Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@00:09:13 GMT

معاینه فنی کمباین ها در قائم شهر

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۷۴۴۰/معاینه_فنی_کمباین_ها_در_قائم_شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، مجید جعفری با بیان اینکه یکی از پر هزینه ترین مراحل فرآیند تولید برنج، مرحله برداشت است و گفت: بهره گیری از کمباین مخصوص برنج، موجب افزایش سرعت انجام عملیات و کیفیت محصول و نیز کاهش هزینه های تولید می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر، سازمان دهی و ساماندهی کمباین داران برنج، کنترل فنی فعالیت کمباین داران، افزایش راندمان و کاهش هزینه تولید را از اهداف معاینه فنی کمباین برداشت برشمرد و افزود: معاینه فنی موجب بهبود عملکرد و کارآیی کمباین برنج، کاهش تلفات محصول، کاهش تعمیرات و حین برداشت و… خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجید جعفری گفت: هنگام بازدید و صدور معاینه فنی ریزش قبل از برداشت، دانه های کوبیده نشده یا جدا نشده از خوشه در خرمنکوب، دانه های شکسته و پوست کننده در خرمنکوب، ریزش دانه های سالم همراه باد، ریزش دانه از بدنه کمباین مورد بررسی، کنترل و باز بینی قرار می گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر به ضرورت داشتن كارت معاينه فني كمباين داران اشاره كرد و افزود: درصد قابل توجهي از مشكلات فني كمباين ها در زمان برداشت در مزرعه قابل رفع نبوده و لازم است در زمان بازسازي كمباين ها عمليات معاينه فني انجام شود.
جعفری با بیان اینکه در معاینه فنی سالم بودن آینه های کمباین ، داشتن کپسول آتش نشانی و جعبه کمک های اولیه، اطمینان از سالم بودن ترمز، نصب برچسب ایمنی پشت کمباین و پلاتفرم با همکاری کارشناس معاینه فنی بررسی می شود به کمباین داران توصیه کرد: برای دریافت سوخت با مراجعه به اتحادیه کمباین داران نسبت به دریافت کارت معاینه فنی کمباین خود اقدام کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به اینکه اتحادیه کمباین داران موظف است پس از انجام معاینه فنی، بر چسب الصاق و کارت معاینه فنی برای کمباین مربوطه صادر کند گفت: علاوه بر وجود کمباین های غلات، 55 دستگاه کمباین های برداشت برنج در این شهرستان فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۴۴۰/معاینه_فنی_کمباین_ها_در_قائم_شهر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: