Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@22:15:09 GMT

طبیعت چشم نواز آبشار سونته،تلألو آب در دل سنگ و صخره/میل فرهاد،کوهی که انسان را غرق آرامش می کند

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۶۱۴۶۹۷/طبیعت_چشم_نواز_آبشار_سونته_تلألو_آب_در_دل_سنگ_و_صخره_میل_فرهاد_کوهی_که_انسان_را_غرق_آرامش_می_کند

طبیعت چشم نواز آبشار سونته،تلألو آب در دل سنگ و صخره/میل فرهاد،کوهی که انسان را غرق آرامش می کند

روستای برجک از جمله جاذبه‌های گردشگری رودبار جنوب است که در آن آبشار سونته و قنات‌های بسیاری وجود دارد که زمینه سیاحت و تفریح را برای مسافران نوروزی فراهم کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما،بهار فصل رسیدن گل ها و شکفتن غنچه ها و خوشه دار شدن گندم ها، زیبایی طبیعت خدادادی رو چند برابر کرده و محیطی زیبا و بکر در مناسب ترین فصل سال؛ برای گشت و گذار و دور همی های عیدانه هر خانواده ایرانی فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستای برجک از جمله جاذبه‌های گردشگری رودبار جنوب است که در آن آبشار سونته و قنات‌های بسیاری وجود دارد که زمینه سیاحت و تفریح را برای مسافران نوروزی فراهم کرده است.

روستای برجک در ۶۵ کیلومتری بخش مرکزی رودبار جنوب و در ۱۵ کیلومتری محور اصلی جاده ایرانشهر قرار دارد،در این روستای سرسبز علاوه بر آبشار بیش از ۲۰ قنات از جمله قنات دندسکی، دهنو‌کوهستان، جنت‌آباد و … وجود دارد.

تصاویر زیر از طبیعت زیبا آبشار سونته در جنوب استان کرمان در روستای برجک از توابع بخش زهکلوت شهرستان رودبار جنوب؛ شما رو دعوت می کند به تماشای روستاهای بکری که تماشای آن برای هر اهل دلی در این ایام مغتنم است.

 

مهمترین ویژگی های کوه میل فرهاد

برخی از صحنه های زیبا در طبیعت انسان را به وجد می آورد و روح انسان را غرق آرامش می کند، در این میان دیدن کوه زیبا و با عظمت و بزرگ حس خوبی مانند قدرت به انسان دست می دهد و این همه از برکات قدرت خداوند است.

 

میل فرهاد کوهی است که ازپایین به شکل دایره ای به طرف بالا کم کم باریک می شودافرادی که بالا رفته اند می گویند محوطه بزرگی در بالا وجود دارد که حتی چشمه و تعدادی سفال مشاهده شده است، در موقع بارندگی آب باران که از بالا به پایین می آید دور تا دور کوه دایره ای مانند آبشاری را به وجود می آورد همراه با صدای آن که بهترین جا برای گردش می باشد ومیل فرهادبهترین مکان برای گردش وتفریح است.

میل فرهاد کوه نیست ، سنگی است عظیم الجثه ، پرهیبت و دیدنی که بیش از هزار متر ارتفاع دارد . مثل کله قندی که در سطح صاف و صیقلی آن حفره های بسیار ایجاد کرده باشند . میل فرهاد از عجایب جنوب است و بهترین مکان برای صخره نوردی ، در فصل زمستان وبهار خوب است.ودرارتفاعات بالای آن بوی بوته های درمنه که گیاهی سردسیری است انسان را به شگفتی وا می‌دارد.

شهرستان رودبارجنوب در ۳۳۰کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

انتهای پیام/م

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۶۹۷/طبیعت_چشم_نواز_آبشار_سونته_تلألو_آب_در_دل_سنگ_و_صخره_میل_فرهاد_کوهی_که_انسان_را_غرق_آرامش_می_کند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: