Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@10:36:54 GMT

خروج روسیه از بازار نفت رویای شیرین شاهزاده سعودی است

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۳۷۳۲/خروج_روسیه_از_بازار_نفت_رویای_شیرین_شاهزاده_سعودی_است

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما ، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت شاید پیش بینی خروج روسیه از بازار نفت که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی آن را مطرح کرده است، رویای شیرین شاهزاده متنفذ سعودی باشد.
پیش بینی های ولیعهد عربستان سعودی مبنی بر این که ممکن است روسیه از بازار نفت خارج شود، از طرف مقامات مسکو بی پاسخ نماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک نماینده پارلمان روسیه در واکنش به این اظهارنظر محمد بن سلمان اعلام کرد شاید این پیش بینی رویای خیال پردازانه شیرینی باشد که فقط منعکس کننده خواسته محمد بن سلمان است.
ایگور آنانسکیخ عضو مجلس نمایندگان روسیه در تفسیر اظهار نظر اخیر ولیعهد عربستان سعودی که در گفتگو با بلومبرگ خروج احتمالی روسیه از بازار نفت را تا نوزده سال آینده پیش بینی کرده است، خاطر نشان کرد هیچ پیش فرضی برای چنین سناریویی وجود ندارد.
وی افزود:" این پیش بینی رویای شیرین شاهزاده سعودی است چرا که هیچ پیش فرضی برای خروج فدراسیون روسیه از بازار نفت وجود ندارد. درک این موضوع با توجه به ذخایر موجود و سرمایه گذاری فعالانه شرکتها در مسیر توسعه (صنعت نفت روسیه) کار دشواری نیست. بنابراین در این جا هیچ چیز نمی توانیم بگوییم جز این که گفته های محمد بن سلمان تبلور رویای خیال پردازانه این شاهزاده سعودی است که دوست دارد چنین اتفاقی بیفتد."
محمد بن سلمان در مصاحبه با بلومبرگ پیش بینی کرد برخی از کشورهای صادرکننده نفت از صحنه بازار بین المللی نفت محو شوند و چین و روسیه نیز از این بازار خارج شوند. وی در این مصاحبه گفت تا نوزده سال دیگر تولید نفت روسیه به شدت کاهش خواهد یافت یا متوقف خواهد شد.
پیش بینیهای این شاهزاده سعودی با ارزیابیهای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) کاملا در تضاد است. اوپک سپتامبر گذشته در پیش بینیهای سالانه خود اعلام کرد استخراج روزانه نفت در روسیه در فاصله سالهای دو هزار و هفده و دو هزار و نوزده حدود 10 میلیون و 300 هزار بشکه خواهد بود و این میزان در سال دو هزار و سی و پنج به 10 میلیون و 200 هزار بشکه و در سال دو هزار و چهل نیز به 10 میلیون و 100 هزار بشکه خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۷۳۲/خروج_روسیه_از_بازار_نفت_رویای_شیرین_شاهزاده_سعودی_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: