Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-29@10:15:57 GMT

تنبیه کارمندان به شیوه چینی: خوراندن آب توالت +عکس

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۶۳۳۰۵۳/تنبیه_کارمندان_به_شیوه_چینی_خوراندن_آب_توالت_عکس

تنبیه کارمندان به شیوه چینی: خوراندن آب توالت +عکس

‍‍‍‍‍‍


به گزارش جام نیوز، در ویدیویی که به‌تازگی از چین منتشر شده است دیده می‌شود که کارمندان یک شرکت چینی در حال نوشیدن آب از سنگ توالت این شرکت هستند. به گفته رسانه‌های محلی، این تنبیهی است که این شرکت برای برخی از کارمندان خود در نظر گرفته بوده است. این اولین بار نیست که ویدئوها و تصاویری از رفتار تحقیرآمیز کارفرمایان چینی با کارگران و کارمندان خود به عنوان "تنبیه"در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش بخش ناظران رادیو فرانسه، در این ویدئوی جدیدی مردی دیده می‌شود که او به وسیله یک لیوان یک بار مصرف آب را سنگ توالت جمع می‌کند و می‌نوشد و سپس دو زن نیز دست به این کار می‌زنند.

 

به نوشته رسانه‌های محلی این افراد کارمندان یک آتلیه عکاسی در "گوانگ‌آن"هستند، شهری در استان سیشوان. یکی از این دو زن در گفتگو با رسانه‌های محلی گفته است که پس از این تنبیه دچار اسهال شده است.

 

یکی از مسوولان این آتلیه عکاسی مدعی شده است که این ویدئو با هدف "تشویق"کارمندان به کار کردن منتشر شده است.

 

پلیس چین، منتشر کننده این ویدئو را بازداشت کرده و در حال تحقیق درباره این پیشامد است.

 

تنبیه: خوردن سبزیجات تلخ

این اولین بار نیست که تصاویری از این دست در چین منتشر می‌شوند. در ژوئیه سال ۲۰۱۶ کارمندان یک کمپانی دیگر چین مجبور شده بودند که گیاهان بدمزه و تلخ را بخورند. آن بار نیز کمپانی مدعی شده بود که هدفش "تشویق"کارمندانش به کار کردن بیشتر بوده است.

 

 

 

لینک دانلود

یک ماه پیش بود که برخی از کارمندان یک بانک نیز روی سن رفته و چوب خورده بودند، این بار علت عدم کارآمدی آنها عنوان شده بودند.

 

در سپتامبر سال ۲۰۱۵ نیز کارمندان یک رستوران مجبور شده بودند تا در برابر صاحب رستوران سجده کنند و فریاد بزنند: "سپاسگزارم برای شغل"

 


 


همچنین در ژانویه سال ۲۰۱۵ کارمندان یک کمپانی دیگر مجبور شده بودند به مدت شصت دقیقه روی یک پل زانو بزنند چرا که نتوانسته بودند کارشان را در مدت پیش‌بینی شده به پایان برسانند.


«چین جامعه‌ای بسیار سختگیر است»

ژان فرانسوا دی مگلیو رییس مرکز تحقیقات آسیای مرکزی در پاریس: به شکل سنتی جامعه چین بسیار سختگیر است و به شدت نیز میزان رقابت در آنجا در همه زمینه‌ها به خصوص در مدارس و بخش خدمات بالاست. به دلایل مختلف از جمله جمعیت بالا استانداردها با چیزی که ما در غرب داریم متفاوت است.
   

همچنین ایده "مدیریت"به شکل مدرن آن پدیده‌ای نو در چین است و شرکت‌ها و سازمان‌ها همچنان به شکل سنتی مدیریت می‌شوند.

 

نسل جوان کمتر زیر بار حرف زور می‌رود

 

شویان لی بنیان‌گذار یک شرکت مشاوره در حوزه تجارت چین-فرانسه است: بر اساس چند ویدئو نمی‌شود یک اظهار نظر کلی درباره فضای کاری در چین کرد اما به هر حال سلسله مراتب در چین همچنان بسیار مهم است. در ذهنیت چینی کارگر حق ندارد دستورهای کارفرما را به هیچ شکلی مورد سؤال قرار دهد.

 

اما این وضعیت در حال تغییر است. نسلی که در دهه ۹۰ به دنیا آمده‌اند راحت‌تر شغلشان را به دلیل بدرفتاری کارفرما ترک می‌کنند و کمتر زیر بار زور می‌روند. این مسئله از یک سو به دلیل وجود فرصت‌های شغلی بیشتر است و از سوی دیگر اینکه آنها بیشتر روی حمایت خانواده خود می‌توانند حساب کنند.

 

در رفتارهای زشت و نامناسب برخی کارفرمایان چینی شکی نیست اما کشورهای غربی دارای قدرت سیاسی و اقتصادی نیز با انتشار چنین گزارش هایی بیشتر به دنبال بدنام کردن رقیب قدرتمندی مثل چین ا قدرت رسانه ای خود هستند.

 

 

 

115

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۳۰۵۳/تنبیه_کارمندان_به_شیوه_چینی_خوراندن_آب_توالت_عکس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: