بشر زنداني شده از سوي حاکمان سعودي کردند.
* تهران- ايرنا- سناتور هم حزبي رئيس جمهوري آمريکا با طعنه به سياست «اول آمريکا» وي، بيانيه ترامپ در حمايت از حاکمان سعودي را حاکي از سياست «اول سعودي» دانست و خواستار تحريم عربستان شد.
* تهران- ايرنا- رهبر جنبش انصارالله يمن گفت که ملت يمن دفاع از خود و سرزمين اش در برابر تجاوز آمريکايي-سعودي و تحقق استقلال و آزادي را حق مسلم خود مي داند.
* رم- ايرنا- روزنامه ايتاليايي کوريره دلاسرابه تحريم هاي ضد ايراني ترامپ اشاره کرد و نوشت: تحريم هاي آمريکا عليه ايران سلطان چاي هند را دچار بحران کرد.
* تهران- ايرنا- وزارت خزانه داري آمريکا 9 فرد و شرکت را به بهانه مشارکت در انتقال نفت ايران به سوريه تحريم کرد.
شبد**1953**1379
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۹۱۰۱/مهمترین_عناوین_خبری_ایرنا_از_شامگاه_سه_شنبه_تا_صبح_چهارشنبه را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: