Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@07:19:32 GMT

بررسي 2 ساله شدن قرارداد مستاجران در مجلس شوراي اسلامي

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۷۰۱۱/بررسی_۲_ساله_شدن_قرارداد_مستاجران_در_مجلس_شورای_اسلامی

بررسي 2 ساله شدن قرارداد مستاجران در مجلس شوراي اسلامي

خبرگزاري آريا- لايحه 2 ساله شدن قرارداد مستاجران و افزايش 10 درصدي اجاره بها در پايان 2 سال، در مجلس دردست بررسي است.
به گزارش آريا به نقل از خبرگزاري صداو  سيما، پروانه اصلاني معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي با اشاره به اينکه دائمي بودن و يا تعيين مدت يکساله براي اجرايي شدن اين لايحه در مجلس بحث خواهد شد، افزود: در حمايت از موجرين نيز لايحه ي معاف از ماليات بر درآمد املاک ارائه شده است که برمبناي آن موجراني که قرارداد دوساله با مستاجر منعقد مي کنند در صورت ساخت مصرفي ملک بصورت 100 درصد از پرداخت ماليات بر درآمد املاک معاف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به تغيير حالت سرمايه اي مسکن به مصرفي گفت: در کشورهايي که مسکن حالت مصرفي دارد بجاي سرمايه ايي، تورم 2 درصد است بنابراين اگر در کشور به دنبال تبديل حالت سرمايه اي مسکن به مصرفي هستيم علاوه بر کاهش تورم در دورنماي اقتصادي کشور نيز نبايد افزايش تورمي وجود داشته باشد.
معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي با بيان اينکه 157فعاليت درکنار صنعت ساختمان سازي رونق مي گيرد ادامه داد: با توجه به اشتغال زا بودن صنعت ساختمان سازي براي کنترل بازار مسکن و مبارزه با سوداگري در اين بازار بايد همه انواع بازار را براي مقابله با سوداگري کنترل کنيم تا سرمايه از بازار مسکن خارج نشود.
سيد حسن علوي عضو کميسيون عمران مجلس نيز با بيان اينکه موافق لايحه حمايت از مستاجرين هستم گفت: افزايش 48 درصدي قيمت مسکن افزايش اجاره بها را نيز به دنبال داشته است که نوسانات نرخ ارز و افزايش قيمت مواد ساختماني وارداتي عامل آن بوده است همچنين تصميمات دفعتي دولت از جمله کاهش نرخ سود بانکي دليل ديگر برهم خوردن بازار مسکن بوده که دولت بايد از اتخاذ اين تصميمها خودداري کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۰۱۱/بررسی_۲_ساله_شدن_قرارداد_مستاجران_در_مجلس_شورای_اسلامی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: