Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-29@10:32:12 GMT

رونمایی از کتاب خاطرات" احمد رضا احدی"شهید شاخص ملایر

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۸۹۴۵۹۱/رونمایی_از_کتاب_خاطرات_احمد_رضا_احدی_شهید_شاخص_ملایر

کتاب "بگو ببارد باران" زندگی‌نامه مستند شهید "احمدرضا احدی" در خبرگزاری دفاع مقدس رونمایی شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز همدان ، کتاب «بگو ببارد باران» مستندی روایی از زندگی شهید "احمدرضا احدی" دانشجوی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی اهل ملایر است که به قلم مرضیه نظرلو در ۱۲۰ صفحه توسط نشر نارگل به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این کتاب آمده است : توی مدرسه بعد از کلی کلنجار رفتن با خودت ، طاقتت تمام شد و بالاخره یک روز بدون این‌که به مادرت بگویی، ساکَت را برداشتی و با ماشین‌های معمولی ، راهی اهواز شدی . در اهواز به مقرّ شهید رجایی رفتی و از بین تمام اتاق‌ها به اتاقی رفتی که بچه‌ها قبل از عملیات رمضان آن‌جا ساکن بودند. روی دیوارهای اتاق پر از یادگاری بود ولی در آن میان، خطّ سبزی توجهت را جلب کرد. بیشتر دقت کردی ؛ نوشته بود "یادگاری برادران اعزامی از ملایر: موسوی گنبدی، اصلانی، نظری ، قهری..." دلت به کوشک پر کشید. هر نشانی از جنوب، رمضان، شب قدر و گمنامی، تو را به یاد محمد می‌انداخت. هاله‌ای از اشک در چشمانت نقش بست و یاد ایام در خاطرت مرور شد.یک شب آن‌جا ماندی و برای اعزام به خط تقلّا کردی، اما فایده‌ای نداشت و مجبور شدی برگردی. در مسیر برگشت ، کاملاً اتفاقی پسردایی‌ات رضا را دیدی و با هم برگشتید. خیلی کم حرف می‌زدی. رضا علتش را پرسید، گفتی : «دوست داشتی در جبهه بمانی، اما قبولت نکرده‌اند.»ساعت سه صبح به ملایر رسیدید. دیروقت بود. در داروخانۀ شبانه‌روزی امام ماندید تا آفتاب بزند. صبح که با رضا به خانه‌تان رفتید، وقتی پدرت در را باز کرد، یکّه خوردی. گفت که به خاطر ناراحتی قلبی زودتر بازنشسته شده و از اهواز برگشته است.احمدرضا احدی در رشته ی علوم تجربی تحصیل کرد و در سال ۶۳ موفق به کسب دیپلم شد. در سال ۶۴ در کنکور سراسری تجربی رتبه اول را کسب کرده و در رشته ی پزشکی در دانشگاه شهید بهشتی تهران پذیرفته شد و در آن جا به ادامه ی تحصیل پرداخت.وی نخستین بار در سال ۶۱ به جبهه رفت و در عملیات رمضان شرکت کرد و در همین عملیات مجروح شد.احمد رضا احدی سرانجام در شب دوازدهم بهمن ماه سال ۶۵ به شهادت رسید و در آرامگاه عاشورای ملایر به خاک سپرده شد.شهید احمد رضا احدی ، نفر اول کنکور رشته تجربی در سال ۱۳۶۴ ، آخرین وصیت خود را در چند جمله کوتاه خلاصه کرده است.بسم الله الرحمن الرحیم ، فقط نگذارید حرف امام به زمین بماند همینحدود یک ماه روزه قرض دارم تا برایم بگیرید و برایم از همگی حلالیت بخواهید ،والسلام ،کوچکترین سرباز امام زمان(عج) ، احمد رضا احدی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۵۹۱/رونمایی_از_کتاب_خاطرات_احمد_رضا_احدی_شهید_شاخص_ملایر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: