Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@03:53:19 GMT

احیای پارچه بافی و بوم گردی در کلاته خیج شاهرود + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۷۶۵۵/احیای_پارچه_بافی_و_بوم_گردی_در_کلاته_خیج_شاهرود_فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خانم خدیجه غنچه با تلاش و الهام گیری از گذشتگان ، بافت ماهوت را که از پارچه های سنتی کلاته خیجی است، آغاز کرده و مشتریان داخلی و خارجی هم دارد. خانم غنچه با تشکیل شرکت تعاونی با عضویت 20 بانوی کلاته خیجی ، گردشگری اقتصادی را در کلاته خیج بوجود آورده است . این بانوان هنرمند توانسته اند ماهوت را که کاملا طبیعی است را تولید و حتی زمینه صادرات آن را فراهم کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم غنچه و همکارانش همچنین علاوه بر پارچه بافی، حوله بافی، فرشبافی و تولید میوه و سبزی خشک و انواع مواد غذایی محلی ، خانه های قدیمی را به اقامتگاه های بوم گردی با ظرفیت 450 نفرتبدیل کنند . این بانوان همچنین با تلاش در ذخیره سازی آب های سطحی برای مصارف کشاورزی و پرورش ماهی و فرهنگ سازی برای توسعه گردشگری ، در کاهش بیکاری و تقویت اقتصاد محلی تاثیرگذار بودند . کلاته خیج معروف به شهر دستبافته های سنتی در شهرستان شاهرود واقع شده و 800 بانوی بافنده در آن فعالیت و سالانه 500 میلیون تومان درآمدزایی می کنند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۶۵۵/احیای_پارچه_بافی_و_بوم_گردی_در_کلاته_خیج_شاهرود_فیلم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: