Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@00:07:35 GMT

طرز تهيه حلواي ساده با آرد گندم +مواد لازم و نکات مهم

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۸۹۶۷۸۳/طرز_تهیه_حلوای_ساده_با_آرد_گندم_مواد_لازم_و_نکات_مهم

طرز تهيه حلواي ساده با آرد گندم +مواد لازم و نکات مهم

خبرگزاري آريا - دستور پخت حلوا مجلسيمواد لازم حلواي سادهآرد گندم 1 کيلوگرم
شکر 750 گرم
روغن 750 گرم
زعفران نيم مثقال
آب 4 ليوان
گلاب ½ ليوان

طرز تهيه حلواي سادهروغن را در يک تابه بزرگ ريخته و روي اجاق گاز مي گذاريم تا داغ شود. سپس آرد را مي ريزيم و حرارت را ملايم مي کنيم و مرتب به هم مي زنيم تا آرد کامل سرخ شود (مهمترين نکته براي يک حلواي خوب سرخ شدن آرد آن به مقدارِکافي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اين صورت که آرد بايد با حرارت ملايم به حدي سرخ شود که رنگ آن خرمايي و عطر آن بلند شود و خوب روغن بي اندازد.)
سپس شکر را با آب مخلوط مي کنيم و مي جوشانيم تا به فرم شربت در آيد. آنگاه گلاب و زعفران ساييده شده را در شربت مي ريزيم و آرد سرخ شده را از روي اجاق گاز بر مي داريم و کنار مي گذاريم و شربت را به آن اضافه مي کنيم و خوب به هم مي زنيم تا شربت جذبِ حلوا شود.
توجه داشته باشيد که آرد و روغن داغ است و به محض اضافه کردن شربت مي پاشد و ممکن است دستتان را بسوزاند؛ پس احتياط کنيد. بعد از اضافه کردن شربت مخلوط آرد کمي جمع مي شود و شکل حلوا را به خود مي گيرد؛ باز هم 5 تا 10 دقيقه روي حرارت کم دائم هم بزنيد تا حلوايتان آماده شود.دقت کنيد که بعد از ريختن شربت، حلوا نبايد زياد روي شعله قرار گيرد، زيرا شربت آن مي سوزد و حلوا خشک و سفت مي شود.
سپس حلوا را در ديس مي کشيم و بر طبق سليقه تزيين مي کنيم.

نکات تکميلي در مورد حلواي سادهحلواي ساده جزو دسرهاي ايراني ميباشد
زمان آماده سازي مواد اوليه و مايحتاج آن حدودا 15 دقيقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 2 ساعت و 0 دقيقه ميباشد .
حلواي ساده را مي توانيد در وعده ميان وعده دسر سرو کنيد .
همچنين ميتوان در ماه رمضان به عنوان افطار ميل کرد .
توجه نماييد مقدار مواد اوليه و دستور تهيه براي 15 نفر مناسب ميباشد .
ساتين

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۶۷۸۳/طرز_تهیه_حلوای_ساده_با_آرد_گندم_مواد_لازم_و_نکات_مهم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: