Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@09:57:00 GMT

تعدد مجوز عامل اصلي تاخير در اجراي طرح هاي پرورش ميگو در هنديجان

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۸۹۷۴۴۵/تعدد_مجوز_عامل_اصلی_تاخیر_در_اجرای_طرح_های_پرورش_میگو_در_هندیجان

تعدد مجوز عامل اصلي تاخير در اجراي طرح هاي پرورش ميگو در هنديجان

خبرگزاري آريا - هنديجان - ايرنا - مدير شيلات و آبزي پروري هنديجان با بيان اينکه اين اداره آمادگي کامل براي اجراي طرح هاي پرورشي را دارد، گفت: گرفتن مجوزهاي متعدد از دستگاه هاي اجرايي مختلف عامل اصلي تاخير در اجراي طرح هاي پرورش ميگو در اين شهرستان است.

فلامرز مزارعي چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: برخي افراد بدون اطلاع از فرايند صدور مجوزها فکر مي کنند تنها شيلات مرجع صدور يک طرح پرورشي است در حالي که لازمه اجراي اين طرح ها موافقت و صدور مجوزهاي لازم از برخي ديگر از دستگاه ها مانند سازمان آب و برق، محيط زيست، جهاد کشاورزي، منابع طبيعي، ميراث فرهنگي و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.
وي با بيان اينکه شيلات هيچ محدوديتي در اجراي اين طرح ها ندارد گفت:گاهي برخي از اين طرح ها چند سال در انتظار مجوز از سازمان آب و برق و محيط زيست و منابع طبيعي معطل هستند.
مدير شيلات و آبزي پروري هنديجان افزود:طرح 395 هکتاري پرورش ميگو اتحاديه آبزيان گستر با ظرفيت يک هزار و260 تن و اشتغال زايي 210 نفر به صورت مستقيم و 84 نفر به صورت غيرمستقيم
که از سال 92 شروع شده بود پس از پنج سال معطلي براي اخذ مجوزمنابع طبيعي،محيط زيست و مجوز برداشت آب از سازمان آب و برق وارد فاز قرارداد با امور اراضي جهاد کشاورزي شده است.
وي گفت: اين طرح در قالب 10 تعاوني در ساحل شرقي رودخانه زهره پس از عقد قرارداد با سازمان مربوطه به مرحله اجرايي خواهد رسيد.
مزارعي ادامه داد: طرح 450 هکتاري پرورش ميگو نصر ميثاق با ظرفيت يک هزار و400 تن و با اشتغال زايي 748 نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم در محل روستاي پوزسفيد نيز پس از مدت ها توانست مجوزهاي لازم را از دستگاه هاي متولي اخذ و هم اکنون اين طرح نيز در مرحله عقد قرارداد با امور اراضي جهاد کشاورزي است.
وي گفت: طرح يک هزار هکتاري پرورش ميگو در هنديجان که از مدت ها پيش براي اجراي آن اقدام شده هم اينک درانتظار تشکيل و معرفي تعاوني است و لازم است سرمايه گذاران هر چه سريعتر براي تشکيل تعاوني هاي خود اقدام کنند.
مدير شيلات و آبزي پروري هنديجان افزود:اين طرح پس تکميل و اخذ مجوزهاي لازم از دستگاه هاي مربوطه در ساحل غرب رودخانه زهره(سجافي) اجرا مي شود.
وي ادامه داد: طرح آرتيماي شرکت عدالت محور در منطقه بحرکان شهرستان هنديجان نيز با اشتغال زايي 325 نفر و ظرفيت يک هزار تن نيز در مرحله اخذ مجوز از سازمان هاي مربوطه است.
وي افزود: هشت هزار هکتار زمين مستعد طرح هاي پرورش ميگو در هنديجان وجود دارد که شيلات هنديجان آمادگي کامل براي همکاري با متقاضيان و سرمايه گذاران را دارد.
هنديجان با 158 لنج و 400 فروند قايق صيادي مجاز، توليد 37 درصد صيد ماهي و ميگوي خوزستان را به خود اختصاص داده است.
اين شهرستان با 38 هزار نفر جمعيت در جنوب استان خوزستان قرار گرفته و با دو بندر بحرکان و سجافي داري 95 کيلومتر مرز آبي است.
7163/6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۴۴۵/تعدد_مجوز_عامل_اصلی_تاخیر_در_اجرای_طرح_های_پرورش_میگو_در_هندیجان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: