Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@05:03:02 GMT

تقدیر از خانواده های اهدا کننده عضو

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۱۸۹۱/تقدیر_از_خانواده_های_اهدا_کننده_عضو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اردبیل ؛ در این همایش سرپرست مرکز پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت، پیوند اعضای بدن را قله علم پزشکی نام برد و گفت : مراکز شناسایی فراهم آوری و پیوند در دانشگاه های علوم پزشکی کشور هم اکنون با قدرت فعالیت های خود را برای ارتقای فرهنگ اهدای عضو به کار می گیرند.

شاد نوش تصریح کرد : روزانه ۷ نفر به دلیل دنبود امکان پیوند اعضا جان خود را از دست می دهند ، این در حالی است که تعداد بیمارانی که اعضای بدن آن ها قابل اهدا است حدود ۲ تا ۴ هزار نفر است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه نواداد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل نیز با تقدیر از خانواده های بیمارانی که با اهدای عضو عزیزان خود زندگی دوباره بخشیدند ، افزود: از این پس صدور کارت اهدای عضو در استان اردبیل در کمتر از چند دقیقه انجام می شود و یکی از میادین شهر به نام اهدای عضو نامگذاری خواهد شد.

اخوان‌اکبری رئیس دانشکده علوم پزشکی استان اردبیل نیز به آمار ۱۴ درصدی اهدای عضو در اردبیل اشاره کرد و گفت: در طول سال به صورت میانگین 50 نفر نیز به دلیل عدم موفقیت در اهدای عضو و پیوند اعضا جان خود را از دست می‌دهند و امیدواریم میانگین آمار 14 درصدی اهدای عضو در اردبیل به میانگین متوسط جهانی که 25 درصد است، رسیده و فاصله خود را با استانداردهای لازم کمتر کنیم.

در پایان این مراسم از پوستر نفس و المان شهری اهدای عضو استان اردبیل رونمایی و از خانواده های اهداکنندگان عضو تقدیر شد .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۱۸۹۱/تقدیر_از_خانواده_های_اهدا_کننده_عضو را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: