Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@10:28:04 GMT

صنایع کوچک و متوسط کلاته‌خیج محروم از امکانات/ باید تولید را زنده کنیم

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۶۱۷۶۵۷/صنایع_کوچک_و_متوسط_کلاته_خیج_محروم_از_امکانات_باید_تولید_را_زنده_کنیم

صنایع کوچک و متوسط کلاته‌خیج محروم از امکانات/ باید تولید را زنده کنیم

سمنان- امام جمعه سابق کلاته‌خیج با بیان اینکه صنایع کوچک و متوسط کلاته‌خیج بازار فروش خوبی ندارند، گفت: ۲۰۰ دوزنده کلاته‌خیجی از هیچ تسهیلاتی بهره‌مند نشده‌اند.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا شکری درباره وضع اقتصادی مردم کلاته‌خیج اظهار کرد: مشکلات تولیدی صنایع کوچک و بزرگ را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کشور دچار مشکلات اقتصادی عدیده‌ای بوده و این مشکلات بیشتر در حوزه رکود، اشتغال و بیکاری است؛ مسأله رکود خیلی مهم بوده و بیش از اینکه ربطی به تحریم‌ها داشته باشد، به مدیریت‌ها و سیاست‌های داخلی مربوطاست.

امام جمعه سابق کلاته‌خیج با تأکید بر اینکه این مشکل مدیریتی و سیاست‌های داخلی نادرست را هم در دولت یازدهم و هم در دولت‌های قبل می‌توان مشاهده کرد، تصریح کرد: اگر برنامه‌های ما در حوزه اقتصاد خوب و درست باشد، تحریم‌ها نه اینکه اثر نداشته باشد، ولی اثر آن بسیار کم خواهد بود و باید برنامه‌ها را منظم و مرتب کرد.

شکری با اشاره به اینکه پرداختن به صنایع کوچک و متوسط تأثیرات تحریم‌ها را کاهش می‌دهد، اضافه کرد: این امر بسترسازی لازم برای اشتغال‌زایی جوانان را نیز فراهم خواهد کرد.

واحدهای تولیدی امروز زیر ظرفیت خود کار می‌کنند

امام جمعه سابق کلاته‌خیج با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت در برخی نشریات وضع صنعت را فاجعه‌آمیز بیان کرده بود، تصریح کرد: این فاجعه بیشتر متوجه صنایع کوچک و متوسط است؛ احیای این صنایع باید از برنامه‌های اساسی دولت دوازدهم باشد و اقتصاد مقاومتی در این راستا یکی از ارکان مهم است.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت کارخانه‌ها چند برابر کارکرد آن‌هاست، اضافه کرد: واحدهای تولیدی امروز زیر ظرفیت خود کار می‌کنند و باید توجه ویژه‌ای نسبت به رفع این کمبودها شود.

شکری با اشاره به اینکه امروز ۶۰ درصد از امکانات تولید معطل است، تصریح کرد: برخی از کارخانه‌ها با کمتر از ظرفیت خود کار می‌کنند.

امام جمعه سابق کلاته‌خیجبا بیان اینکه باید تولید را زنده کنیم، اضافه کرد: با احیای کارخانه‌ها و صنایع کوچک و متوسط احیای تولید امکان‌پذیر است و مسؤولان باید نگاه ویژه‌ای به صنایع کوچک و متوسط داشته باشند.

چند صد هزار واحد تولیدی در کشور تعطیل و نیمه‌فعال هستند

امام جمعه سابق کلاته‌خیجبا تأکید بر اینکه چندین هزار کارخانه کوچک و متوسط در کشور با ۶۰ درصد ظرفیت معطل تولید قرار دارند، تصریح کرد: اگر این کارخانه‌ها تعطیل یا نیمه فعال هستند، از آن باید به‌عنوان خسارت بزرگ یاد کرد.

شکری با اشاره به اینکه صنایع کوچک و متوسط در حوزه اشتغال و رفع معضل بیکاری در متن جامعه تحرک ایجاد می‌کنند، افزود: این دست کارخانه‌ها طبقه پایین جامعه را بهره‌مند می‌سازند.

وی با بیان اینکه دولت دوازدهم باید این واحدهای تولیدی را تقویت کند، اضافه کرد: چند صد هزار واحد تولیدی در کشور تعطیل و نیمه‌فعال هستند که باید دولت آن‌ها را احیا و وارد چرخه اشتغال‌زایی در مسیر تحقق رونق اقتصادی کند.

صنایع کوچک و متوسط کلاته‌خیج از امکانات بروز محروم‌ هستند

امام جمعه سابق کلاته‌خیج با تأکید بر اینکه بخشی از معضلات شهر کلاته‌خیج به مشکلات صنایع کوچک و متوسط در این منطقه برمی‌گردد، تصریح کرد: صنایع کوچک و متوسط در کلاته‌خیج بازار فروش خوبی ندارند و ابزار و تجهیزات آن‌ها بسیار سنتی و قدیمی است و از امکانات بروز محروم‌ هستند.

شکری با اشاره به اینکه نبود تعاونی توزیع مواد اولیه یکی از معضلات اصلی در صنایع کوچک کلاته‌خیج است، اضافه کرد: بافندگی، جاجیم‌بافی و چادرشب‌بافی ازجمله صنایع اصلی این منطقه است.

وی با بیان اینکه اگر دولت این خریدها را انجام دهد، خیلی از مشکلات مردم فعال در این صنایع رفع می‌شود، تصریح کرد: دولت هیچ تسهیلاتی به تولیدی‌های فعالان دوزندگی در کلاته‌خیج نمی‌دهد.

امام جمعه سابق کلاته‌خیج با تأکید بر اینکه ۲۰۰ دوزنده در کلاته‌خیج از هیچ تسهیلات دولتی استفاده نکرده‌اند، اظهار کرد: پیشنهاد داریم سوله‌ای ساخته شود تا تولیدی‌ها در یک مکان مشخص و واحد کار کنند و تولیدی‌های بزرگ تهران با وجود این استعدادها می‌توانند در جهت رفع این مشکلات با صنایع کلاته‌خیج همکاری داشته باشند.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۶۵۷/صنایع_کوچک_و_متوسط_کلاته_خیج_محروم_از_امکانات_باید_تولید_را_زنده_کنیم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: