Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@08:31:51 GMT

پیشرفت ۶۰ درصدی فاز دوم خط انتقال گاز اهر – ورزقان

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۸۹۱۰۷۴/پیشرفت_۶۰_درصدی_فاز_دوم_خط_انتقال_گاز_اهر_ورزقان

پیشرفت ۶۰ درصدی فاز دوم خط انتقال گاز اهر – ورزقان

اهر - رئیس اداره گاز شهرستان اهر گفت: فاز دوم خط انتقال گاز اهر – ورزقان به طول ۳۴ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال اجراست که هزینه این پروژه ۷۰ میلیارد تومان است.

عزیز عزیزی شامگاه چهارشنبه در حاشیه آیین افتتاح پروژه‌های گازرسانی به روستاهای شهرستان اهر در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پروژه گازرسانی به روستاهای قشلاق ذاخر، کلوجه و ابللو جزو برنامه‌های آتی اداره گاز شهرستان اهر بود و اجرای این پروژه حداقل دو یا سه سال به طول می‌انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در راستای اطاعت از منویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان، با انجام مطالعات و مکان‌یابی جهت اجرای پروژه گازرسانی و ابلاغ مدیرعامل سابق شرکت گاز آذربایجان شرقی توانستیم با پرداخت اضافه‌کاری به پیمانکار پروژه گازرسانی به این سه روستا را به اتمام برسانیم که در مجموع برای این پروژه ۸۱۶ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

رئیس اداره گاز شهرستان اهر بابیان اینکه دورافتاده‌ترین روستای شهرستان اهر با شبکه سراسری گاز کشور متصل شد، گفت: با بهره‌برداری از پروژه گازرسانی روستاهای قشلاق ذاخر، کلوجه و ابللو تعداد ۱۳۶ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند که برای اجرای این پروژه ۱۰ هزار و ۴۷۷ متر شبکه گازرسانی اجرا شده است.

عزیزی تأکید کرد: با احتساب این سه روستا مجموع روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در شهرستان اهر به ۱۶۲ روستا رسید و درصد خانوار روستایی بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی در این شهرستان به ۹۵ رسیده است.

وی از اجرای پروژه گازرسانی به ۵ روستای شهرستان اهر خبر داد، بیان داشت: در حال حاضر پروژه گازرسانی به روستاهای انجرد، سراجه لو، شیخ احمد، آرپالو و پارچه قشلاق با همت همکاران در حال انجام است که با گازرسانی به این روستاها ۲۵۳ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

رئیس اداره گاز شهرستان اهر افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به‌احتمال‌قوی سعی خواهیم کرد تا پروژه گازرسانی به این ۵ روستا در دهه فجر سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد که با بهره‌برداری از این پروژه گازرسانی میزان خانوار روستایی بهره‌مند از نعمت گاز در شهرستان اهر به ۹۷.۵ درصد افزایش می‌یابد.

عزیزی با ذکر اینکه گازرسانی به ۸ روستای دیگر شهرستان اهر در حال مطالعات و انتخاب پیمانکار قرار دارد، ابراز داشت: این روستاها آلمان جدید، خضرکندی، قشلاق قلاجک، قشلاق کهول، قشلاق میدان باغی، گوراوان کوچک و گوراوان بزرگ با مجموع ۱۴۰ خانوار ساکن را شامل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۳۵ روستای شهرستان اهر از نعمت گاز طبیعی هنوز بهره‌مند نشده‌اند، بیان کرد: حدود ۱۶ روستای این شهرستان زیر پنج خانوار سکونت دارند و در ۷ روستا نیز بین هفت الی ۱۰ خانوار ساکن هستند و در ۲ روستای شهرستان نیز ۱۵ خانوار سکونت دارند که در مجموع این روستاها فعلاً از گاز طبیعی بهره‌مند نیستند.

رئیس اداره گاز شهرستان اهر گفت: در حال حاضر تعداد مشترکین گاز در شهرستان اهر ۴۹ هزار و ۳۱۰ مشترک بوده که از مجموع مشترکین ۱۰ هزار و ۷۷۶ خانوار روستایی و ۳۸ هزار و ۵۴۴ خانوار شهری هستند و علاوه بر این مشترکین ۶ جایگاه سوخت سی ان جی نیز تحت پوشش گاز شهرستان اهر هستند.

عزیزی بزرگ‌ترین پروژه شرکت گاز آذربایجان شرقی را خط انتقال گاز اهر – ورزقان منشعب از صادراتی ارمنستان عنوان کرد، افزود: فاز نخست این پروژه به طول ۳۹ کیلومتر سال گذشته طی مراسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و فاز دوم خط انتقال گاز اهر – ورزقان به طول ۳۴ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال اجراست که هزینه این پروژه ۷۰ میلیارد تومان است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۰۷۴/پیشرفت_۶۰_درصدی_فاز_دوم_خط_انتقال_گاز_اهر_ورزقان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: