Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-03-29@15:39:52 GMT

درخواست نظام پزشکی از سازمان ملل برای رفع تحریم‌های دارویی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۷۵۱۴/درخواست_نظام_پزشکی_از_سازمان_ملل_برای_رفع_تحریم_های_دارویی

به گزارش وانانیوز، 

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در متن نامه دکتر ایرج فاضل - رئیس کل و دکتر محمدرضا ظفرقندی - رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی خطاب به آنتونیوگوترش - دبیر کل سازمان ملل متحد آمده است: «به عنوان مدیران ارشد سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، مفتخریم تا آن مقام محترم را در مورد اثرات زیان‌آور تحریم‌های اقتصادی غیر قانونی و یکجانبه ایالات متحده آمریکا در پی خروج آن کشور از برنامه جامع اقدام مشترک در ۸ مِه ۲۰۱۸، بر حوزه سلامت ایران آگاه سازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانگونه که مستحضر هستید، دسترسی به خدمات پزشکی جزء اساسی حق سلامتی است که در زمره حق‌های بنیادین بشری است و همه افراد باید از آن بهره‌مند شوند. بنابراین کلیه کشورها ملزم به محترم شمردن و صیانت از این حق و تلاش برای تحقق آن برای همه افراد می‌باشند. علاوه بر این کلیه کشورها می‌بایست از ایجاد هر گونه محدودیت در دسترسی افراد به خدمات درمانی و سلامت اجتناب ورزند.

تحریم‌های اقتصادی غیر قانونی ایالات متحده و محدود شدن تجارت بین‌المللی، به طور جدی بر قابلیت ما برای دسترسی به خدمات بهداشت و درمان، دارو و ملزومات پزشکی تأثیر گذاشته است.

بدین منظور بر آنیم تا توجه آن مقام محترم را به مشکلات جدی پیش‌رو در حوزه بهداشت و درمان مردم ایران که در نتیجه اعمال تحریم‌ها حادث می‌شود، جلب نماییم و بر ضرورت راه حلی فوری و بشر دوستانه در جهت برون رفت از این وضعیت تأکید ورزیم.

عالی جناب ما منتظر دریافت پاسخ آن مقام محترم، در اولین فرصت ممکن و اتخاذ تدابیر لازم جهت حل این مشکل و جلوگیری از وخامت اوضاع در آینده هستیم.»

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۵۱۴/درخواست_نظام_پزشکی_از_سازمان_ملل_برای_رفع_تحریم_های_دارویی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: