Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:37:22 GMT

پارسال بیش از 192 هزار تن کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۶۹۰۵/پارسال_بیش_از_۱۹۲_هزار_تن_کالا_در_بندر_آستارا_تخلیه_و_بارگیری_شد

پارسال بیش از 192 هزار تن کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شد

آستارا - ایرنا - رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا گفت: پارسال، 192 هزار و 495 تن کالا توسط 203 فروند کشتی در این واحد بندری تخلیه و بارگیری شد.

محمود میرنبی لی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته 102 فروند کشتی در بندر آستارا تخلیه و 101 کشتی بارگیری کرد و 80 هزار و 344 تن کالا صادر و 112هزار و 151 تن کالا وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تعداد کشتی های پهلو گرفته در بندر آستارا نسبت به سال 95، حدود 12 درصد افزایش و تخلیه و بارگیری کالا حدود 18 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه با احداث پایانه غلات تا اواسط سال جاری، میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا رشد چشمگیری خواهد یافت، اضافه کرد: انواع چوب، تخته ام دی اف، کربنات کلسیم، سیمان، کاشی و سرامیک، گچ ساختمانی، رول آهن، شمش آهن، پلی اتیلن و سنگ گرانیت مهمترین کالاهای جابه جا شده در این بندر است.
بندر چند منظوره آستارا با 60 هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی های 2 هزار و 500 تنی پیش بینی و طراحی شده است و بعد از تکمیل، یک میلیون و 500 هزار تن از ظرفیت آن با یک اسکله به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی مربوط خواهد بود و 2 میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص خواهد یافت و ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را خواهد داشت.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 /6030

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۶۹۰۵/پارسال_بیش_از_۱۹۲_هزار_تن_کالا_در_بندر_آستارا_تخلیه_و_بارگیری_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: