Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@15:15:01 GMT

پدیده سفیدشدگی در دیواره بزرگ مرجانی استرالیا

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۸۹۹۲۹۶/پدیده_سفیدشدگی_در_دیواره_بزرگ_مرجانی_استرالیا

پدیده سفیدشدگی در دیواره بزرگ مرجانی استرالیا

بررسی‌ها نشان می‌دهد: پدیده بی‌سابقه سفید شدگی در سال‌های متوالی به دو - سوم از دیواره بزرگ مرجانی استرالیا آسیب وارد کرده است.

به گزارش ایسنا، بررسی محققان حاکی از آن است: پدیده سفید شدگی بر منطقه 1500 کیلومتری از دیواره بزرگ مرجانی تاثیر گذاشته است. همچنین طبق بررسی‌ها،جدیدترین آسیب وارد شده بیشتر در بخش‌های مرکزی این دیواره بوده، درحالیکه در سال گذشته مناطق شمالی دیواره بزرگ مرجانی استرالیا دچار آسیب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان همچنین اظهار داشتند: دولت‌ها باید با فوریت بیشتری مساله تغییرات اقلیمی را مورد توجه قرار دهند تا از سفید شدگی بیشتر دیواره بزرگ مرجانی جلوگیری شود.از سال 1998، چهار مورد پدیده سفید شدگی در دیواره بزرگ مرجانی رخ داده کهفاصله زمانی بین آن‌ها متفاوت بوده، اما در مورد اخیر کوتاه‌ترین فاصله مشاهده شده است.

کارشناسان معتقدند: بهتر است هر چه سریع‌تر برای مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای و جایگزین کردن انرژی‌های تجدیدپذیر با سوخت‌های فسیلی اقدام شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، درصورتی که شرایط به حالت طبیعی بازگردد، مرجان‌ها می‌توانند روند بهبود را پیدا کنند، هر چند ممکن است چند دهه به طول انجامد. همچنین اگر شرایط استرس‌زای فعلی ادامه پیدا کند، مرجان‌ها از بین می‌روند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۹۲۹۶/پدیده_سفیدشدگی_در_دیواره_بزرگ_مرجانی_استرالیا را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: