Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@07:59:54 GMT

دست هایی در کار است تا ساخت فیلم های دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود/ فیلم ها به گونه ای شده که آدم دیگر جرئت نمی کند که دخترش را به خانه ی خواهر خانمش بفرستد!

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۸۹۷۴۳۶/دست_هایی_در_کار_است_تا_ساخت_فیلم_های_دفاع_مقدس_به_فراموشی_سپرده_شود_فیلم_ها_به_گونه_ای_شده_که_آدم_دیگر_جرئت_نمی_کند_که_دخترش_را_به_خانه_ی_خواهر_خانمش_بفرستد

‍‍‍‍‍‍

اکبر سنگی گفت: آیا مسئولین سینمایی می دانند که 80 درصد از عوامل سینما بیکارند و مشکل مالی دارند. اینکه نزدیک سال نو می شود و یک کیسه برنج و 4 عدد مرغ به آنها بدهند که راه حل نیست. گویا قرار نیست که چیزی درست شود. من 6 سال است که بیکار هستم. من از هیچکس و از نظام طلبی ندارم. اما خانواده ایثارگران، شهدا و جانبازان حق دارند که فیلم هایی ببیند در مورد رشادت های آن جوانان که به دفاع از این ملک برخاستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر سنگی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در مورد حضور کمرنگش در سینما و تلویزیون گفت: من را اصلا نمی بینید مگر اینکه یکی از کارهای تکراری از تلویزیون پخش شود، دوباره به آن روزها برگردیم. یکی از مسائل و مطالب مهم این هست که الان دیگر فیلمی در مورد دفاع مقدس ساخته نمی شود. باید دید دلیل اینکه اینگونه فیلم ها ساخته نمی شود و چرا مسئولین که باید در این مورد پیش قدم شوند و رغبتی نشان نمی دهند چیست. الان چه شرایطی پیش آمده که زحمات برادران ما در طول 8 سال دفاع مقدس به فراموشی سپرده می شود. چه کسانی می خواهند که اینان فراموش شوند. در واقع فیلمی از این دست ساخته نمی شود که نقشی هم برای امثال من در نظر گرفته شود.

وی افزود: اهم کارهای من یا سیاسی یا تاریخی و یا دفاع مقدس بوده است. باید به این فکر کرد که چرا کارهایی از این قبیل دیگر ساخته نمی شود. به نظر دست هایی در کار است که این مسائل را فراموش کنیم. چیزی حدود 75 سال از جنگ جهانی دوم می گذرد اما هنوز هم در مورد این جنگ فیلم های خیلی خوبی می سازند و سرمایه گذاری خیلی خوبی می کنند. اما از پایان جنگ ما چند سال مگر می گذرد که این قدر آن را کمرنگ کرده اند؟ چرا می خواهند دفاع مقدس فراموش شود.

سنگی ادامه داد: مقام معظم رهبری همیشه در مورد ساخت فیلم های دفاع مقدس تذکر می دهند اما گوش شنوایی وجود ندارد. بنده 2 سال می خواستم فیلمی با این مضمون بسازم و به ارشاد رجوع کردم اما گفتند که این فیلمنامه و موضوع اولویت کار ما نیست. پس اولویت کارتان چیست؟ 50 کیلو آلبالو اولویتتان است؟ من 2 سال تمام با برخی مسئولان مربوطه ملاقات داشتم و گفتند که تجهیزات در اختیارت می گذاریم اما بودجه ای نداریم که برایت در نظر بگیریم.

این بازیگر خاطرنشان کرد: ما به عنوان فیلمساز رسالتی برگردن داریم. نباید به دنبال پند دادن به مردم باشیم. باید دید که فیلمساز سلیقه مردم را تغییر می دهد یا مردم فیلمساز را به سمت نوعی از فیلمسازی هدایت می کنند. واقعیت این است که فیلمساز دارد سلیقه مردم را به سمت قهقرا می برد. این حرف من ممکن است مورد پسند خیلی از افراد نباشد. رفتاری که در سینما وجود دارد در خیابان ممنوع است. پوششی که در سینما وجود دارد در خیابان ممنوع است. این آرایشی که در سینما وجود دارد در خیابان ممنوع است. یک نفر بگوید تکلیف ما چیست؟

اکبر سنگی اظهار داشت: تنها من نیستم که کم کار شده ام. اکثر کسانی که فیلم های تاریخی،سیاسی و دفاع مقدس می ساختند بیکار شده اند.این ها نمی توانند بیایند از این فیلم ها که در آن می رقصند بپردازند. فیلمساز ها به چند دسته تقسیم شده اند. یک گروهی هستند که علیه نظام در لفافه و اشکال مختلف فیلم می سازند. یک سری هم که دچار ابتذال سازی هستند و کپی فیلم های قبل از انقلاب است. برخی هم فیلم هایی می سازند در مورد خیانت در خانواده که بسیار بد آموزی دارند. آدم دیگر جرئت نمی کند که دخترش را به خانه ی خواهر خانمش بفرستد. یک دسته دیگر هست که از بودجه بیت المال فیلم می سازند و برایشان مهم نیست که پول بر می گردد یا خیر؟

این بازیگر پیشکسوت سینما گفت: اگر یک فیلم فروخت باید بررسی شود که چرا می فروشد و اگر فیلم دیگری فروش ندارد باید دلیلش را بررسی کرد. از فیلم ها حمایت کنید تا فروش خوبی داشته باشند و چرخ سینما بچرخد. سال گذشته در جشنواره حدود 50 فیلم شرکت کرده بود اما امسال تنها 22 فیلم حضور داشت. این به این معنی است که کمتر فیلم ساخته شده است. اگر سینما رو به جلو بود امسال باید تقریبا 150 فیلم را در جشنواره می دیدیم. زمانی می توانیم بگوییم سینما در حال شکوفایی است که بیشتر از 50 درصد فیلم ها فروش داشته باشد. اگر یک فیلم خوب می فروشد به دیگران هم بگویید چه باید کرد تا فیلمشان به فروش برود، نه اینکه به یک عده یک سری آزادی بدهند و به یک عده ندهند. چرا یک مسئله برای عده ای آزاد و برای یک عده دیگر ممنوع است. باید دید لابی از کجا شکل می گیرد و لابی کننده ها چه کسانی هستند. یک عده همیشه و دائم هستند. چرا هستند و به کجا وابسته اند من نمی دانم.

وی در ادامه عنوان کرد: آیا مسئولین سینمایی می دانند که 80 درصد از عوامل سینما بیکارند و مشکل مالی دارند. اینکه نزدیک سال نو می شود و یک کیسه برنج و 4 عدد مرغ به آنها بدهند که راه حل نیست. گویا قرار نیست که چیزی درست شود. من 6 سال است که بیکار هستم. من از هیچکس و از نظام طلبی ندارم. اما خانواده ایثارگران، شهدا و جانبازان حق دارند که فیلم هایی ببیند در مورد رشادت های آن جوانان که به دفاع از این ملک برخاستند.

وی افزود: من خیلی دوست دارم که فیلم ساخته شود اما مشکلی که وجود دارد این است که این قدر در سینما سر سمایه گذاران و اسپانسرها کله گذ9اشته اند که دیگر کسی جرئت نمی کند سرمایه گذاری کند و این را نباید فراموش کرد که برای ساختن فیلم پول باید باشد. همیشه اعتقاد دارم که زیاد کار کردن نشانه خوب کار کردن نیست، بهتر است کم کار کنیم امای در پایان گفت: بعضی از این افراد که به شبکه های فارسی زبان ماهواره ای معاند با نظام جمهوری اسلامی در کشور ترکیه پیوستند قابل ترحم هستند، چرا که این ها اینجا هم که بودند اضافه بودند. یک ضرب المثل هست که در زمان رضاخان گفتند "خیاط ها به راهپیمایی بیایند،پالان دوز ها نیز رفتند. پرسیدند شما چرا آمده اید در جواب گفتند ما هم هر چه باشد می دوزیم". اینکه یک عده ایران را رها می کنند و به چنین شبکه هایی می روند اصلا از ما نیستند. در واقع این ها از اینجا مانده و از آنجا رانده هستند. یک اشکالی وجود دارد، می بینیم بعضی از این افراد که از ایران رفتند و بازگشتند، توبه می کنند و مقرب تر می شوند. من همیشه معتقد بودم که به برخی از افرادی که قبل از انقلاب کار می کردند و ابراز پشیمانی کردند اجازه دهند در این مملکت کار کنند تا به کشورهای بیگانه نروند و علیه نظام و کشور فیلم بسازند.

 

گفتگو از احسان رستمیان

انتهای پیام/

 

۱۳۹۶ سه شنبه ۸ اسفند | ساعت:10:57 دانلودDownload کلیدواژه: اکبر سنگی باریگر سینما اخبار مرتبط نظرات ارسال نظر ارسال آخرین اخبار >  واکنش مردم به عجیب ترین محصول وارداتی/ کود انسانی هم از ترکیه رسید! +فیلم >  تیزر مسابقات کشوری قرآن کریم بسیج/ فیلم >  موشن گراف منشور/فیلم >  داعشی های گلستان هفتم/ فیلم >  مخاطب واقعی همه باید های رئیس جمهور کیست؟!/فیلم صفحه نخست سیاسی اجتماعی اقتصادی فرهنگ و هنر بین الملل مذهبی ورزشی چندرسانه ای ویژه های دانا عناوین کل اخبار استانها کلیه حقوق این سایت متعلق به شبکه اطلاع رسانی دانا می باشد.
استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
مجری: نوآوران تارنماگستر درباره ما   تماس با ما   اشتراک   آرشیو   پیوندها Page Generated in 0/0428 sec

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۴۳۶/دست_هایی_در_کار_است_تا_ساخت_فیلم_های_دفاع_مقدس_به_فراموشی_سپرده_شود_فیلم_ها_به_گونه_ای_شده_که_آدم_دیگر_جرئت_نمی_کند_که_دخترش_را_به_خانه_ی_خواهر_خانمش_بفرستد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: