Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@03:22:48 GMT

برداشت زعفران گلخانه ای در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۷۰۹۲/برداشت_زعفران_گلخانه_ای_در_خراسان_جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مسئول اولین گلخانه کشت زعفران به روش ایروپونیک  گفت: سال 95 ایده راه اندازی این گلخانه  به ذهنش رسید و امسال پس از سه سال با سرمایه گذاری 100 میلیون تومان کشت انبوه آن را برداشت می کند.
آقای صادق شاهین با بیان اینکه این گلخانه 500 مترمربع مساحت دارد افزود: در تولید انبوه این گلخانه حدود 4 تن پیاز زعفران به روش ایروپونیک کشت شده است که پیش بینی می شود 20 کیلو زعفران خشک از آن برداشت شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه این 20 کیلو زعفران خشک حدود 200 میلیون تومان درآمد را عایدش می کند گفت: در گلخانه کشت زعفران 2 نفر به صورت ثابت و 10 نفر پاره وقت مشغول به کار شده اند.
مسئول  اولین گلخانه کشت زعفران به روش ایرو پونیک همچنین به مزیت های این نوع کشت نسبت به کشت سنتی اشاره کرد و افزود: کاهش میزان آب مورد نیاز به دلیل اینکه هیچگونه آبیاری در این روش نمی شود و پیاز زعفران آب مورد نیاز خود را از طریق رطوبت هوا دریافت میکند، افزایش راندمان تولید، در امان ماندن محصول از هرگونه سرمازدگی، آفت و حمله جوندگان، بهداشتی تر بودن محصول، قابلیت کشت و برداشت با هر اقلیمی و تغییر زمان برداشت از ابتدای صبح در روش سنتی به دیگر ساعات شبانه روز از جمله مزیت های این نوع کشت است.
شاهین از توسعه گلخانه کشت زعفران نیز خبرداد و گفت: این گلخانه را در سال آینده از 500 به 1800 متر مربع توسعه خواهیم داد. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۰۹۲/برداشت_زعفران_گلخانه_ای_در_خراسان_جنوبی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: