Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@10:11:13 GMT

بررسی پرونده افراد فاقد شناسنامه در سیستان وبلوچستان تا پایان امسال به اتمام می رسد/ صدور 28هزار شناسنامه جدید

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۴۴۵۰/بررسی_پرونده_افراد_فاقد_شناسنامه_در_سیستان_وبلوچستان_تا_پایان_امسال_به_اتمام_می_رسد_صدور_۲۸هزار_شناسنامه_جدید

بررسی پرونده افراد فاقد شناسنامه در سیستان وبلوچستان تا پایان امسال به اتمام می رسد/ صدور 28هزار شناسنامه جدید

مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدین شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان وبلوچستان گفت: از ابتدای سال 1392 تا شش ماهه اول امسال حدود 28هزار شناسنامه جدید صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میثم برازنده در گفتگو با عصرهامون اظهار کرد: از ابتدای آغاز فعالیت بررسی پرونده افراد فاقد شناسنامه در استان تاکنون حدود 8 هزار پرونده سرپرست خانوار مورد بررسی قرار گرفته و برای این افراد شناسنامه نیز صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این تعداد شناسنامه تنها برای سرپرستان خانوارها بوده است که اگر تعداد اعضای خانواده های آنها نیز لحاظ شود می توان گفت در مجموع حدود 28هزار شناسنامه جدید برای فاقدین شناسنامه در استان صادر شده که هزار شناسنامه مربوط به سال جاری است.
به گفته مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدین شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان وبلوچستان تنها حدود 2 هزار پرونده دیگر در دست بررسی است که با اتمام روند بررسی این پرونده ها می توان گفت کار صدور شناسنامه در این استان تا پایان امسال خاتمه می یابد و آماری که در برخی رسانه ها و فضای مجازی مطرح می شود فضاسازی سیاسی و تبلیغی و با هدف ایجاد تفرقه است.
وی تاکید کرد: متاسفانه در این استان برخی اتباع بیگانه به صورت غیرقانونی وارد کشور شده و با زنان ایرانی ازدواج شرعی کرده اند که فرزندان حاصل از این قبیل ازدواج ها فاقد مدارک هویتی می باشند اما آنهایی که حاصل ازدواج های قانونی ثبت شده هستند بر اساس ضوابط موجود می توانند در سنین 18 تا 19 سالگی درخواست تابعیت ایران بدهند و پس از سیر مراحل آن از طریق وزارت امور خارجه نسبت به دریافت شناسنامه خود اقدام کنند.
برازنده به بحث تردد فاقدین شناسنامه و مشکلات انتظامی پیش آمده برای آنها اشاره کرد و افزود: کسانی که پرونده آنها در دست بررسی است نیز با اخذ استعلام های قانونی از اداره کل ثبت احوال استان می توانند نسبت به تردد های خود اقدام کنند که طبیعتاً کسانی که فاقد شناسنامه و حتی پرونده باشند ترددشان غیرقانونی بوده و قطعاً از سوی دستگاه های انتظامی و قضایی برخورد جدی با آنها می شود.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۴۴۵۰/بررسی_پرونده_افراد_فاقد_شناسنامه_در_سیستان_وبلوچستان_تا_پایان_امسال_به_اتمام_می_رسد_صدور_۲۸هزار_شناسنامه_جدید را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: