Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@19:46:35 GMT

آغاز بینایی سنجی در اردبیل/ ۱۵۰۰ پایگاه غربالگری بینایی در استان فعال است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۴۳۵۴/آغاز_بینایی_سنجی_در_اردبیل_۱۵۰۰_پایگاه_غربالگری_بینایی_در_استان_فعال_است

آغاز بینایی سنجی در اردبیل/ ۱۵۰۰ پایگاه غربالگری بینایی در استان فعال است

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به آغاز غربالگری بینایی گفت: درسطح استان یک هزار و 535 پایگاه ثابت و سیار خدمات غربالگری و سنجش بینایی کودکان را عهده دار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ی سبلان‌ما،برنامه پیشگیری از تنبلی چشم با حضورفرماندار، بخشدار و جمعی از مسئولین شهرستان نمین ، مدیرکل و معاون توسعه پیشگیری و هیات همراه صبح امروز در محل مهد کودک شهرستان نمین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهزاد ستاری  با اشاره به اینکه یکی ازموفق ترین و مهمترین برنامه‌های پیشگیری از معلولیت‌ها، اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم است، افزود: یکی از افتخارات بهزیستی، اجرای این برنامه به صورت مستمر از سال 74 در کشور است.

وی با بیان اینکه تنبلی چشم دراغلب موارد هیچ علامتی ندارد وچشمان کودک در ظاهر سالم به نظر می رسد اظهارداشت: سازمان بهزیستی کشور اجرای برنامه تنبلی چشم وسایر اختلالات بینایی را در دستور کار خود قرار داده است؛ از این ‌رو، برنامه تنبلی چشم برای کودکان 3 تا 6 سال قابل اجراست وبهترین سن برای تشخیص ودرمان این بیماری است .

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: درسطح استان یک هزار و 535 پایگاه ثابت و سیار خدمات غربالگری و سنجش بینایی کودکان را عهده دار هستند و از این تعداد 85 پایگاه به صورت دائمی در طول سال و مابقی به صورت غیردائمی از اول آبان تا آخر آذرماه خدمات مورد نیاز را به کودکان ارائه می دهند.

این مسئول ادامه داد: این فرصت طلایی برای غربالگری بینایی کلیه کودکان 3 تا 6 ساله استان در مناطق عشایری ، روستایی و شهری است که توصیه می شود خانواده های محترم با دردست داشتن شناسنامه کودکان به پایگاههای غربالگری بینایی مراجعه فرمایند .

غربالگری بینایی 69 هزار کودک در اردبیل

ستاری با بیان اینکه برنامه پیشگیری ازتنبلی چشم از جمله برنامه های موفق و کاملاً پایدار در سطح برنامه های سازمان بهزیستی است گفت: در سال گذشته تعداد 69 هزار و218 نفر از کودکان 3 تا 6 سال غربالگری شده بود که از این تعداد یک هزار و 969 (کودک) بیمار تشخیص داده شده اند و 508 کودک دارای اختلال آمبلیوپ یا تنبلی چشم وبقیه دارای سایر اختلالات بینایی بودند.

وی همچنین  از اجرای برنامه غربالگری شنوایی نوزادان ، انجام مشاوره های ژنتیک ، آگاهسازی پیشگیری از معلولیتها در پایه های دهم ویازدهم مدارس خبرداد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به  اجرای طرح ازدواج آگاهانه  افزود: فاز اول این طرح بصورت وسیع از 26 مهرماه به مدت یک هفته در سراسر استان اجرا شد ومرحله دوم طرح بعد از ماه صفر اجرا خواهد شد .

 فرماندار شهرستان نمین هم ضمن اظهار خرسندی از خدمات ارزنده و قابل تحسین مجموعه بهزیستی در سطح آحاد جامعه درپیشگیری از انواع مختلف آسیب های اجتماعی ، معلولیتها و تامین سلامت روحی و روانی افراد بر ادامه همکاری بین بخشی و افزایش نشاط اجتماعی و نیز دستیابی به سلامت جامعه تاکید کرد.

عاطف ناصری جامعه سالم را درگرو  پیشگیری های اولیه دانست و گفت: باید تمامی سازمانها ودستگاههای اجرایی که عهده دار تامین سلامت اجتماعی می باشند همانند سازمان بهزیستی به رسالت خود عمل کنند و مسئولیت پذیری خود درقبال افراد جامعه را با همت مضاعف تقویت ودنبال کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۳۵۴/آغاز_بینایی_سنجی_در_اردبیل_۱۵۰۰_پایگاه_غربالگری_بینایی_در_استان_فعال_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: