Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@04:56:34 GMT

طرح ملی الگوی کشت محصولات کشاورزی اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۸۵۳۹/طرح_ملی_الگوی_کشت_محصولات_کشاورزی_اجرا_می_شود

طرح ملی الگوی کشت محصولات کشاورزی اجرا می‌شود

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح نهایی ملی الگوی کشت محصولات کشاورزی تا دو ماه آینده در همه استان‌های کشور اجرا و عملیاتی می‌شود.

‌به گزارش ایسنا‌، عباس کشاورز در بازدید از مزارع گندم و کلزا شهرستان بوئین‌زهرا که با حضور اسماعیل اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم کشور، شریعتمدار مشاور وزیر جهاد کشاورزی، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و معاونین و مدیران برگزار شد، اظهار کرد: الگوی کشت محصولات کشاورزی حدود دو سال و نیم است که تهیه و نقشه‌های پایه آن معین و در حال حاضر در مراحل نهایی ثبت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه الگوی کشت به‌عنوان یک طرح ملی است که در همه استان‌ها اجرایی می‌شود، ادامه داد: یک طرح الگوی کشت مقدماتی تا 10 روز آینده ارائه می‌شود، البته الگوی کشت نهایی نیز تا دو ماه آینده ارائه خواهد شد.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی به راهکار جلوگیری از کشت محصولات آب‌بر اشاره کرد و گفت: کشت محصولات صیفی‌جات بایستی به گلخانه‌ها انتقال داده شود تا با مصرف آب کمتر، راندمان بالاتر تولید را داشته باشیم.

کشاورز تصریح کرد: کشاورزان بایستی مشارکت بیشتری داشته باشند و دولت نیز حمایت کند تا کشت این‌گونه محصولات به محیط بسته گلخانه انتقال داده شود.

وی تأکید کرد: کشت محصول هندوانه نیز با آبیاری میکروبایستی انجام شود تا مصرف آب در تولید این محصول به حداقل برسد.

کشاورز عنوان کرد: برای تولید هندوانه علاوه بر کشت نشایی و در حد استفاده از مالچ، خیلی آب کم‌مصرف می‌شود و با اجرای این طرح؛ آب مصرفی برای تولید هندوانه در حد گلخانه خواهد بود.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: انتظار داریم بخش ترویج و کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی این نوع کشت را ترویج دهند، چراکه تولید این‌گونه محصول، این میزان آبی که مصرف می‌کند، نیاز نیست.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۵۳۹/طرح_ملی_الگوی_کشت_محصولات_کشاورزی_اجرا_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: