Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-19@02:32:03 GMT

روزنامه دولت: آقای علی باقری تو خوبی!

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۷۶۲۸/روزنامه_دولت_آقای_علی_باقری_تو_خوبی

روزنامه ایران نوشت: علی باقری، معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگویی با روزنامه وطن امروز تا توانسته از خجالت دیپلماسی دولت اعتدال و محمدجواد ظریف درآمده است.

او که سابقه حضور در مذاکرات هسته‌ای دولت‌های نهم و دهم را در کارنامه خود دارد و در دولت نهم هم معاون اروپای وزارت خارجه بوده است، همصدا با برخی هم‌طیفان خود مذاکرات هسته‌ای و برجام را به باد انتقاد گرفته و مدعی شده که مذاکره کنندگان 100 حق هسته‌ای ایران را به باد داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در بخشی از این گفت‌وگو گفته «متأسفانه دیپلماسی دولت تدبیر و امید به‌گونه‌ای است که تصویر یک کشور صغیر و محجور را نزد بیگانگان پدیدار می‌کند... در هیچ کجای دنیا شما این دیپلماسی را نمی‌بینید؛ عملاً شده دیپلماسی ذلت، انفعال و تسلیم.»

ما فراموش کرده‌ایم یا آقای باقری که در دولتی که ایشان هم مسئولیت‌های مهمی داشته‌اند، سیاست غیرانفعالی و هیجانی آنها کشور را به تعبیر محسن رضایی به لبه پرتگاه برده بود. غیر از این است که اجماع جهانی علیه ایران پشتوانه قطعنامه‌های چندگانه شورای امنیت علیه کشور و اعمال شدیدترین تحریم‌ها شد؟

جناب باقری! برجام به تعبیری تلاش عقلا بود برای درآوردن سنگی که دولت شما در چاه انداخته بود. آنچه شما از آن در دیپلماسی تعبیر به شهامت می‌کنید، نزد کارشناسان تعبیر دیگری به همین وزن دارد. چشمتان را باز کنید و ببینید که از صدقه سری همین دیپلماسی اعتدال است که تلاش‌های کاخ سفید برای احیای دوباره اجماع محدود به همراهی دو سه کشور شده است. فراموش کرده‌اید که نتیجه نگاه به شرق در دولت فخیمه شما نتوانست حتی کشورهایی مثل چین و روسیه را نیز همراه کند و مانع از امضای آنها پای قطعنامه‌های تحریم شود. حالا در کنار مسکو و پکن، پاریس، لندن، برلین و خیلی دیگر از کشورهای اروپایی هم در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا جبهه گرفته‌اند.

دست آخر اینکه وضعیت امروز آقای محمود احمدی‌نژاد به نظر محک مناسبی برای ادعاهایی از این دست است که معلوم نیست با کدام تجربه و کارنامه مشعشع علیه دولت شمشیر از رو بسته‌اند. با این همه اگر فکر می‌کنید مردم چشمشان را بر همه چیز بسته‌اند و همه چیز را فراموش کرده‌اند، اشکالی ندارد ما هم می‌گوییم آقای باقری تو خوبی!

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۶۲۸/روزنامه_دولت_آقای_علی_باقری_تو_خوبی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: