Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@17:26:27 GMT

بزرگداشت پدر ستون فقرات دنیا در شبکه مستند

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۳۴۰۷/بزرگداشت_پدر_ستون_فقرات_دنیا_در_شبکه_مستند

بزرگداشت پدر ستون فقرات دنیا در شبکه مستند

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه «مهاجران» به تهیه‌کنندگی محمدرضا معصوم زادگان و کارگردانی محمدعلی فارسی سال ۸۵ از تلویزیون پخش شد، این مجموعه در هر قسمت سرگذشت یکی از ایرانی‌های موفق خارج از کشور را به تصویر کشیده است.

این مستند در یکی از قسمت‌هایش که فردا شب از شبکه مستند پخش می‌شود برشی از زندگی کیوان مزدا نابغه جراحی ستون فقرات اطفال و از مشهورترین و برجسته‌ترین جراحان ستون فقرات دنیا را تصویر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

مزدا رئیس بخش ارتوپدی اطفال بیمارستان روبرت دوبره پاریس و از بنیان‌ذاران خیریه بین‌المللی زنجیره «امید ایران» بود و حتی در کرسی ریاست بخش ارتوپدی در فرانسه، هرگز وطن را به فراموشی نسپرد و به‌ویژه کودکانی را که از بدشکلی ستون فقرات و انحراف اندام در رنج بودند تحت عمل جراحی‌های پیچیده قرارداد تا بهتر زندگی کنند.

او از سال ۱۳۸۶ نیز فعالیت خود را در مؤسسه زنجیره «امید ایران» آغاز کرد و سالی ۴ بار برای ویزیت رایگان کودکان بی‌بضاعت و با بیماری‌های پیچیده و سالی ۲ بار با گروه خود به‌منظور عمل‌های جراحی به ایران سفر می‌کرد و این عمل‌های جراحی را در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان موقوفه نور افشار انجام می‌داد.

در آخرین سفر این پزشک نامور به ایران در شهریور امسال ۲۸ کودک توسط وی و گروه همراهش تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

پروفسور کیوان مزدا به‌واسطه هوش و پشتکار فوق‌العاده از مشهورترین جراحان ستون فقرات دنیا شد. تکنیک خاص و ابداعی دکتر مزدا در اصلاح انحراف‌های ستون فقرات، هم‌اکنون در اکثر مراکز دنیا استفاده می‌شود و با این تکنیک منحصربه‌فرد امکان عمل‌های پیچیده ستون فقرات به‌وجود آمده است.

 مزدا که در کنار تسکین و درمان درد کودکان نیازمند به‌صورت رایگان با مرکز خیریه زنجیره امید و هلال‌احمر، نیز همکاری داشت، هفته آخر شهریورماه ۹۷ بعد از یک جلسه فشرده کاری در پاریس، دچار حمله قلبی شد و به کما رفت و ۱۱ مهرماه چشم از جهان فروبست.

کد خبر 4425343 فریبرز دارایی

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۳۴۰۷/بزرگداشت_پدر_ستون_فقرات_دنیا_در_شبکه_مستند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: