Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@09:23:35 GMT

ظرفیت فوق العاده ایران در حوزه انرژی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۲۰۵۹/ظرفیت_فوق_العاده_ایران_در_حوزه_انرژی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ایران با داشتن نیروی انسانی و رتبه پنجم در تعداد مهندسان، در حوزه انرژی بیش از ۱۰۰ سال تجربه دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سورنا ستاری در مراسم آغاز همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران و وزارت حفاظت محیط زیست آلمان که با هدف توسعه اقتصاد کم کربن و ایجاد بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست برگزار شد، افزود: ما به صورت جدی در طرح همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت حفاظت محیط زیست آلمان می‌مانیم تا بازار بسیار مناسبی برای شرکت‌های دانش بنیان ایران در داخل کشو ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ستاری گفت: همه جهان به مدیریت‌های ساختاری کشور ایران در حوزه انرژی اذعان دارد و جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین کشور ذخیره گاز دنیا نام گرفته و سومین تولید کننده گاز جهان و در حوزه نفت و گاز به صورت مشترک حائز رتبه نخست است.

وی افزود: ظرفیت‌های نیروی انسانی ایران بیش از ۳۳ میلیون جوان و چهار و نیم میلیون دانشجو است و از دیرباز مشکل جدی ما در یارانه‌های انرژی و قاچاق سوخت در کشور‌های مختلف است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد:​ ما به بازار‌های جدید برای حوزه انرژی احتیاج داریم تا درک درستی از بازار انرژی داشته باشیم و امیدواریم با ظرفیت‌های بزرگی که داریم و با ایده‌های خوب به سمت کسب و کار‌های نو (استارتاپ های) انرژی برویم و این طرح می‌تواند راهکار خوبی برای طرح‌های شرکت‌های دانش بنیان در آلمان باشد.

رشتهلد سفیر آلمان در جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: در جمهوری فدرال آلمان در سال ۲۰۱۷ بیش از ۶ درصد کاهش مصرف انرژی داشته و بهینه سازی مصرف انرژی بیان کننده همکاری بین المللی برای توسعه مستمر با سازمان ملل است.

وی با بیان اینکه ما مصمم هستیم حفظ محیط زیست را کار اصلی خود در سازمان ملل قرار دهیم، افزود: این مسئله برای من خیلی مهم است، زیرا به امنیت ایران و آلمان کمک می‌کند.

سفیر جمهوری فدرال آلمان در جمهوری اسلامی ایران گفت: آلمان به صورت عمده با امضای برجام موافق بوده و تمام تلاشمان را برای ادامه این معاهده ارزشمند به کار می‌گیریم و خروج آمریکا از برجام بازگشت سختی به عقب است و ما معتقدیم تحریم‌های ثانویه آمریکا بر خلاف قوانین بین المللی دنیاست.

رشتهلد افزود: سازمان انرژی هسته‌ای ۱۲ سال اعلام کرده است که ایران وظایف خودش را در برجام انجام داده است و ما نیز بر این باوریم که برداشته شدن تحریم‌ها باید پا برجا بماند.

وی با اشاره به طرح همکاری ایران و آلمان در بهینه سازی انرژی و محیط زیست گفت: ما به این معامله پایبند می‌مانیم و برای این کار مهم در جهت ایجاد بنا‌های جدید تلاش می‌کنیم و این کار ساده‌ای نیست.

سفیر جمهوری فدرال آلمان در جمهوری اسلامی ایران افزود: خوشحالیم در جمع شما هستیم و طرح مشترک خودمان را با شما جشن میگیریم.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۲۰۵۹/ظرفیت_فوق_العاده_ایران_در_حوزه_انرژی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: