Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@09:00:37 GMT

نرخ غذای دانشجویی افزایش پیدا نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۹۴۹۷/نرخ_غذای_دانشجویی_افزایش_پیدا_نمی_کند

نرخ غذای دانشجویی افزایش پیدا نمی‌کند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نرخ غذای دانشجویی امسال در سطح دانشگاه های کشور افزایش نخواهد داشت و به دنبال افزایش کیفیت رفاه دانشجویی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، دکتر فرهاد پورغلامی شب گذشته (21 مهر) در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه خراسان جنوبی ضمن تشریح اقدامات و مصوبات سفر خود به این استان، گفت: در حوزه آموزش عالی ظرفیت ها و توانمندی های استان را بررسی کردیم، دانشگاه بیرجند جزو دانشگاه هایی است که ظرفیت بالایی را از نظر آموزش دانشجو و انجام کارهای پژوهشی تحقیقاتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه اطلاعاتی که از دانشگاه بیرجند بدست آوردیم در طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، افزود: همچنین در این سفر مقرر شد که برای ساخت خوابگاه دانشگاه صنعتی بیرجند، نوسازی تجهیزات آشپزخانه دانشگاه بیرجند، کمک به پذیرش دانشجوی خارجی در استان، ایجاد اتاق تندرستی برای دانشگاه ها و ساخت زمین چمن مصنوعی در دانشگاه های استان وزارت علوم کمک کند.

 

وزیر علوم با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات دانشجویان دانشگاه بیرجند که در نشست با دانشجویان مطرح شد، موضوع سرویس های دانشگاه است، گفت: این موضوع را استانداری با شورای شهر و شهرداری جلسه بگذارند و حل و فصل کنند.

 

پورغلامی با اشاره به بالارفتن قیمت اولیه برخی اقلام غذایی در کشور، گفت: با وجود این بالا رفتن قیمت ها اما ما تلاش کردیم تا قیمت غذای دانشجویی حفظ شود و نرخ غذای دانشجویی امسال در سطح دانشگاه های کشور افزایش نخواهد داشت و به دنبال افزایش کیفیت رفاه دانشجویی هستیم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان در خصوص میزان ارتباط صنت با دانشگاه و با توجه به تحریم بودن کشور، چقدر صنایع ما در کارهای خود روی توان و ظرفیت فکری دانشجویان و اساتید دانشگاهها سرمایه گذار کردند؟ گفت: از سال ها قبل اقداماتی در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد شروع شده است، که برخی از خروجی آنها را هم به خصوص در حوزه نرم افزاری و سخت افراری شاهد هستیم.

 

وزیر علوم ادامه داد: ایده های دانشجویی همه ساله در نمایشگاهی که به همین منظور در تهران برگزار می شود در معرض دید صنایع و تولیدکنندگان قرار می گیرد و تولیدکنندگان برای قرار با مخترعان و مبتکرین وارد عمل می شوند لذا تولید دستگاه های داخلی در ایران سرعت گرفته است.

 

پور غلامی در همین خصوص با بیان اینکه دستگاه پمپ استخراج نفت را محققان و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت اختراع کردند، گفت: در زمینه های مخابراتی، صنایع دفاعی و هوایی، ای سی تی و غیره تاکنون موفقیت های خوبی داشته ایم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه های ما به سمت کسب درآمد از طریق انجام کارهای تحقیقاتی و نتایج کار در حوزه فناوری سوق داده شدند و تکلیفی تعیین شده که باید سال به سال حرکت رو به رشدی داشته باشند، افزود: نیاز داریم که در مورد تجهیزات ساخت داخل که با همکاری مراکز دانشگاهی انجام می شود، بازار را مورد حمایت قرار دهیم.

 

وزیر علوم گفت: این تحریم هایی که در دوران 40 ساله بعد از انقلاب برای ما دردسرساز بوده اما به یک ظرفیت تبدیل شده که از این ظرفیت برای توسعه کشور استفاده کردیم.

 

پورغلامی در خصوص ارز دانشجویی به دانشجویان نیز گفت: در خصوص تامین ارز دانشجویی در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و همان روند گذشته وزارت علوم ادامه پیدا می کند.

 

وی در خصوص کمبود نیرو در آموزش و پرورش با توجه به تعداد بالای بازنشستگان در سال های آینده، گفت: پیشنهادی را به وزارت آموزش و پرورش و معاون اول رئیس جمهوری داده ایم که در صورت تایید از نخبگان فارغ التحصیل دانشگاه های خوب کشور برای جبران کمبودها با برگزاری دوره های تخصصی کوتاه مدت آموزش وپرورش استفاده شود.

 

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۹۴۹۷/نرخ_غذای_دانشجویی_افزایش_پیدا_نمی_کند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: