Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@14:06:01 GMT

"قلعه میرزا رفیع‌خان"منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۶۲۲۱۲۶/قلعه_میرزا_رفیع_خان_منتشر_شد

کتاب «قلعه میرزا رفیع‌خان (فورگ)» منتشر شد. ناطقان: کتاب «قلعه میرزا رفیع‌خان (فورگ)» (پایگاه حکومتی مرزداران شرق قهستان) تألیف مهدی رفیعی و زینب آزمون در ۲۱۰ صفحه، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۰۰ هزار تومان توسط نشر چهاردرخت به چاپ رسیده است.

در معرفی این کتاب نوشته شده است: «قلعه تاریخی میرزا رفیع‌ خان (فورگ) در جبهه شمالی روستای کوهستانی فورگ در شهرستان درمیان خراسان جنوبی و در حدود ۱۲ کیلومتری جنوب شهر اسدیه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قلعه در دوره افشاریه به دست میرزا محمدبقا خان حاکم منطقه پی‌افکنی شده و در زمان فرزندش میرزا محمدرفیع خان دوم به پایان رسیده است. این قلعه یکی از ده قلعه بزرگ کشور به شمار می‌رود که در سه سطح، با دو حصار و برج‌های متعدد ساخته شده است و با داشتن کهندژ، شارستان و رَبَض، یک ارگ کامل ایرانی را شکل داده که به همراه بافت تاریخی روستا، مجموعه جالب توجهی را به وجود آورده است. در این تحقیق مشخصات جغرافیایی منطقه، جغرافیای تاریخی، تاریخ محلی فرمانروایان قهستان و درمیان و سازمان فضایی و ساختار کالبدی قلعه در سه فصل با استفاده از مدارک، شواهد و قراین تاریخی و اسناد بر جای‌مانده با نقشه‌ها و تصاویر دقیق و گویا ارائه شده است. منبع: ایسنا برچسب ها: قلعه میرزا رفیع‌خان ، مهدی رفیعی ، انتشار

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۲۱۲۶/قلعه_میرزا_رفیع_خان_منتشر_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: