Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@19:04:18 GMT

اجرای طرح ساماندهی کیوسک مطبوعاتی و اتمام ساخت دروازه های قدیمی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۰۰۲۳/اجرای_طرح_ساماندهی_کیوسک_مطبوعاتی_و_اتمام_ساخت_دروازه_های_قدیمی

اجرای طرح ساماندهی کیوسک مطبوعاتی و اتمام ساخت دروازه های قدیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، برخی از اخبار مناطق شهرداری تهران به این شرح بوده است:

اجرای "طرح تقسیم بندی خیابان شهید رشید یاسمی"

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ از اجرای طرح تقسیم بندی خیابان شهید رشید یاسمی خبر داد.

علیرضا اسفراینی نژاد ابراز داشت: خیابان شهید رشید یاسمی به عنوان محور اتصال بین معبر ولیعصر(عج) و بزرگراه کردستان دارای تقاضای تردد قابل توجهی می باشد که در کنار این تقاضا، استقرار بیمارستان های ارتش از قبیل: بیمارستان های ولیعصر(عج) و خاتم الانبیاء(ص) همچنین مراکز اداری مرتبط با ناجا منجر به افزایش قابل توجه نرخ عبور و توقف در این خیابان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز داشت: طی برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان ناجا و بیمارستان های و پلیس راهور، طرح تقسیم بندی خیابان شهید رشید یاسمی در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ خاطرنشان کرد: براساس این طرح، معبر به یک شاخه ی اصلی شرق به غرب و یک شاخه ی فرعی یک خطه غرب به شرق تقسیم بندی می شود تا بار ترافیکی غالب شرق به غرب را از خیابان ولیعصر(عج) به بزرگراه کردستان منتقل نماید.

اسفراینی نژاد تصریح کرد: بعلاوه دسترسی خودروهای امدادی و ویژه، به مراکز حساس مستقر در خیابان شهید رشید یاسمی حفظ خواهد شد.

اجرای طرح فوریتی ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی و گل فروشی

طرح فوریتی ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی و گل فروشی سطح منطقه اجرا شد.

 امیر رشیدی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۰ ضمن اعلام با اشاره به اجرای دستورالعمل های صادره از سوی مرکز مبنی بر ساماندهی کیوسک های سطح منطقه (مطبوعات-گل فروشی) گفت: طی بازدید کارشناسان اداره ساماندهی این معاونت و نواحی سه گانه از کیوسک های مطبوعاتی واقع در سطح منطقه مشکلات احصا و متصدیان ملزم به رعایت چهارچوب های قانونی شدند.

رشیدی یادآور شد: در این طرح نسبت به رفع معضلات کیوسک های مدنظر در قالب "نظافت و رنگ آمیزی بدنه، تسویه حساب مالی با شرکت ساماندهی مرکز، رفع سدمعبر، حذف زوائد، جمع آوری دخانیات و ..." اقدام شد.

اتمام عملیات احیای دروازه های غار و شاه عبدالعظیم

شهردار منطقه ۱۲ از اتمام عملیات احیای دروازه های غار و شاه عبدالعظیم خبر داد.

پیمان حسین محسنی ضمن اعلام این خبر با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در راستای احیای هویت تاریخی پایتخت گفت: با توجه به اهمیت دروازه ها در بافت تاریخی تهران، مدیریت شهری در سال های گذشته تصمیم گرفت بخشی از این عناصر تاریخی را احیا کند.

وی ادامه داد: به همین منظور، اقدامات اجرایی برای احیای دروازه غار در خیابان شوش، ورودی محله شهید هرندی و دروازه تاریخی حضرت عبدالعظیم در میدان شوش در دستور کار قرار گرفت.

 شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه پس از دو سال، به تازگی عملیات احیای دروازه های غار و شاه عبدالعظیم به اتمام رسیده است، عنوان کرد: دروازه های قدیمی پایتخت، نماد و نشانه تاریخی تهران هستند و به همین دلیل در اجرای طرح های احیا نیز تلاش شد از مصالح سنتی و نمونه های قدیمی استفاده شود تا حال و هوای تهران قدیم به خوبی احساس شود.

 علاوه بر دروازه های غار و شاه عبدالعظیم، احیای دروازه دولت هم از جمله پروژه های مدیریت شهری در قلب تاریخی پایتخت است که با وجود انجام مطالعات کارشناسی، به دلیل عدم تامین بودجه، پروژه تاکنون اجرایی نشده است.

تکمیل مسیر۳۰ کیلومتری دوچرخه سواری تا استادیوم آزادی
نوذرپورگفت: پروژه هزار و یک شب بزرگترین شهربازی تهران خواهد بود که به زودی تکمیل خواهد شد ، ایران مال جرائم خود را پرداخت کرده و در حال حاضر رو به تکمیل شدن پیش می‌رود.

تازه ساخت‌ترین منطقه تهران، منطقه ۲۲ است که در آن تعدد برج و ساختمان‌های بلند مرتبه به چشم می‌خورد و در تعبیری دیگر می‌توان گفت که این تنها منطقه به ظاهر مدرن شده با انبوهی از ساختمان‌های بلند در تهران است.

منطقه ۲۲ تهران بستر بسیار مناسبی برای جذب گردشگر و توریست در کل تهران و حتی ایران است. یکی از فضاهای تفریحی و جالب این منطقه دریاچه مصنوعی چیتگر است که روزانه و شبانه میزبان بسیاری از تهرانی‌ها و مسافران به خصوص در فصل تابستان است.
اما یکی از معضلات بزرگ این فضا، نبود پارک خودرو است بگونه‌ای که اگر خانواده‌ای برای تفریح آخر هفته به این منطقه برود با دیدن چنین صحنه‌ای و نبود پارکینگ به سمت نقطه‌ای دیگر از تهران تغییر مسیر خواهد داد.
حال برای بررسی این موضوع خطیر و چرایی نبود یا کمبود پارکینگ و مشکلات دیگر با شهرداری منطقه به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

نیاز محدوده چیتگر به ساخت پارکینگ
علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲، در خصوص معضل پررنگ پارکینگ حوالی دریاچه چیتگر نسبت به میزان ترددی که در منطقه صورت می گیرد گفت: «معضل نبود پارکینگ در منطقه ۲۲ صحیح است و این جزو مشکلاتی است که از دوره گذشته به مدیریت شهرداری فعلی انتقال یافته است. ساخت و ساز فضاهای خصوصی و برج‌ها شکل گرفته‌ است اما همچنان توجهی به ساخت و ایجاد سرانه‌های شهری هفتگانه نشده و تکمیل نیست. نه تنها در خصوص پارکینگ مشکل وجود دارد بلکه سرانه بهداشتی و درمانی، آموزشی، ورزشی و فرهنگی نیز با کمبود مواجه است. برای جبران این کاستی‌ها، برنامه‌ی زمان بندی شده دیگری در دستور کار قرار دارد اما مانع دیگر، دراختیار نداشتن منابع اعتباری کافی است. لازم است که برای به سرانجام رسیدن برنامه‌ها از سرمایه گذاران خصوصی استفاده شود یعنی با تعریف پروژه‌های مشارکتی مجوز زمین صادر شود تا پاسخگو نیازهای شهروندان باشد. نیاز به پارکینگ در محدوده دریاچه چیتگر و ساخت پارکینگ طبقاتی در دستور کار قرار گرفته است. استراتژی در حوزه این است که در چه نقاطی از منطقه می‌توان سرمایه گذار جذب کرد که در این پروژه‌ها باید منفعت اقتصادی برای بخش خصوصی وجود داشته باشد.

وی در خصوص توان ایجاد تفریحات دریایی یا هوایی منطقه ۲۲ تهران و نبود آن بیان کرد: دریاچه‌ها در طرح تفضیلی منطقه ۲۲ مرتب مورد بازنگری قرار می‌گیرند. پیشنهاد این است که برای دریاچه و اراضی پیرامون چیتگر طرح موضوعی تهیه شود تا همه ی جوانب در آن بررسی و دیده شود. به صورت پروژه تعریف کردن اقدام صحیحی نیست. پیشنهادات را در این حوزه دریافت می‌کنیم. اگر برنامه مشخصی وجود نداشته باشد همه این اتفاقات پیش آمده می‌تواند ناقض یک مجموعه دیگر باشد و آن نقطه را تبدیل به یک محله بسیار شلوغ کند؛ به دنبال شکل گیری چهارچوب مناسبی برای دریاچه هستیم.

کد خبر 4354877

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۰۰۲۳/اجرای_طرح_ساماندهی_کیوسک_مطبوعاتی_و_اتمام_ساخت_دروازه_های_قدیمی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: