Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@22:54:16 GMT

بجنورد| ساعتی پای درد و دل نانوایان؛ شغلی که دیگر رونق گذشته را ندارد

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۹۳۳۵/بجنورد_ساعتی_پای_درد_و_دل_نانوایان_شغلی_که_دیگر_رونق_گذشته_را_ندارد

بجنورد| ساعتی پای درد و دل نانوایان؛ شغلی که دیگر رونق گذشته را ندارد

‍‍‍‍‍‍

نانوایان این روزها نسبت به مسائل مختلفی از قبیل عدم افزایش قیمت نان و به تبع آن افزایش دستمزد و مزایای شغل خود انتقادهایی دارند. ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ استانها خراسان شمالی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ شغل نانوایی از قدیمی‌ترین مشاغل ایران است و این روزها با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند. وجود چندین هزار نانوایی مازاد و افزایش هزینه‌های آب، برق، گاز در مقابل ثبات قیمت نان از جمله مهم‌ترین مشکل نانوایان در سال‌های اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیفیت پایین آرد و به تبع آن افت کیفیت نان یکی دیگر از مشکلات نانوایان است. در حال‌ حاضر سه نوع گندم درجه یک، دو و سه در کشور تولید می‌شود و هر سه نوع این گندم با هم مخلوط شده و در تولید آرد برای نان استفاده می‌شود درحالی‌که به‌دلیل بی‌کیفیت بودن گندم درجه 3، آرد حاصل از این گندم نباید به چرخه تولید نان تزریق شود.

از سوی دیگر دولت و شورای رقابت اعتقاد دارند که نانوایی جزء مشاغلی است که نباید حریم صنفی داشته باشد به همین دلیل متقاضیان تاسیس نانوایی با ثبت‌نام در سایت ایرانیان اصناف می‌توانند درخواست خود را برای تاسیس نانوایی به‌ثبت برسانند و پس از کسب مجوزهای لازم نانوایی خود را تاسیس کنند. 

این موضوع باعث شده است که تعداد نانوایی‌ها در کشور حدود 20 هزار واحد افزایش یابد و به حدود 90 هزار واحد در سراسر کشور برسد درحالی‌که تعداد نانوایی‌های مورد نیاز برای کشور حدود 60 تا 65 هزار واحد است.

تمام این موارد به اضافه دستمزد کم و حقوق پایین نانوایان و کارگران این صنف٬ مشکلات این قشر را بیش از پیش کرده و نیاز به توجه جدی مسئولان امر را ضروری می‌کند. در این گزارش نگاهی داریم به برخی مشکلات نانوایان شهر بجنورد که به 4 نانوایی در مناطق مختلف شهر رفته‌ایم. موضوعی که بیش از همیشه به چشم می‌آید این است که مشکلات هر چهار گروه نانوایان تقریبا یکی است.

انتهای پیام/ ز

R7719/P41362/S6,55/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۹۳۳۵/بجنورد_ساعتی_پای_درد_و_دل_نانوایان_شغلی_که_دیگر_رونق_گذشته_را_ندارد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: