Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@10:08:34 GMT

تداوم نقش راهبری فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۶۲۳۳۴۰/تداوم_نقش_راهبری_فرهنگی_نهاد_رهبری_در_دانشگاه_فرهنگیان

تداوم نقش راهبری فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان

حجت‌الاسلام و المسلمین دادگر نماینده نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو باخبرنگارحوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛بااشاره به اینکه این دانشگاه وظیفه تربیت نیروی انسانی را به عهده دارد، اظهار داشت: از لحاظ فعالیت در نظام اندیشه دینی باید پاسخ، حمایت و بسترهای لازم برای این امر فراهم شود که از رسالت‌های نهاد رهبری در دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در توسعه مباحث تربیتی اخلاقی باید اساتید و به ویژه دانشجویان مورد توجه قرار گیرند و در برنامه‌های درسی غیردرسی مجازی این ظرفیت فراهم شود چرا که باید تربیت نسل آینده را به دوش بگیرند.
دادگر رشد آگاهی‌های سیاسی و مباحث بصیرتی را یکی دیگر از واجبات برای دانشجو معلمان دانست و گفت: با توجه به اینکه در عصر انواع جنگ‌های نرم به سر می‌بریم، باید دانشجویان از این مسئله مصون بوده و تحلیل درستی از شرایط داشته باشند.
نماینده نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه باید با همکاری یکدیگر برای تربیت معلم در تراز انقلاب اسلامی تلاش کنیم.
وی به اولویت‌های دانشگاه در سال ۹۵ و اجرای آن‌ها اشاره داشت و گفت: تبدیل نقش نهاد نمایندگی به عنوان نقش راهبری فرهنگی از مهمترین برنامه‌ها بود که برای نخستین بار در سال ۹۵ تدوین و اساس‌نامه ناظر به آن ایجاد شد.
دادگر عنوان کرد: این نقش کاملا تحقق یافته و در برنامه‌ریزی‌های میدانی، نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهدید‌ها را شناسایی کرده و به آسیب‌شناسی شرایط پرداختیم و راهبردهایی در دو بخش الزامی و اختیاری تعریف شد.
نماینده نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان افزود: توسعه و تعمیق بینش و بصیرت دینی، گسترش فضای معنوی و رشد فضایل اخلاقی، رشد بصیرت سیاسی و اجتماعی، ترویج و تقویت مشاوره دینی در راستای گفتمان‌سازی سبک زندگی اسلامی، حاکمیت‌بخشیدن به ارزش‌های اسلامی و انقلابی در سطوح اجرایی و علمی و توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز راهبردهای اختیاری سند راهبری فرهنگی به شمار می‌رود.
دادگر با بیان اینکه در سال ۹۶ این فعالیت‌ها تداوم می‌یابد، افزود: ذیل راهبردهای گفته شده ۳۵ اقدام اساسی با همکاری مدیریت دانشگاه، معاونت فرهنگی و اجتماعی و دفاتر نهاد در پردیس‌ها در نظر گرفته شده است.
وی به راهبرد الزامی که اساس کار دانشگاه بوده اشاره کرد و گفت: حضور عالمانه دفتر نهاد در دانشگاه، مسجدمحوری، جمع‌آوری تجربیات ائمه جماعت با اولویت توجه به نیازهای شرایط، سامانه بانک اطلاعات ائمه جماعت و یاوران نماز و انعقاد تفاهم‌نامه با ستاد مرکزی اقامه نماز برای افزایش ظرفیت این امر این راهبرد‌ها را شامل می‌شود.
نماینده نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: دوره‌های آموزشی و روش‌های نوین تدریس، کارگاه مقاله‌نویسی و روش تحقیق برای فعالیت در حوزه دینی توسعه یافته است و از ظرفیت‌های این مساله برای فعالیت در حوزه‌های میان رشته‌ای استفاده می‌شود.
دادگر حمایت از کرسی‌های آزاداندیشی را از دیگر فعالیت‌های نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان دانست و عنوان کرد: موضوعات اخلاقی، انقلابی، نهج‌البلاغه و موارد دیگر از این قبیل در این کرسی‌ها مورد توجه قرار گرفت.
وی یادآور شد: تشکیل هسته پژوهشی اساتید معارف و دوره آموزشی برای آن‌ها برای بومی‌سازی متون اسلامی برقرار شده و اقدامات اولیه برای اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۳۳۴۰/تداوم_نقش_راهبری_فرهنگی_نهاد_رهبری_در_دانشگاه_فرهنگیان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: