Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-29@14:34:41 GMT

فتوای جدید مفتی عربستان؛ قرآن‌ها را از مساجد جمع کنید!

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۲۱۰۲/فتوای_جدید_مفتی_عربستان_قرآن_ها_را_از_مساجد_جمع_کنید

فتوای جدید مفتی عربستان؛ قرآن‌ها را از مساجد جمع کنید!

به گزارش جام نیوز؛ "عبدالعزیز بن عبدالله بن باز" که  یکی از مفتیان وهابی اهل عربستان سعودی و از جمله هواداران اصلی اندیشه سلفی‌گری می باشد در فتوای جدیدی در برنامه «فتاوی علی الهواء» درباره نسخه‌هایی از قرآن که در مساجد عربستان وجود دارد و چاپ مراکز دیگر هستند گفت:

 

استفاده از قرآن چاپ ‌شده در مجمع «ملک فهد» و خواندن آن، نسبت به نسخه‌های دیگر ارجحیت دارد زیرا در آن لفظ جلاله «الله» ضمیر‌ «هو»، لفظ «الرب» و نه دیگر اسامی خداوند، به رنگ قرمز چاپ شده است،

 

مفتی وهابی سعودی با این ادعا که قرآن‌های چاپ ‌شده از سوی مراکز دیگر دارای اشتباه هستند تأکید کرد که تنها از قرآن چاپ مجمع قرآنی «ملک فهد» مدینه در مساجد استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مفتی سعودی با این ادعا که نسخه‌های قرآن چاپ ‌شده از سوی مراکز دیگر، اشتباهات کوچک و بزرگ دارند، لذا از وزارت اوقاف و امور اسلامی و ارشاد عربستان خواست که همه نسخه‌های قرآن موجود در مساجد را به جز نسخه‌های چاپ شده از سوی مرکز ملک فهد جمع‌آوری کنند.

 

این مفتی وهابی افزود: بقیه قرآن ها به استثناء قرآن "ملک فهد" دارای خطاهای جدی یا جزئی هستند. ولی امتیازی که قرآن ملک فهد دارد این است که آن قرآن دارای صحت کامل است و از بقیه چاپ ها مستغنی هستیم.

 

255

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۲۱۰۲/فتوای_جدید_مفتی_عربستان_قرآن_ها_را_از_مساجد_جمع_کنید را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: