Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@08:14:05 GMT

سردار گرجی زاده: اغلب مصوبات حفاظت سپاه در مجلس اجرا نشده بود

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۸۸۷۴۸۴/سردار_گرجی_زاده_اغلب_مصوبات_حفاظت_سپاه_در_مجلس_اجرا_نشده_بود

سردار گرجی زاده: اغلب مصوبات حفاظت سپاه در مجلس اجرا نشده بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح جلسه فوق‌العاده این کمیسیون گفت: سردار گرجی زاده در این جلسه گفت اغلب مصوبات حفاظت سپاه در مجلس اجرا نشده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، در تشریح جلسه فوق العاده امروز (چهارشنبه، 24 خردادماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که با هدف بررسی حوادث تروریستی اخیر تهران و با حضور مسئولان امنیتی، انتظامی و نظامی تشکیل شد، گفت: رئیس کمیسیون در ابتدای جلسه ضمن تشریح موضوع تروریسم تکفیری و ابعاد آن گفت که جمهوری اسلامی مستحکم تر از این است که چند نفر تروریست بی ریشه، تأثیری بر آن بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بروجردی معتقد بود علیرغم این موضوع باید به دنبال امنیت پایدار باشیم و تروریسم را در سرچشمه خشک و ریشه کن کنیم.

وی افزود: در ارتباط با حادثه اخیر هم با توجه به شرایط پیش بینی هایی شده و باید تمهیدات لازم را تدارک می دیدیم که حتی حداقل اتفاق هم نیفتد، اگرچه از ابعاد فاجعه آمیز آن جلوگیری شد و لطف خدا و تلاش نیروهای ذیربط باعث کنترل و جمع آوری آن شد اما باید آسیب ها را شناسایی و رفع و امنیت را با شرایط جدید تنظیم کرد.

نقوی حسینی در ادامه با بیان اینکه دو نفر از کارمندان دفاتر نمایندگان مجلس که در متن حادثه و شاهد ماجرا بودند مشاهدات خود را تشریح کردند، گفت: در ادامه نیز سردار گرجی زاده شرایط امنیتی مجلس را از ابتدا تا کنون تشریح کرد و گفت که به لحاظ طراحی، پیش بینی ها و طراحی های امنیتی انجام شده بود ولی اغلب مصوبات اجرا نشده بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: سردار گرجی زاده اعلام کرد که مکاتبات در این خصوص طی سال های گذشته مکررا انجام شده چنانچه برای مثال پیشنهاد نصب دستگاه هشداردهنده در ابتدای ورودی مجلس داده شده بود ولی مجلس به آن عمل نکرد همچنین محل مراجعات مردمی، متفاوت با ورودی های دیگر طراحی شده است چون در این قسمت مردم عادی رفت و آمد می کنند.

وی در ادامه به اظهارات سردار ساجدی نیا در جلسه کمیسیون امنیت ملی اشاره و بیان کرد: سردار ساجدی نیا عنوان کرد که انجام وظایف نیروی انتظامی در چارچوب مصوبات انجام می شود همانگونه که در حرم حضرت امام(ره) موقع اقدام شد همچنین صدیقی مدیرکل حراست مجلس نیز توضیحاتی پیرامون موضوع داد و گفت وظایف حراست به طور کلی در داخل مجلس است و دستگاه های امنیتی هشدارهای امکان انجام عملیات تروریستی در اطراف یا داخل ساختمان مجلس را داده بودند.

نقوی حسینی همچنین با بیان اینکه در ادامه جلسه کواکبیان، برزگر، صفاری، گودرزی، چنارانی، دهقانی، حسن بیکی، علوی و برومندی از دیگر اعضای این کمیسیون نظرات خود را مطرح کردند، افزود: در پایان جلسه مقرر شد شرایط جدید مورد شناسایی قرار گرفته و برنامه ها با شرایط جدید تطبیق داده شود.

نماینده مردم ورامین ادامه داد: داعش در سرزمین ما شکست خورده و در حال تکثیر و توزیع در کشورهای دیگر است ضمن اینکه اقدامات فوری از قبیل استقرار دستگاه هشداردهنده باید انجام شود همچنین برنامه جامع تأمین امنیت در ابعاد مختلف باید طراحی و اجرا شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه قرار شد آموزش همه نیروها در دستور کار قرار گیرد تا تمرکز بر انجام وظیفه صد در صد انجام شود، خاطرنشان کرد: اگر امکان آن وجود داشته باشد یک نیروی ویژه ضد تروریستی تشکیل می شود همچنین در این جلسه به کمیته امنیت کمیسیون مأموریت داده شد تا گزارش دقیقی تهیه و پیشنهادات ارائه شده و کار پیگیری شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۴۸۴/سردار_گرجی_زاده_اغلب_مصوبات_حفاظت_سپاه_در_مجلس_اجرا_نشده_بود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: