Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-29@13:56:27 GMT

تعطیلی مدارس در پنجشنبه‌ها قانونی نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۵۲۸۳/تعطیلی_مدارس_در_پنجشنبه_ها_قانونی_نیست

صراط:

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو باخانه ملت  با انتقاد از تعطیلی مدارس در روزهای پنج‌شنبه، گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد بالادستی مربوط به این حوزه به هیچ عنوان اشاره‌ای به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نشده است براساس برنامه‌ریزی‌ها پنج شنبه‌ها باید به روزی برای اجرای برنامه‌های فوق العاه تبدیل می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنج شنبه‌ها روزی برای آموزش مهارت‌های زندگی

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان آموزش و پرورش عنوان کردند که مدارس را در روز پنج‌شنبه‌ تعطیل خواهیم کرد تا بتوانیم زمینه جایگزین مناسب برای آموزش مهارت‌های زندگی، شرکت در برنامه‌های فوق برنامه مانند ورزش، هنر و اردو، اجرای برنامه‌های تربیتی، اردوهای علمی و غیره را فراهم کنیم اما متاسفانه هیچگاه این صحبت محقق و عملی نشد.

روند و کیفیت آموزش در مدارس به دلیل تعطیلی پنج‌شنبه‌ها آسیب دیده است باید گفت که وقتی یک روز از روزهای مدارس کاهش پیدا کرد آموزش و پرورش ناچار شد برای جبران حجم دروس را فشرده‌تر کند

وی با بیان اینکه قراری بر تعطیلی کامل مدارس در پنج‌شنبه‌ها نبود بلکه وزیر آموزش و پرورش وقت قول اجرای برنامه‌های ورزشی، هنری و... را در این روز داده بود، اظهار کرد: آموزش و پرورش در وفا به عهدی که به نمایندگان مجلس داد تعلل کرده است امروزه مدارس به کلی تعطیل شده‌اند که به معنای تخلف از قولی است که به نمایندگان داده شد.

تعطیلی مدارس در روز پنج‌شنبه قانونی نیست

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه تعطیلی مدارس در پنج‌شنبه قانونی نیست، تصریح کرد: روند و کیفیت آموزش در مدارس به دلیل تعطیلی پنج‌شنبه‌ها آسیب دیده است باید گفت که وقتی یک روز از روزهای مدارس کاهش پیدا کرد آموزش و پرورش ناچار شد برای جبران حجم دروس را فشرده‌تر کند که این مهم به عمق یادگیری دانش‌آموزان لطمه زد.

سلیمی خاطرنشان کرد: در این میان نباید از یاد برد که برگرداندن این شرایط به روند قبلی خیلی سخت است زیرا خانواده‌ها، دانش آموزان و حتی معلمان به روش کنونی عادت کرده‌اند.

زمان کافی برای تدریس سرفصل‌های تعریف‌شده دروس با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها وجود ندارد

عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه تعطیلی مدارس در پنجشنبه‌ها باعث شده است پرورش در نظام آموزشی نادیده گرفته شود زیرا زمان کافی برای این مهم وجود ندارد، عنوان کرد: سرفصل تعریف‌شده برخی از دروس در ایام عادی به پایان نمی‌رسد که چنین موضوعی از نظر کیفیت آموزشی و تربیتی به ضرر نظام تعلیم و تربیت کشور تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه نه تنها اهدافی که از تعطیلی پنجشنبه‌ها مورد نظر بود به دست نیامده بلکه نتایج نیز کاملا عکس شده است در حال حاضر تعطیلی پنجشنبه ها موجب شده ساعات درسی این روزها میان سایر روزهای هفته تقسیم شود که خود باعث فشاری مضاعف به دانش‌آموزان شده است.

هیچ یک از وزرای آموزش و پرورش به وعده‌های خود درباره تعطیلی مدارس وفا نکردند

عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از زمان اجرای تعطیلی مدارس در روزهای پنج شنبه تا امروز هیچ یک از وزار به وعده‌هایی که برای اجرا در پنجشنبه‌ها داده شد، عمل نکردند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۵۲۸۳/تعطیلی_مدارس_در_پنجشنبه_ها_قانونی_نیست را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: