Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-19@04:48:51 GMT

نقش موثر رسانه‌های مقاومت در انتقال مظلومیت مردم یمن

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۸۹۳۸۴۶/نقش_موثر_رسانه_های_مقاومت_در_انتقال_مظلومیت_مردم_یمن

نقش موثر رسانه‌های مقاومت در انتقال مظلومیت مردم یمن

«سید صادق الشرفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، اظهار داشت: دشمنی با ملت و کشور یمن از دیرباز وجود داشته است و قبلاً به صورت جنگ سخت و بمباران نبوده است.
وی افزود: این دشمنی به صورت پنهان و در جهت دسترسی به استقلال سیاسی و اقتصادی و آن هم به واسطه برخی عوامل داخلی و خارجی بود و عربستان و آمریکا حدود ۵۰ سال است که هرگونه تهاجم و سیطره را به یمن تحمیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو جنبش انصار الله یمن تاکید کرد: روحیه جهادی و مبارزاتی در بین جوانان و مردم در حد بالای وجود دارد و تا آخرین قطره خون خود از آرمان‌ها و استقلال این کشور دفاع خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه اقتصاد و زیر ساخت‌های مهم این کشور، و استقلال سیاسی در حال حاضر از بین رفته ابراز داشت: سیاستمداران آمریکایی هنگامی که با انقلاب یمن روبرو شدند بسیار هراسان و آشفته شدند و هدف اصلی انقلاب یمن استقلال سیاسی و ملی شدن نظام سیاسی است.
وی ۸۰ درصد مردم یمن را همراه با انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: دشمن مردم و ملت یمن فقط یک کشور نیست بلکه ابرقدرت‌ها و کشور‌های قدرتمند هستند که در تخریب و از بین بردن آن نقش بسزای دارند.
عضو جنبش انصار الله یمن خاطرنشان کرد: کار شکنی‌های بسیاری شکل گرفته که خواستار عدم رساندن صدای مظلومیت و کشتار مردم بی گناه یمن به گوش جهانیان است، که سازمان ملل به وظیفه انسانی و حقوقی خود عمل نمی‌کند و همین بس که این سازمان مقر آن در آمریکا واقع شده است.
الشرفی افزود: هم بستگی خوبی بین قبائل و مردم و برخی مسئولین در ایجاد اتحاد و دعوت به اعزام نیرو به جبهه‌های نبرد با دشمن خارجی در حال شکل گیری است؛ ما معتقد هستیم که مظلومیت مردم یمن به شیوه‌های گوناگونی و توسط برخی فعالان رسانه‌ای و سیاسی و بین المللی به جهانیان در حال اطلاع رسانی است.
عضو جنبش انصار الله یمن با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت یمن گفت: ایران به عنوان محور مقاومت و حامی مظلومان با ابزار رسانه‌ای و موضع گیری قاطع در مجامع بین المللی علیه دشمن، از مقاومت یمن حمایت کرده است.
وی حمایت بشر دوستانه و امدادی جمهوری اسلامی ایران نسبت به مردم یمن را ارزشمند دانست و اظهار کرد: خسارت‌های مالی و جانی بسیاری متحمل شده ایم و دشمن بودجه مالی سنگینی را برای از بین بردن یمنی‌ها صرف کرده است.
الشرفی افزود: هیچ کشوری حق مداخله داخلی در یمن را ندارد و از حقوق مسلم ما خواهد بود که بنیه تسلیحاتی و دفاعی خود را افزایش بدهیم.
عضو جنبش انصار الله یمن اظهار کرد: این جنگ افق و مدت زمان مشخصی ندارد و در ابتدای برنامه ریزی‌های دشمن که با از بین بردن نیرو‌های انقلابی و شورشی، اوضاع به حالت عادی خود باز می‌گردد افزود: با گذشت ۳ سال از این جنگ، دشمن نتوانسته است به اهداف خود برسد و فقط با بمباران منازل مسکونی و غیر نظامیان، را با حمایت‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس در پی می‌گیرد.
الشرفی با بیان اینکه در این جنگ نیرو‌های انقلابی و ارتش یمن توانستند با شلیک موشک‌های دور برد مناطق حساسی همچون ریاض، وزارت دفاع عربستان، و فرودگاه شیخ خالد را هدف قرار دهند، خاطرنشان کرد: بمباران شهر‌ها و قتل عام کردن زنان و کودکان بی جواب نخواهد ماند و از هر کجایی منطقه و بخصوص کشور‌های خلیج فارس که برای ما تهدید و شلیک صورت بگیرد، زیر آتش خود قرار خواهیم داد.
عضو جنبش انصارالله یمن در پاسخ به اوضاع درمانی و بهداشتی یمنی‌ها پاسخ داد و گفت: در حقیقت وضع بهداشتی و درمانی بسیار وخیم است و این مشکل از زمانی شدت یافت که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی از ارائه خدمات و رسیدگی به بیماران، دست از وظیفه خود برداشتند و این مراکز درمانی و بهداشتی به صورت نیم کار در آمد.
وی برخی حمایت‌های صلیب سرخ و کشور‌های همسایه از جمله ایران را یاد آور شد و اظهار کرد: عمق و شدت فاجعه بسیار بالا است و این حجم از امداد رسانی ها، پاسخ گو نیست.
الشرفی خاطرنشان شد: جلوی کمک رسانی ها، گرفته شده است و بیماری‌های واگیر دارد و کشنده‌ای در کودکان و زنان به شدت شیوع پیدا کرده است؛ اما روحیه استقامت و پا فشاری بر ادامه مسیر در بین مردم وجود دارد.
وی در خصوص کشته شدن "علی عبدالله صالح" یادآور شد: هنگام کشته شدن، از پست ریاست جمهوری استعفا داده و "منصور هادی" را جایگزین کرده بود؛ وی فقط به عنوان رئیس یک حزب بود که حزب مربوط نیز به دلیل عدم بروز فتنه جدید و موج سواری دشمنان از آن، هیچ گونه مبادرت نسبت به پیگیری و دادگاهی کردن عاملان آن نشد؛ و او به عنوان یک شخص عادی معرفی شد.
الشرفی احزاب سیاسی یمنی را که به خارج از این کشور پناهنده می‌شوند و در خارج از یمن به اظهار نظر و به اصطلاح دفاع از ملت خود اقدام می‌کنند را، فاقد اعتبار از دیدگاه یمنی‌ها دانست و گفت: هشت حزب در حال حاضر به صورت فعال حضور دارد و بقیه احزاب و اعضای آنان، در خیابان‌های ترکیه و عربستان به سر می‌برند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۸۴۶/نقش_موثر_رسانه_های_مقاومت_در_انتقال_مظلومیت_مردم_یمن را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: