Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@22:12:10 GMT

آقامحمدی: بانک مرکزی باید مستقل از دولت باشد/ همتی از اختیار تام خود استفاده کند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۱۰۶۷/آقامحمدی_بانک_مرکزی_باید_مستقل_از_دولت_باشد_همتی_از_اختیار_تام_خود_استفاده_کند

آقامحمدی: بانک مرکزی باید مستقل از دولت باشد/ همتی از اختیار تام خود استفاده کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت نباید چیزی را به بانک­ مرکزی تحمیل کند و این بانک باید استقلال داشته باشد.  به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی آقامحمدی افزود: دولت نباید به گونه‌ای رفتار کند که بانک مرکزی ناچار شود به او خط اعتباری دهد و بدهی‌های او را پوشش دهد.

آقامحمدی گفت: بانک‌ها به علت اینکه روابط شان توسط بانک مرکزی کنترل نشده است، اضافه برداشت‌هایی را انجام می‌دهند که به رشد نقدینگی منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه کنترل بانک‌های بد یکی از اقدامات کلیدی است، افزود: اختیاراتی که سران قوا به بانک مرکزی داده اند بی سابقه بوده است بنابراین رئیس کل بانک مرکزی باید از اختیارات تام خود استفاده کند.

آقامحمدی با اشاره به نوسانات زیاد بازار گفت: نمی‌توان از بانک مرکزی انتظار داشت در این مقطع، نرخ‌های سود را پایین بیاورد، اما نباید روند افزایشی داشته باشد و بانک‌ها نباید خارج از قاعده عمل کنند و بانک­ مرکزی باید نظارت کند.

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: بانک مرکزی باید نظامات جدیدی را که مستقر کرده است کامل کند و بتواند گردش وجوه را به طور کامل، تجزیه و تحلیل و مسائل را کنترل کند.

آقامحمدی با بیان اینکه نحوه وام دهی‌ها باید به گونه‌ای باشد که همه بخش‌ها را پوشش دهد، اضافه کرد: اینکه اکنون بانک‌ها بیشتر وام‌های بزرگ ­می دهند و وام‌های خرد پرداخت نمی‌شود و رشته‌های کوچک دیده نمی‌شوند سبب شده است پول­ دو قیمتی شود و عده‌ای پول را دریافت کنند و با نرخ بالاتر به افراد دیگر­ بدهند­.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۰۶۷/آقامحمدی_بانک_مرکزی_باید_مستقل_از_دولت_باشد_همتی_از_اختیار_تام_خود_استفاده_کند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: